د حجاب مخالفین وايي: بې حجابي او مخ لڅونه د ښځي حق دی او حجاب پر دې باندي ظلم دی؛ د اسلامي حجاب د مخالفينو په ګمان بې حجابي د ښځي حق دی هغه حق چي اوس ټولني ورڅخه اخيستی دی همدا راز خود خواه، قديمي اوكوټه فكره سړيو ځيني سلب كړی دی؛ د دوی په باور حجاب پر ښځي باندي ظلم دی او د دې د حق سلبول دي.
جواب: د دغه خلګو په جواب كي بايد وويل سي: لومړی خبره دا ده چي حجاب داسي حكم ندی چي هغه دي د ټولني او يا سړي لخوا ايښوول سوی وي چي په عملي كولو يې پر ښځه باندي ظلم راسي او ښځه دي د هغه څخه د خلاصون لپاره هڅه اوكوښښ وكړي لكه په اروپا او غربي هيوادونوكي چي د ښځي او خاوند تر مينځ داسي قضيې او پيښي مينځ ته راځي؛ بلكي حجاب هغه حكم او قانون دی چي د ښځي رب او خالق ورباندي فرض كړی دی هيڅه مسلمانه ښځه د دې واك نه لري چي د حجاب پر فرضيت او مهموالي دي د الله پاك سره مقابله وكړي او نه هم د حجاب په منلوكي دې لره اختيار سته بلكي دا يې په منلو باندي مكلفه ده.
په سورة الأحزاب 36 آيت كي الله جل جلاله فرمايي:
وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلاَ مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَا لاً مُّبِينًا.[الأحزاب:36]
يعني د مسلمان او مسلماني لپاره د دې حق نسته چي كله يې الله او يا د الله رسول په هكله فيصله وكړي نو دوی دي په منلوكي اختيار ولري او هر څوك چي د الله او د هغه د رسول نافرماني وكړي نو هغه په ښكاره ګمراهۍ باندي بې لاري سوی دی.
نو د حجاب په شمول په هيڅ اسلامي حكم كي مسلمانانو ته دا نه روا كيږي چي دوی يې په كولو كي اختيار ولري بلكي هر كار چي الله پاك يې انسان په كولو باندي مكلفه كړی وي بايد سر ته يې ورسوي.
بله خبره دا ده چي دوی حجاب ته ظلم وايي، حجاب پر ښځي باندي زورواكي او تيری بولي دا خپله د دې خبري ښكارندويي كوي چي دوی د اسلام په هكله پوره معلومات نه لري او نه هم اسلامي ارزښتونه ورته پوره معلوم دي كنه نو د حجاب له امله هيڅه ستونزه مينځته نه راځي؛ ځكه حجاب كومه نوې خبره نده بلكي په زمانه كي د رسول الله صلی الله عليه وسلم حجاب فرض كړل سوی دی، په هماغه زمانه كي په پوره توګه نافذ او عملي سوی دی او د هغه وخت څخه را پدې خوا هغه دی تر14 پيړيو ډېر وخت په مسلمانانو كي پاته سوی دی او هيڅ مسلمان دا خبره نه كوي چي په زمانه كي د رسول الله صلی الله عليه وسلم او يا هم په هغو زمانو كي چي د حجاب پر كولو باندي پوره پابندي وه ښځه دي د حجاب له وجهي مظلومه واقع سوې وي او يا دي هم په ټولنه كي حجاب ته د ظلم او تيري په سترګه كتل سوې وي؛ بلكي د حجاب په شمول د اسلامي شعائرو سپكاوی او په مسلمانانو كي يې كم رنګه كېدل د هغه وخته څخه راپيل سويدي چي په مسلمانانو كي بې دينۍ لاره موندلې او يا هم د ځينو عياشو او جاهلو خلګو په واسطه د اسلام په نامه كوم ناوړه كارونه سوي دي؛ او په رښتيا چي كوم ظلمونه اوس د ځينو مسلمانانو لخوا پر ښځو باندي كيږي پدې كي د اسلام نقصان نه دی بلكي د هغه خلګو نقصان دی چي ظلم کوي ځكه دوی د خپلي سپېڅلي عقيدې څخه فاصله نيولې، اسلامي او ديني تعليماتو ته يې شاه ګرځولې، د دې پر ځای چي د خپل ژوند د سمون معيار اسلامي شريعت وګرځوي د نورو بيګانه خلګو په فرهنګ او كلتور پسې روان دي، زده كړي كوي خو ادب او تربيې ته پاملرنه نه كوي، هر يو د دې كوښښ كوي چي داسي زده كړي وكړي چي په مټ يې سرمايه او دنيا لاس ته راوړي او د اسلامي خواخوږۍ په هدف او ټولني ته د مثبت خدمت په موخه زده كوونكي د ګوتو په شمېر دي.
معلومه خبره ده چي هره ټولنه دومره د خپل دين څخه واټن ونيسي نو د بې حجابۍ په شمول نور ډېر داسي كارونه به وكړي چي هغه په شريعت كي حرام او ناروا وي او په دنيا او آخرت كي د دوی لپاره رسوايي او شرمنده ګي وي.
د مسلمانانو لپاره د سم ژوند او پاكي زمانې نمونه د رسول الله صلی الله عليه وسلم وخت دی چي د ښځي حجاب هم وو، مسلمانانو ته د هراړخيز اخلاقي او روحي پاك ژوند زمينه هم برابره وه او مسلمانان په خپل وخت كي پرمختللي، متمدنه او مترقي ټولنه پېژندل كېدل.
او ډېره جالبه خبره دا ده چي حجاب ته هغه خلګ د ظلم په سترګه ګوري کوم چي حجاب نه کوي؛ په کومي ټولني کي چي حجاب کيږي هلته حجاب ته د ظلم په سترګه نه کتل کيږي او نه هم ښځي حجاب کول پر ځان باندي ظلم بولي بلکي مسلماني ښځي په خپله خوښه او په ډېري لېوالتيا سره حجاب کوي.
که موږ په نړۍ کي په هغو خلګو کي چي حجاب سم پېژني يوه سروې وکړو زه باوري یم چي قاطع اکثريت به د حجاب په پلوۍ رأیه ورکوي ځکه حجاب د ښځي لپاره شرف دی، حجاب د ښځي لپاره عزت دی، حجاب د ښځي لپاره ارزښت دی، حجاب د ښځي لپاره سکون دی او حجاب د ښځي لپاره محافظ دی.
ما چي څومره فکر کړی دی د حجاب سره هغه خلګ يا هغي ښځي مخالفت کوي چي په هغوی کي بالکل حجاب نسته او يا د حجاب په پوره ارزښت خبر ندي؛ ددې ساده مثال داسي دی لکه د افغانانو پیراخ کالي او په نورو هیوادونو کي د خلګو تنګ پتلون؛ ممکن ډېری خلګ د افغانانو په لباس پوري وخاندي او دا یوډول سادګی وبولي خو که په خوند او ارزښت يې پوه سي هیڅ کله به بيا نه تنها داچي سپکاوی به يې ونکړي بلکي خپله به يې هم په تن کړي.
ددې خبري ژوندی شاهد ما په خپلو سترګو ليدلی دی موږ په 1380هـ ش کال کي د طالبۍ په دوره کي په ایران کي د تهران په پرديس ولسوالۍ کي د يوه ايراني سره کار کوی؛ د هغه به زموږ کالي ډېر خوښېدل، زموږ د کالو به يې ډېر صفت کوی او ويل به يې که دلته زموږ په ځای کي رواج وای ارومرو به موږ هم آغوستلای ځکه ستاسي په کالو کي سړی ډېر هوسا دی او ټول حرکات په ښه آسانۍ سره تر سره کولای سي.
مولوي نورالحق مظهري
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر