۱۴۰۲/۰۱/۱۸

روژه او صله رحمي:

ای روژاتيانو! هر وخت صله رحمي وکړئ خو د روژې په مبارکه مياشت کي بيا ځانګړې او ډېره صله رحمي وکړئ! د صله رحمي وصل کول او مراعات کول د هر مسلمان مسئوليت دی الله جل جلاله فرمايي:وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ.[النساء: الآية 1]
ژباړه: د هغه الله څخه ووېرېږئ چي په نامه يې تاسو سوال کوی او د صله رحمي د پرې کولو څخه ووېرېږئ!
همدا راز رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمايي: لا يدخل الجنة قاطع.[ متفق عليه]
ژباړه: جنت ته هغه څوک نه داخليږي چي صله رحمي پرې کوي.
همدا راز رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمايي:من سره أن يبسط له في رزقه وينسأ له في أثره فليصل رحمه. [متفق عليه]
ژباړه: څوک چي غواړي په رزق کي يې پيراخي راسي او عمر يې ډېر سي نو صله رحمي دي وصل کړي.

د صله رحمي ګټي او فايدې:
1 - صله رحمي پر الله او ورځي د آخرت د ايمان راوړلو شعار دی.
2 - صله رحمي د رزق د پیراخ والي او د عمر د اوږدوالي سبب دی.
3 - د صله رحمي په مراعات کولو باندي انسان د الله پاک د رحمت مستحق ګرځي.
4 - صله رحمي جنت ته د داخلېدلو د اسبابو څخه لوی سبب دی.
5 - په صله رحمي باندي د انسان ګناهونه خرابيږي.
6 - په صله رحمي باندي کلي او ښارونه آباديږي.
7 - په صله رحمي باندي د انسان خاتمه سميږي.
8 - په صله رحمي باندي د مراعات کوونکي مرتبه لوييږي او عزت يې ډېريږي.
9 - په صله رحمي باندي د انسان لپاره ښه نوم پاتيږي.
10 - په صله رحمي باندي محبت ډېريږي او عاميږي.
11 - صله رحمي هغه شی دی چي  ټولو اسماني آديانو يې پر اهميت اتفاق کړی دی.
12 - صله رحمي د انساني فطرت تقاضا ده.
13 - صله رحمي د نفس پر سخاوت، د سينې پر پيراخوالي، د خلقت پر ښه والي او پر حسن وفاء باندي دلالت کوونکې ده.

صله رحمي څشی ده؟
صله رحمي و دېته وايي چي انسان د خپلو خپلوانو سره، تفاوت نه لري که د نسب لخوا خپلوان وي او که د دوستۍ او نکاح په سبب خپلوان وي احسان او نيکي وکړي او د دوی سره دوستانه او صميمي رابطه ټينګه وساتي.

صله رحمي پدې باندي کيږي چي:
1 -  انسان د خپلو خپلوانو ملاقات او زيارت ته ولاړ سي.
2 - د دوی د احوالو پوښتنه وکړي.
3 - دوی ته سوغات او ډالۍ ورکړي.
4 - د ضرورت په وخت کي د دوی څخه يو شی وغواړي.
5 - د دوی مسکين او اړ انسان ته صدقه او خيرات ورکړي.
6 - د مشرانو او سرمايه دارانو سره يې نرمي وکړي.
7 - د لويانو احترام يې وکړي.
8 - او پر کشرانو يې شفقت او مهرباني وکړي.
منبع: تحف رمضانیة
ژباړه او زیادت: مولوی نورالحق مظهری

۱۴۰۲/۰۱/۱۶

د روژې مياشتي برکتونه:څوارلسم برکت:

بل برکت ددې مياشتي دا دی چي ددې مياشتي په خاطر الله پاک مسلمان ته دوې خوشالۍ ورکړيدي يوه خوشالي د روژه مات پر وخت او بله خوشالي د قيامت په ورځ کي ده لکه په حديث کي چي راځي: لِلصَّائِمِ فَرْحَتَانِ يَفْرَحُهُمَا إِذَا أَفْطَرَ فَرِحَ وَإِذَا لَقِيَ رَبَّهُ فَرِحَ بِصَوْمِهِ.[متفق عليه]
ژباړه: د روژاتي لپاره دوې خوشالۍ دي: کله چي روژه ماته کړي خوشاله سي او کله چي د الله پاک سره ملاقات وکړي په خپلي روژې به خوشاله سي.
په روژه ماتي کي دوه ډوله خوشالي د روژاتي په برخه کيږي؛ يوه ظاهري طبعي خوشالي ده چي د لوږي او تندي د ختمېدلو له کبله انسان ته پيدا کيږي ځکه دی پدې وخت کي وږی او تږی وي نو چي کله روژه ماته کړي ارومرو يې لوږه او تنده ورسره ختمېږي او احساس د خوشالۍ کوي، بله معنوي او پټه خوشالي ده چي هغه انسان ته د عبادت او دعا د قبوليت له کبله پيدا کيږي، روژاتي چي ټوله ورځ سمه د شرايطو سره برابره روژه نيولې وي نو چي کله روژه ماتوي يو ډول احساس د خوشالۍ ورته پيدا کيږي چي الحمدلله روژه مي په خير سره تر دې ځايه را ورسول او دا د روژې د قبوليت يوه نښه هم ده همدا راز پدې خاطر چي د روژه مات وخت د دعا د قبلېدلو لپاره خاص وخت دی نو چي کله انسان دعا کوي او پدې باندي يقين هم لري چي زما دعا قبليږي نو حتما يو قسم خوشالي ورته پيدا کيږي.
دويمه خوشالي د آخرت د ورځي خوشالي ده چي الله پاک يې و روژاتي ته د اجرت او مزدورۍ په ورکولو باندي ورکوي د هغې خوشالۍ کيفيت او کميت الله تعالی ته معلوم دی چي څومره ډېره لويه خوشالي به وي ځکه چي د روژې د ډېر فضيلت له کبله بنده ته د هغې اجرت نه دی معلوم لکه په حديث کي چي راځي تنها الله پاک ته معلوم دی.
دوام لري...
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۱/۱۵

اهل باطل پر دوه ډوله دي:

يو ډول هغه دي چي حق ورڅخه ورک وي خو د حق پسې ګرځي هر چيري يې چي پيدا کړي تابع يې جوړيږي او مني يې لکه هغه کافران چي د اسلام دعوت ورته نه وي رسېدلی کله چي دعوت ورته ورسيږي دستي يې قبول کړي او اسلام راوړي يا په مسلمانانو کي هغه ګناهکار او سر ناخلاصي خلګ چي د ناپوهۍ له کبله يې لاره ورکه کړېوي خو کله چي يې څوک د تقوی او پر هيزګارۍ لاري ته دعوت کړي دستي يې دعوت قبول کړي او ځان پر لاره باندي برابر کړي.
بل ډول هغه اهل باطل دي چي د حق په وړاندي مقابله کوي اوس نو يا حق ورته معلوم وي خو د تعصب او حسد له وجهي حق ته غاړه نه ايږدي لکه د رسول الله صلی الله عليه وسلم په زمانه کي د مکې ځيني قريش يا يهود چي حق ورته پوره معلوم وو خو د حسد او تعصب له کبله يې انکار ورڅخه کوی او يا په باطل کي دومره غوټه سوي وي چي د حق خبره يې بيخي زړه ته نه تېريږي لکه په هره زمانه کي اهل هوی، بدعتيان او خوارج چي خپل ټول کړه وړه حق بولي او د ځان په وړاندي د هيچا پر دليل غوږ نه نيسي ځکه چي دوی د حق غوښتونکي نه دي بلکي د ځان غوښتونکي دي په داسي حال کي چي دوی هم پر حق برابر نه دي او له بده مرغه چي خپلي ټولي کړني د دين په نوم ترسره کوي.
مولوي نورالحق مظهري

د روژې میاشتي برکتونه:دیارلسم برکت:

بل برکت ددې مياشتي دا دی چي پدې مياشتي کي د روژې نيولو په سبب چي د بنده په خوله کي کوم بوی پيدا کيږي هغه بوی الله پاک ته د مشکو تر بوی هم ښه خوند ورکوي: لکه په حديث کي چي راځي: وَالَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ لَخُلُوفُ فَمِ الصَّائِمِ أَطْيَبُ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ رِيحِ الْمِسْكِ.[متفق عليه]
ژباړه: زما دي قسم وي په هغه ذات چي نفس د محمد دده په لاس کي دی چي د روژاتي د خولې بوي الله پاک ته د مشکو تر بوی خوښ دی.
د خولې بوی ظاهرا بد معلومیږي او د انسان پر طبیعت باندي سم نه لګیږي خو الله پاک روژاتي ته د روژې په برکت دومره لوړه مرتبه ورکړېده چي دغه بد بوی ورته ښه ښکاري او ښه یې ورڅخه راځي، روژاتی باید په خپل قدر باندي پوه سي.
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۱/۱۳

د روژې مياشت د سخاوت مياشت ده:

د روژې مبارکه مياشت د سخاوت او پېرزويني مياشت ده په دې مبارکه مياشت کي نفسونه خپل اصلي خاوند ته نژدې کيږي او هغه څه ته راپورته کيږي چي دوی د بخالت څخه ورباندي پاک کيږي، چي هغه د ژوند په هره برخه کي سخاوت دی.
د روژې په مياشت کي چي څوک د بخالت څخه وساتل سو بس هغه کامياب او بريالی دی: الله پاک فرمايي:وَمَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ. [الحشر۹]
ژباړه: هر څوک چي د خپل نفس د بخالت څخه وساتل سو نو بس هغه خلګ کامياب دي.
نو راځئ په لاندي ټولو برخو کي سخاوت وکړو:
۱ - سخاوت د مال په ورکولو.
۲ – سخاوت د پور په بخښلو.
۳ – سخاوت د مزدورۍ په بخښلو.
۴ – سخاوت تر مزدورۍ په ډېر مقدار سره د مال په ورکولو.
۵ – سخاوت د خلګو د حاجتونو په پوره کولو.
۶ – سخاوت د خپل رول او نفوذ په مصرفولو.
۷ – سخاوت د نيک شفاعت په کولو.
۸ – سخاوت د مشرۍ په وخت کي رعيت ته په يو ډول کتلو.
۹ – سخاوت د علم او پوهي په ښودلو.
۱۰ – سخاوت په عفو او بخښنه باندي.
۱۱ – سخاوت په ښو اخلاقو باندي.
۱۲ – سخاوت په دعوت باندي.
مولوي نورالحق مظهري

روژه او اخلاص:

په دې خاطر چي په روژه کي عبادات ډېر تر سره کيږي او په عباداتو کي هم اساسي شی اخلاص دی نو راځئ اخلاص او د هغه فايدې و پېژنو!
اخلاص دا دی چي ته يواځي او يواځي د الله تعالی عبادت او طاعت وکړې. 
اخلاص دا دی چي خپل ټول کارونه د مخلوقاتو حتی د خپل ځان د ملاحظې څخه هم پاک کړې.
اخلاص دا دی چي ستا ظاهر او باطن سره يو ډول وي.
اخلاص دا دی چي د الله پاک په دوامداره ذکر او ياد باندي خلګو ته کتل او د هغو لحاظ کول هېر کړې.
فضيل رحمه الله فرمايلي دي:د خلګو لپاره د يو کار پرېښودل رياء ده، د خلګو لپاره د يو کار کول شرک دی او د دواړو څخه د ځان ساتل اخلاص دی.
جيند رحمه الله فرمايي: اخلاص يو راز دی د الله او بنده تر مابين، ملائکه نده په خبره چي ويې ليکي، شيطان ندی په خبر چي فاسد يې کړي او د انسان نفسي اشتياق ندی په خبر چي دده څخه يې واړوي.
سهل رحمه الله ته وويل سوه: پر نفس باندي څشی ډېر سخت دی؟ ده ورته وويل: اخلاص. ځکه چي په اخلاص کي نفس هيڅ ونډه نه لري.
ځيني وايي: اخلاص دېته ويل کيږي چي ته پر خپل عمل باندي بېله الله بل هيڅوک شاهد ونه نيسې او بېله الله د هيچا څخه د اجرت غوښتنه هم ونکړې.
مکحول رحمه الله ويلي دي: څوک چي څلوېښت ورځي اخلاص وکړي نو د حکمت چينې به يې د زړه څخه پر ژبه باندي جاري سي.
ابو سليمان داراني رحمه الله ويلي دي: انسان چي کله اخلاص وکړي نو وسوسې او رياء ورڅخه ليري کيږي.
هروي رحمه الله ويلي دي: اخلاص دا دی چي ته خپل عمل د هر عيب او نفسي غوښتني څخه پاک وساتې: لکه د خلګو په زړونو کي د محبوبيت پيدا کېدلو غوښتنه. دا چي خلګ يې ستاينه وکړي او بد يې ونه وايي، خلګ يې تعظيم او احترام وکړي، د خلګو څخه د مال غوښتنه لري، د خلګو څخه د خدمت او محبت غوښتنه لري او داسي نور هغه منفي شيان چي د عمل کولو په وخت کي د نفس په واسطه د انسان ذهن ته راځي.
صدق او صداقت دا دی چي په کار کي د خپل نفس هيڅ لحاظ ونه ساتې.
مخلص رياء نه لري او صادق تکبر نه لري.
اخلاص په صدق باندي پوره کيږي او صدق په اخلاص باندي او دواړه بيا په صبر باندي.
رياء دا ده چي د انسان ظاهره تر باطن ښايسته وي.
صدق په اخلاص کي دا دی چي باطن د انسان تر ظاهر آباد او ودان وي.
څوک چي د خلګو لپاره ځان پداسي شيانو باندي ښايسته کوي چي هغه په ده کي نه وي نو د الله پاک د اعتبار څخه به ولوېږي.
د اخلاص فايدې:
۱ – اخلاص د اعمالو او اقوالو په قبلېدلو کي پايه او اساس دی.
۲ – اخلاص د دعاء د قبلېدلو لپاره پايه او اساس دی.
۳ – په اخلاص باندي د انسان مرتبه په دنيا او آخرت کي لوړېږي.
۴ – په اخلاص باندي انسان د وسوسو او وهمونو څخه ساتل کيږي.
۵ – په اخلاص باندي بنده د غير الله د بندګۍ څخه آزاديږي.
۶ – په اخلاص باندي ټولنيز ارتباطات قوي کيږي او د الله پاک نصرت د امت په برخه کيږي.
۷ – په اخلاص باندي دنيوي سختۍ آسانه کيږي.
۸ – په اخلاص باندي د انسان زړه ته اطمينان راځي او دی احساس د خوشالۍ او نيکمرغۍ کوي.
۹ – په اخلاص باندي د انسان ايمان قوي کيږي او دګناه او سرکښۍ څخه يې په زړه کي نفرت پيدا کيږي.
۱۰ – په اخلاص باندي د مصيبتونو په مقابل کي د انسان اراده او عزم قوي کيږي.
۱۱ – په اخلاص باندي انسان په دنيا او آخرت کي پوره امن او لارښونه لاسته راوړلای سي.
منبع: طريقة لخدمة الدين
ژباړه او توضیح: مولوي نورالحق مظهري