۱۳۹۳/۰۲/۲۷

دنیکټایی شرعی حکم

بسم الله الرحمن الرحیم


الحمدلله الذی هدانا لهذا وماکنالنهتدی لولا أن هداناالله والصلوة السلام علی خیرخلقه محمد وآله وصحبه وعلی من والاه. اما بعد:

درنو اوقدرمنو مسلمانانو وړونو!

لکه څرنګه چی الله پاک إسلام اوکفر سره متناقض اومتفاوت ګرځولیدی، پدی معنی: چی دچاسره اسلام وی نودهغه سره بیا کفرنشته، اودچاسره چی کفروی دهغه سره بیااسلام نشته، اوداغه ډول یی تقوا اوعصیان سره متناقض ګرځولیدی، یعنی چی دچاسره تقوی وی دهغه سره نوبیا عصیان نشته اودچاسره عصیان وی نودهغه سره بیا تقوی نشته، همدا راز الله پاک هغه خلګ چی مسلمانان دی دهغو خلګوڅخه متمایز اوجدا ګرځولیدی چی کافران دی، هم په عقیده اوعمل کی اوهم په ظاهری بڼه کی، پدی معنی سره چی مسلمانان باید تل ځان داسی جوړکړی چی دکفاروسره یی فرق اوتمییز وسی ، یعنی هرهغه شئ چی کافر یی اغوندی اوهغه ددوی دخصوصیاتو اوعقایدو څخه وی نومسلمان باید دهغه شیانو داستعمالولو څخه په کلکه ډډه وکړی ، همداراز هغه کارونوکی چی دمتقی مسلمان مشابهت راوړی دیو عاصی اوګنهګار انسان سره لکه متکبرین، اهل بدعت اواهل هوی البته هغه شیان چی دغو ګنهګارو خلګو خارج ددین څخه دځانه څخه خپل دامتیاز اونفسانی غوښتنی پربنسټ جوړکړیوی متقی مسلمان باید دهغه څخه پرهیز وکړی ، داځکه چی ددی څخه ډیر سخت ممانعت راغلئ تر داسی اندازی پوری چی رسول اکرم صلی الله علیه وسلم فرمایی: من تشبه بقوم فهومنهم. یعنی څوک چی ځان دهرقوم سره مشابه کړی نودئ دهغه قوم څخه دئ. اوبل حدیث کی راځی : ليس منا من تشبه بغيرنا لا تشبهوا باليهود ولا بالنصاري فإن تسليم اليهود الإشارة بالأصابع وتسليم النصارى الإشارة بالأكف.یعنی زمونږڅخه ندئ هغه څوک چی مشابهت په غیرزمونږسره وکړی، ځانونه مه مشابه کوئ په یهودو اونصاراوو سره، سلام دیهودو اشاره ده په ګوتوسره اوسلام دنصاراوو اشاره ده په لاس سره. یعنی دسلام پرځای چاته لاس اویاګوتی مه پورته کوئ. بلکه په خوله باندی " السلام علیکم " سره سلام وکړئ. اوس پدی حدیث کی رسول اکرم صلی الله علیه وسلم دهغه طریقی څخه مونږ منعه کوی کومه چی یهود اونصاری یی استعمالوی کڅه هم پدی حدیث کی داتفصیل سته چی :که څوک په خوله سلام کوی اولاس ورسره پورته کوی نوبیاپدی کښی کوم مشکل نشته، اوداشرعاروا دی.چی داسی خپله رسول اکرم صلی الله تعالی علیه وآله وصحبه وسلم هم کړی دی چی په مسجدکی څودانی ښځی ناستی وی ، نورسول اکرم (ص) چی کله پردوی تیریدی نوپه لاس باندی یی ورته سلام وکئ، چی پدی کی علماء همدغه توجیه کوی، چی ددی لاس پورته کولوسره دخولی تلفظ هم وو.

چی همداسی په فتح الباری ، فیض القدیرشرح جامع الصغیرکښی راغلی دی.

خوهغه قسم سلام چی اوس په مابین کی دځنی خلګو(لکه دسپورت کوونکی) رواج دئ، چه کله دوی خپل کلب ته داخلیږی نودسنت سلام پرځای خپل ځانونه کږه وی اولاسونه سره یوځای کوی پرنامه ئی نیسی اویاداسی نوری طریقی دظاهری احترام چی دکفاروڅخه په تقلید رانقل سویدی نوداقسم سلام شرعاً حرام دئ.

خوپه هرصورت ددی حدیث په تطابق دنورو هغه احادیثو سره چی پکی دمطلقی مشابهت څخه منعه راغلی وی داسی برداشت کیدلای شی، چی دکفارو سره مشابهت حرام اوناروا دئ، البته په هغه شیانو کی چی دینی بڼه ولری، کوم شیان چی دانسانی نوعی تقاضاوی په هغو کی مشابهت مذموم ندئ لکه چی کفار په موټرانو سوریږی مونږ هم پکی سوریږو، کفار په طیارو کی سوریږی مونږهم سوریږو، اویا په ځینو نورو خوراکی توکو کی چی دوی یی هم خوری مونږ یی هم خورو، پدی شیانو کی مشابهت شرعا ممنوع ندئ، بلکه دیته سړی مشابهت نسی ویلای ځکه چی ددی شیانو څخه استفاده کول دهرانسان انسانی اوبشری حق دئ، فرق نلری که هغه انسان مسلمان وی اوکه کافروی، کوم مشابهت چی هغه شرعا حرام دئ هغه دئ چی په دینی امورو کی وی یاپه هغه قسم لباس اوخوراک کی وی چی هغه دکفارو دخصوصیاتو څخه وی او په دوی کی یو دینی حیثیت اویوه مذهبی بڼه ولری ، یعنی هغه شیان چی په هغه باندی کافر پیژندل کیږی، چی یوقسم دهغه لباس څخه چی په کفاروکی عقیدتی بڼه لری هغه ټوکردئ چی اوس یی خلګ په غاړه کوی او په عامه اصطلاح کی ورته "ټایی" یا " نکټایی" وایی، ددی لباس دعقیدتی بڼی تفصیل داسی دئ، چی دوی دغه لباس پدی عقیده په غاړه کوی چی عیسی علیه السلام وژل سوئ دئ اوپه دار باندی ځړول شوئ دئ، یهود وایی مونږ وژلئ دئ، نودا دځان لپاره یو افتخار بولی ، اونصاری وایی عیسی علیه السلام زمونږ لپاره ځان قربان کړئ دئ، نو دوی هم پدی باندی فخرکوی او وایی: څوک چی عیسوی سو، نور چی هرڅه کارونه وکړی معاف دئ ځکه چی عیسی علیه السلام یی په حق کی ځان قربان کړئ دئ، هره ګناه یی عیسی علیه السلام په غاړه اخیستی ده، ځکه دوی پخوا دځانه سره طلیسم دصلیب ګرځوی چی بیا وروسته چی کله دوی دغه اوسنی مادی اوظاهری دنیوی ترقی وکړه ، اوپه اصطلاح دکم عقلانو متمدن شوه نویی هغه پخوانی اصطلاح ده صلیب چی د اوسپنی اویا لرګی اوبل درانه شی څخه به یی جوړوئ پریښوده اوپرځای یی دغه سپک ټوکر راواخیستئ چی سپک هم دئ او ددوی په فکر څه زینت هم پکی سته، نو په کومه عقیده چی دوی دغه نکټایی تړی دغه عقیده صراحتا دقرآن خلاف ده ځکه قرآن خو وایی: وماقتلوه وماصلبوه ولکن شبه لهم. یعنی دوی نه عیسی علیه السلام وژلئ نه یی هم په دار ځړولئ بلکه دوی ته مشابه کړل شو، یعنی خدای پاک یی شبه پربل چاواچوله چی دوی هغه مړکئ ، الله پاک عیسی علیه السلام یی و آسمانونو ته پورته کړئ.

البته ددی لپاره چی ستاسو سرښه خلاص شی ، نکټایی اودهغی حکم ښه درته معلوم شی نولاندی تحقیق په غورباندی مطالعه کړئ ، الله پاک دی مو دخپلو مخلصو بندګانو څخه وګرځوی. آمین.

دنيکټايی تعريف:

نیکټایی هغه اوږد ټوکر دئ چی غاړی ته اچول کیږی اوپرغاړه باندی ترزنی لاندی پرځګر سربیره غوټه ورکول کیږی، اوپه مختلفو رنګونو په بازارونوکی خرڅیږی[ویکی پډیا]

دنيکټايی نومان:

نکټایی هم دنورو شیانو غوندی په هرژبه کی یوخاص نوم لری چی څودانی یی په لاندی ډول دی:

په عربی کی ورته : ربطة العنق، الكرفتة، الغرافة. ویل کیږی.

په فارسی کی ورته : کراوات اونکتایی ویل کیږی.

په پښتوکی ورته : نکټایی یا ټایی ویل کیږی.

په انگلیسی کی ورته : Neck Tie ویل کیږی.

په فرانسوی کی ورته : Cravate ویل کیږی.

په روسی کی ورته : Галстук ویل کیږی.

په اسپانیایی کی ورته : Corvatta ویل کیږی.

په کرواتی کی چی لومړنئ ژبه ده چی پکی نکټایی پیداشویده Kravata ویل کیږی.



دنکټايی تاريخ:

دنکټایی دلومړنی پیل اووجود په هکله دعلماؤ اومؤرخینو اختلاف دئ، خوپه ټولوکی دوه نظره ددی وړدی چی باور ورباندی وشی چی زه یی دعربی څخه پښتوژباړه ستاسو په خدمت کی ایږدم:

لومړنئ نظر:

کوم شئ چی ورته اوس نیکټایی ویل کیږی هغه هم دجملی څخه دهغه لباس ده چی خاص په کفارو پوری دی، ځکه ماپه ځینو تاریخی کتابونوکی چی پدی هکله لیکل شویدی، لوستلی دی چی دغه نکټایی پر ځای دصلیب راغلیده، ځکه چی دوی مخکی خپل په غاړه باندی دصلیب علامه چی دلرګی اویا نورو شیانو څخه یی جوړول زړول، بیاچی کله دوی اوسنی ترقی اوپیشرفت وکئ، اوپه اصطلاح متمدن شوه، نو هغه دصلیب علامه ورباندی درنه شوه نویی یوشئ په نامه د " فوونکا " اویادهغه سره مشابه چی اوږد ګل یی درلودئ اولاندی به یی اوږد تار زړیدئ دصلیب پرځای استعمالوئ ، بیایی وروسته د " فوونکا " څخه اوسنی نکټایی جوړه کړه، اودوی یی دتړلو لپاره داسی کړی چی په لاندی جانب کی به غوټه لری او مابین به یی د رسی غوندی زړیږی، نودوی دغه قائم مقام دصلیب ګرځولیده، نوځما په نظر ددی استعمال دمسلمانانو لپاره نه رواکیږی.



[د الشيخ الدكتور سليمان بن سليم الله الرحيلي - حفظه الله دږغیږ درسونو دمجموعی څخه چی دحج په موسم کی یی په مسجد نبوی شریف کی کړیدی.]

چی دغه یی ددرس د کښته کولو لپاره تړون دئ:

http://www.archive.org/download/shar...-3-osoul_16.rm[/URL

[ملتقی اهل الحدیثwww.ahlalhdeeth.com/vb/showthread ]





دويم نظر:

اصل تاریخ د نکټایی راجع کیږی ولومړیو ته د شپاړسم قرن چی حدودا په مابین کی د1618 – 1648 کلونو کیږی، چی هغه د اروپایی جنګونو وقت وو چی تقریبا دیرش کاله وغځید، پدی جنګونوکی د" کرواتیانو" لښکر دداسی ټوکر څخه استفاده کوله چی هغه یو اوږد ټوکروو چی داوسنۍ نکټایی په ډول به یی خپل پرغاړه باندی تړئ، چی اصل ددغه "ربطة العنق" (نکټایی) چی هغه "کرافات" ده د کلمی څخه د " کراوات " جوړشوئ دئ ، اودا جنګونه ډیر سخت اودرانه وه ترداسی اندازی پوری چی د "کرواتیانو" لښکر چی به څوک اعداموئ نوبه یی دغه خپل ټوكر غاړه ته ورواچوئ او وبه یی زړ وی، نوددغه ځای څخه هم انگلیسی اصل ددغی کلمی راغی چی Necktie (یعنی دغاړی تړونکئ دسمال ځکه Neck په انگلیسی کی مغزی ته وایی اوTie دسمال ته وایی.

اولښکر دکرواتیانو په اروپاکی ډیر خپاره شوه په ځانګړی توګه په پاریس کی، نو دفرانسی خلګوته ددوی دغه دسمال خوند ورکئ، ترداسی اندازی پوری چی په زمانه کی "دشپاړسم لویس" یی دا دمشرانو او غټو خلګو لپاره رسما ځانګړئ لباس وګرځوی اوپرهغه یی د" آ لا کروات " (a la croate) نوم کښیښودئ، داغسی په مرور سره دزمان آخر عامو خلګو ددی لباس څخه استفاده کوله ، چی بیا فرانسویانو ورته " کراوات "Cravarte ویل او ددی دتړلو ډیر طریقی دی.اوعربوهم داروپایی استعمار په وقت کی نکټایی وپیژندله.

[ ویکی پډیاعربی www.wikipidia.com]

اوس نظر ولومړنی قول ته چی پکی ویل شوی وه چی نکټایی دکفارو یوعقیدتی لباس دئ، نومعلومه خبره ده چی استعمال یی مسلمانانوته دنورو عقیدتی کالو په شان حرام اوناروا دئ، اونظر ودویم قول ته چی دلومړی ځل لپاره نکټایی کرواتیانو جوړه کړیده، هم دغسی معلومیږی چی هغوی بناء پریوه مفکوره اوعقیده ددی څخه استفاده کوله، ځکه چی هغوی هم عیسویان وه ، چی اوس ورته کرواسی وایی، اوس هم عیسویان دی، نو په مابین کی دپورتنی دوو قولونو تعارض هم نشته، ځکه چی امکان لری چی کومو خلګو چی نکټایی استعمالول لکه کرواتیان هغوی به پرځای اوعقیده دصلیب استعمالول لکه چی په لومړنی قول کی ویل شویوه، اوبیاچی کله دغه خلګ نوری نړیته ورسیدل نوبیا په نوری نړی کی هم ددوی دغه لباس خپور شو لکه چی ددویم قول څخه هم دغه معلومیږی، خو دومره تفاوت شته چی لومړنئ قول دیودینی عالم دئ هغه یی دحرمت اوتحلیل خبره کوی، نوځکه یی عقیدتی اودینی جانب ته اشاره کړی، اودویم قول دیو ازادخیالی ویب پاڼی دئ، چی په مذهب اوتحلیل اوتحریم باندی دشیانو کارنلری، نوځکه یی تنها تعریف اوعلت دتشهیر لیکلئ دئ، حرمت اویاتحلیل ته یی کومه اشاره نده کړی اونه یی پکی دکوم مذهب اودین خبره کړیده.

په فقه کی دنکټايی مثالونه:

په فقه کی چی کوم شئ ذکر شوئ دئ چی حکم یی همدغه نکټایی ته ورته دئ، هغه " زنار ،" دئ، زنار دګوتی په اندازه پنډ تاردئ چی اهل ذمه اویا نصرانی یی خپل پرملا باندی تړی.

وفي البحر عن المغرب أنه خيط غليظ بقدر الأصبع يشده الذمي فوق ثيابه[ردالمحتار 4/207 المکتبة الشاملة]

ژباړه: بحر- نوم دکتاب دی – دمغرب – نوم دکتاب دئ – څخه نقل کړئ چی زنار په اندازه دګوتی پنډ تار دئ چی ذمی یی پرکالو لوړتړی.

الزنار: بضم الزاي وتشديد النون، ج زنانير، حزام خاص يشده النصراني.[معجم لغة الفقهاء حرف الزاء]

ژباړه: زنار: په ضمه سره د زا اوتشدید سره دنون چی جمع یی زنانیر راځی ، هغه تناب دئ چی نصرانی یی تړی.

فقهاء یی په هکله فرمایی:

وَبِوَضْعِ قَلَنْسُوَةِ الْمَجُوسِيِّ عَلَى رَأْسِهِ عَلَى الصَّحِيحِ إلَّا لِضَرُورَةِ دَفْعِ الْحَرِّ أَوْ الْبَرْدِ وَبِشَدِّ الزُّنَّارِ فِي وَسَطِهِ إلَّا إذَا فَعَلَ ذَلِكَ خَدِيعَةً فِي الْحَرْبِ وَطَلِيعَةً لِلْمُسْلِمِينَ [بحرالرائق باب احکام المرتدین]

ژباړه: اوکافرکیږی په ایښودلو سره دخولۍ دمجوسی پر خپل سرباندی پرصحیح قول، مګرداچی دپاره دضرورت ددفع کولو دګرمۍ او یا یخ یی پرسرکړی وی، اوهمداراز کافر کیږی په تړلو سره دزنار په خپل مابین(ملا) مګرداچی په جنګ کی دکفارو دخطاایستلو لپاره اویا دمسلمانان دپیشرفت لپاره یی وتړی.

كما إذا فرضنا أن أحداً صدق بجميع ما جاء به النبي عليه السلام وسلمه وأقر به وعمل، ومع ذلك شد الزنار بالاختيار أو سجد للصنم بالاختيار نجعله كافراً لما أن النبي عليه السلام جعل ذلك علامة التكذيب والإنكار.[شرح العقاید النسفیة69]

ژباړه: لکه فرض یی کړو چی یوڅوک په هغه شیانو باندی چی رسول اکرم صلی الله علیه وسلم راوړیدی تصدیق لری، اومنلی یی دی، اقرار اوعمل یی هم په کړئ دئ، خوسره ددی بیاهم په خپل اختیار باندی زنار تړی اویایی په خپل اختیار بت ته سجده وکړه ، نومونږ دئ کافر بولو ځکه چی رسول اکرم صلی الله علیه وسلم، داشیان علامه د تکذیب اوانکار ګرځولیده.
نوربیا.............

۱۳۹۳/۰۲/۲۱

باید درخوشحالی خداوند عزوجل ازکدام اشخاص پیروی کرد؟

باید درخوشحالی خداوند عزوجل ازکدام اشخاص پیروی کرد؟


برای اینکه انسان طریقه خوشحالی خداوند عزوجل را یاد بگیرد، تاخالق خودرا ازخود خوشحال کند ، باید ازکسانی پیروی بکند که راهی خوشحالی خداوند عزوجل را میداند ، خداوند عزوجل خوشحالی خود را ازآنها اعلام کرده باشد، که آنها عبارت ازپیغمبران ، پیامبرگرامی ما ، رسول اکرم صلی الله علیه وسلم ، وصحابه گران قدر او، تابعین وتبع تابعین وعلمآء مجتهدین اند.

مثلیکه خداوند عزوجل دررد عقیده یهود ونصاری ، که آنها گمان می کردند که نیکی اینست که انسان به بیت المقدس روی خود را دروقت عبادت بگرداند باین خاطربود وقتیکه خداوند عزوجل قبله را ازبیت المقدس به مسجدالحرام تحویل داد آنها اعتراض کردند که چرا اینها روی خود را ازبیت المقدس بسوی مسجدالحرام گردانید، فرمود:

{لَّيْسَ ٱلْبِرَّ أَن تُوَلُّواْ وُجُوهَكُمْ قِبَلَ ٱلْمَشْرِقِ وَٱلْمَغْرِبِ وَلَـٰكِنَّ ٱلْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِٱللَّهِ وَٱلْيَوْمِ ٱلآخِرِ وَٱلْمَلاۤئِكَةِ وَٱلْكِتَابِ وَٱلنَّبِيِّينَ الخ}.سوره بقره آیه 177

ترجمه: نیست نیکی اینکه شماروی بگردانید بطرف مشرق ویامغرب بلکه نیکی آنست که کسی ایمان بیاورد به خدا وروز آخرت وفرشتگان وکتابها ( کتابهای آسمانی) وپیغمبران. ودراین ایه خدواند عزوجل چیزهای دیگری راهم ذکرنموده است که بامراجعه به آن میتوان انرا مطالعه کرد.

وهمچنان خداوند عزوجل درایه دیگری میفرماید:

{قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ}

ترجمه: بگو( ای رسول اکرم صلی الله علیه وسلم) اگرشماباخدامحبت دارید شما متابعت من را بکنید ، تاخداباشمامحبت بکند، وگناهان شمابه شماببخشاند ، وخداوند عزوجل بخشاینده ومهربان است.

وهمچنان درخیلی ازجاها درقرآن کریم خداوند عزوجل مسلمان را کسی شمرده که به پیامبران وکتابها وروز آخرت وهمچنان به غیب ایمان داشته باشد ، ویقیناکسی که درنزد خدا مسلمان ومتقی باشد ، خداوند عزوجل ازاو خوشحال می شود.

وهمچنان خداوند عزوجل درآیه دیگری درباره کسانیکه از اصحاب رسول گرامی صلی الله علیه وسلم پیروی میکند می فرماید:

{وَٱلسَّابِقُونَ ٱلأَوَّلُونَ مِنَ ٱلْمُهَاجِرِينَ وَٱلأَنْصَارِ وَٱلَّذِينَ ٱتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ ٱللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُواْ عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا ٱلأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَآ أَبَداً ذٰلِكَ ٱلْفَوْزُ ٱلْعَظِيمُ}

ترجمه: وسابقون اولون ازمهاجرین وانصار وکسانیکه از آنها بخوبی متابعت کرده اند ( دراعمال واقوال ) خداوند عزوجل ازآنها خوشحال است، وآنها ازخداوند خوشحالند ، وخداوند برای آنها اماده کرده اند جنتهایکه زیردرختان آنها جویها جاری اند، آنها همیشه دراین جنتها خواهد بود ، واین کامیابی بزرگی است( برای آنها).

طبق روایات مراد ازسابقون اولون ، کسانی است که به غزوه بدرحاضرشده است ، ویاهم تمام صحابه رسول اکرم صلی الله علیه وسلم. زیرا مابه این معتقدیم که تمام صحابه رسول اکرم صلی الله علیه وسلم عادل وپیروی رسول اکرم صلی الله علیه وسلم بوده، راهی هریکی راکه انسان انتخاب کند ، خداوند عزوجل ازاوخوشحال می شود، واورا هدایت می کند مثلیکه رسول اکرم صلی الله علیه وسلم می فرماید:

«مَثَلُ أَصْحَابِي مَثَلُ النُّجُومِ يُهْتَدَى بِهِ فَأَيُّهُمْ أَخَذْتُمْ بِقَوْلِهِ اهْتَدَيْتُمْ.»( المتخب من مسند عبدبن حمید)

ترجمه: مثال اصحاب من مثال ستارگان است که راه یافته می شود به آنها پس هریکی راکه شما قولش بگیرید( اورا بحیث پیشوا انتخاب کنید) راه می یابید.

واگراز روی عقل وتجربه هم بررسی شود ، عقل وتجربه نیز برای فهمیدن قرآن وحدیث بدون واسطه اصحاب کرام رضی الله تعالی عنهم ، هیچگونه مجوزنمی دهند، وآن را جایزنمی دانند، زیراقانون اجماعی ومسلم جهان است ، که برای فهمیدن حرف کسی، قرب ظاهری وقرب باطنی بی نهایت مؤثراست، منظور ازقرب باطن رابطه قلبی ، محبت والفت است، ومنظور ازقرب ظاهری همنشینی ومصاحبت است، هرفرد هرمقدارنزدیکترباشد ، حرف همنشین ومصاحب خودش را بهترودقیق ترمی فهمد، اوهدف هرجمله وگفتۀ اورا درک می کند، مثل معروفی است که اشارات آدم گنگ را مادرش درست می فهمد، کودک لال است، همنشین مادراست، با اشاره هرچه بگوید مادرش می فهمد، علت آن هم روشن است، چون دائم همنشین اوست.

خلاصه اینکه برای درک مطلب، مصاحبت وهمنشینی دخیل است، که آن را « قرب ظاهری» می نامند.

اصحاب کرام رضوان الله تعالی علیهم اجمعین هم باقرآن کریم وهم باحامل قرآن یعنی رسول اکرم صلی الله علیه وسلم قرب ظاهر وباطن داشتند، ومنظور ازقرب باقرآن این است ، که وقتی آیه نازل می گردید، وحکمی بیان می شد، یاوحیی فرود می آمد، این بزرگواران حضور داشتند، آنها درمورد تک تک احکام می دانستند، که این آیه واین حکم چگونه نازل شده است، شأن نزول آن چیست؟ درچه موقعیتی حرف زده شده است؟ چون باتغییرموقعیت مفهوم بطور کلی عوض می شود.

ومنظور ازقرب بارسول اکرم (ص) این است ، که آنحضرت (ص) هرچه ارشاد می فرمودند، به لهجه ایشان گوش فرامی داند، تغییرات چهرۀ مبارکش را مشاهده می کردند، تابادقت منظور ایشان را بفهمند.

وآن دسته ازمردم که ریسمان اصحاب کرام (رض) را ازدست دادند، از مسیروراه وروش آنها منحرف شدند، ایمان آنها ایستاده است ، وآنها گمراه اند، هرکس به هرسوکه آنهارا دعوت داد بدنبالش می افتد، یکی به آنها می گوید فلان کارثوابی زیاد دارد ، خواندن فلان سوره وکردن فلان ذکر ثواب دارد ویاتوسط کدام حیله گناهان توعفومی شود، نیازی نیست دست ازگناه بکشی،دیگری اورا به راه دیگری سوق میدهد، اوبیچاره مانند حیوان تناب شده بدون تحقیق وباچشم پنهان دنبالش می دود، زیرا اوراه اصحاب را ترک کرده که میتوان آن را « عروة الوثقی نامید» وکسی این راه ویل کند ، واین ریسمان را ازدست بدهد یقینا هرگمراهی ولامذهبی درجلو اوخواهدبود.