۱۴۰۲/۱۰/۰۹

د حجاب اړوند د شبهاتو جوابونه:(لسمه شبهه)

د حجاب دښمنان وايي: د زينت ښكاره كول يو عادي كار دی کتونکی ورته هيڅ توجه نه كوي؛ دوی دعوه كوي چي د زينت هغه ښكاره والی چي ښځه ورباندي پټه او لڅه ښكاري نارينه نه را پاروي پداسي حال كي چي نارينه د هغي ښځي په ليدلو سره چي پوره حجاب يې كړی وي او ټوله بدن يې ورباندي پټ وي را پارول كيږي نو ځكه د دوی د شخصيت د پېژندلو او تعقيبولو اراده ورسره پيدا كيږي ځكه چي هر ممنوع شی خوندور وي؛ نو دلته چي ښځي خپل ځان د حجاب په مټ پټ كړی دی او نور خلګ يې ځان ته د کتلو څخه منع كړيدي خود به د نورو خلګو سره د دې د ليدلو شوق پيدا كيږي.
جواب: د دغه خلګو په جواب كي بايد وويل سي چي كه په رښتيا داسي وي چي د زينت ښكاره كول دي يوه عادي خبره سي كتل دي ځان ته نه راجلبوي او زړونه دي ځان ته نه راكشوي نو بيا د څه شي لپاره او د چا لپاره دوی خپل زينت ښكاره كوي؟ او په څه خاطر د آرايش توكي او سامانونه اخلي؟ او ولي په آرايشگاه كي د ځان د جوړولو لپاره پيسې مصرفوي ‌او په څه خاطر د موډ او فيشن پسې ځغلي؟. 
معلومه خبره ده چي دا ټوله تكليفونه او مصارف خوشي او بې څه ندي بلكي د يوه هدف او موخي لپاره دي او بېله دې څخه چي د ځان د ښايست د مطرح كولو او ځان ته د خلګو د پام را اړولو لپاره دي وي بل هيڅ دليل ورسره نه جوړيږي.
څنګه دي د زينت ښكاره كول يوه عادي خبره سي پداسي حال كي چي دا منل سوی حقيقت دی چي څومره ميرمن ځان ښايسته كوي همدومره د خاوند رغبت او شوق هم ورته كيږي! او دا هم مشهوره خبره ده چي خواړه د رنګه خوړل كيږي چي څومره د خوړو رنګ سم وي همدومره د انسان اشتهاء ورته كيږي كڅه هم خوند يې سم نه وي.
بله خبره دا ده چي د نارينه او ښځي تر مينځ جاذبيت او يو بل ته ميلان يو فطرتي شی دی چي په تېرېدلوسره د زمانې تغيير نه كوي ځكه چي په وينه كي د كوچنيو پټو غدو څخه آزاد سوي هورموني افرازات ګرځي او راګرځي په وينه كي جريان كوي او پر اعصابو اومغزو باندي په تأثير كولو سره په هر جنس يعني په نر او ښځه كي د دوی شوق او طبيعي غريزه را پورته كوي.
بلكي هرجزء د هر جسم څخه توپير او تمييز لري د خپل مشابه جزء څخه په بل جنس كي مثلا اجزاء د بدن د نارينه توپير او فرق لري د اجزاؤ څخه د بدن د ښځي؛ پدې خاطر دی چي ښځينه صفات او ځانګړتياوي د ښځي په جسم ، ‌شكل، اخلاق، افكار او ميلونو كي له ورايه ښكاري لكه چي د نارينه صفات د هغه په بدن، هيیت، ږغ، كارونو او ميلونوكي له ورايه ښكاري. 
او دا هغه فطري او طبيعي قاعده ده چي د كومي ورځي څخه الله پاك انسان پيدا كړی دی تغيير يې ندی كړی او تر قيامته پوري به هم تغيير و نكړي.
نو د نارينه او ښځي مثال لكه د آرت او برق د لاينونو په څېر دی چي كله يې سره وجنګوې شارټي كوي؛ نارينه او ښځه چي كله په يو بل كي ځيني محرك علائم ويني او كوم باطني او ياقوي ظاهري مانع هم نه وي ارومرو يې جنسي غريزه راپورته كيږي.
الله پاك جنسي عادت په بشري نفس كي ايښی دی دا د الله تعالی د اسرارو څخه يو سر او د الله د لويو حكمتونو څخه يو حكمت دی. 
الله پاك جنسي علاقه مندي د هغو لويو شيانو څخه ګرځولې ده چي عقل، نفس او روح ټوله تمايل ورته كوي او هغه روحي، حسي او بدني غوښتنه ده؛ پدې خاطر دی چي انسان جنسي مقاربت په ډېري لېوالتياسره كوي.
او كه يو څوك د معمول او فطرت پر خلاف داسي وي چي يوه بې حجابه او لڅ سرې ښځه چي ځان يې ښه سره جوړ كړی وي او په ښكاره يې د زينت او ځان جلبولو ډېر شيان لګولي وي پر ده باندي تېره سي او دی ورته وګوري خو هيڅ پاملرنه ورته ونكړي او نه هم تحريك سي پداسي حال كي چي هيڅ معنوي او قوي ظاهري مانع هم نه وي د ډاكټرۍ له نظره دغه سړی د مزاج د يخوالي په ناروغۍ باندي اخته دی؛ هغه ناروغي چي د طبابت له نظره بايد معالجه كړل سي.
نو هيڅ كله د ښځي لڅ ګرځېدلو او د كور څخه بهر د زينت ښكاره كولو ته په عادي نظر نسي كتل كېدلای او هيڅكله يې موږ معمولي كار نسو بللای.
بله خبره چي په زغرده د دوی د دغي مدعٰي پر درواغ والي باندي دلالت كوي دا ده چي كه موږ وګورو د زنا، همجنس بازۍ او نورو جنسي پيښو لوی مقدار د هغو ښځو سره وي چي دوی نيم لوڅي ګرځي او خپل زينت هر چاته ښكاره كوي؛ او په دومره كچه باندي د جنسي انحرافاتو پيښي مستقيما پر دغه ډول د ښځو تر وتلو پوري تعلق نيسي هغه حالت چي هيڅ قسم فضيلت او شرافت پكښې نسته.
بلكي ډېري جنسي ناروغۍ لكه ايډز په لويه كچه په هغو هيوادونو كي پيدا كيږي چي په هغو كي بې حجابي او جنسي بې بندوباري ډېره وي او په همدغه هيوادونو كي د نورو هيوادونو په  نسبت د هغه روحي ناروغيو ګراف ډېر لوړ وي چي انسان تر ځان وژني پوري رسوي.
ښه كه په بهر كي د زينت ښكاره كول يو عادي كار وای بيا نو دا دومره ناخوالي او جنسي ناروغۍ د كومه سوې؟ او په فحاشو هيوادونو كي د ښځو ويلګردي او د دوی د ويلګردۍ په سبب هرج او مرج د څه لپاره دی؟.
او دا چي دوی وايي محجبې ښځي ته د انسان پاملرنه ور اوړي او بې حجابي ښځي ته نه ور اوړي؛ نو دوی ته ويل كيږي چي ګوری! د محجبې ښځي مثال د هغه تړلي اوكت كتاب دی چي ته يې تنها پوښ ته كتلای سې ولي پر محتوياتو باندي يې علم نسي راوستلای.
ډيری ځل داسي پيښيږي چي انسان دي وكت او تړل سوي كتاب ته په دقت باندي وګوري او په اړه دي ډېر فكر هم وكړي خو په محتوياتو باندي يې هيڅ علم نسي راوستلای او نه هم ور څخه متأثره كېدلای سي او نه يې هم په اړه افكار ورباندي اغيز كوي.
د محجبې ښځي پوښ هم د دې حجاب دی چي داخلي اخلاق، او محتويات يې پكښې پټ دي د حجاب نور ته يې هر بدكتونكی نااميده او شرمېدلی پاتيږي او يوه ذره يې په داخل باندي نه خبريږي.
ولي بې حجابه ښځه مثال د هغه خلاص كتاب لري چي خلګ يې لاس پر لاس كوي او سترګي يې ليكه پر ليكه او صفحه پر صفحه ګوري او د محتوياتو څخه یې عقلونه متأثره كيږي او تر هغه يې خلګ نه پسې پريږدي ترڅو چي د پاڼو ځلا يې نه وي وركه سوې نو پاڼي يې كږي وږي سي بلكي څيري سي آخر ور څخه داسي زوړ كتاب جوړ سي چي څوك يې د خپل وړوكي كور د وړوكي كتابتون مخي ته هم نه ايږدي.
د بې حجابي او باحجابي ښځي مثال د ښاري او خصوصي ټګسۍ دی بې حجابي ښځي په خپل لاس ځان داسي جوړ كړی وي چي هر څوك يې د ښايست څخه استفاده كوي، د خپل ناوړه نظر جراثيم او گرځونه ورباندي غورځوي، هر بدمرغه كتونكی يې په هكله ډېر ناوړه او بې ځايه فكرونه كوي آن تردې چي ځيني يې د ښكار كولو په نيت ځوروي هم؛ خاوند او سرپرست يې تنها د ډريور غوندي دېخوا او هغي خوا ته بيايي او مصارف ورباندي کوي خو استفاده يې د نورو ورسره شريكه وي.
خو محجبه ښځه د هغي خصوصي ټكسۍ حيثيت لري چي تنها مالك يې ورڅخه استفاده كولای سي او تنها مالك يې دی چي د ټولو ځانګړتياوو څخه يې پوره ګټه پورته كولای سي او د هر فاسد او ناوړه نظر څخه داسي محفوظه وي چي هر بدكتونكی يې پر كتلو باندي نا اميده او شرميدلی پاتيږي او د هيچا د بدنظر نښان نه ګرځي او نه يې هم د ښكار په نيت څوك تعقيبوي.
ځکه ښاري ټيکسي چي پر لاره باندي تيريږي هر څوک ورته لاس ورکوي ځکه طمعه ورته لري او د دې غوښتنه لري چي ماته به ودريږي او تر خپل هدف پوري به مي ورسوي خو شخصي ټيکسي ته هيڅوک لاس نه ورکوي ځکه چي طمعه نه ورته لري او پدې باندي يې ښه سر خلاصيږي چي دغه موټر د نورو خلګو د انتقال لپاره ندی بلکي د شخصي استفادې لپاره دی.
د بې حجابي او باحجابي ښځي مثال داسي دی لكه د بي پوښه او پوښ لرونكي شيرينۍ چي بې پوښه هر چاته مضره او تاواني وي آن تر دې چي د خپل مالك يې لا هم ورڅخه بد كيږي ولي پوښ لرونكي شيريني مرغوبه، مطلوبه او هر چاته د منلو وړوي، خوړل يې لذت او ګټه لري او ساتل يې طمع او اميد.
منبع: المنبر ويب پاڼه
ژباړه او زيادت: مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۱۰/۰۵

په فراه ولايت کي په خپل ډول کي لومړی فرهنګي ابتکار:

د فراه ولايت د اطلاعات او فرهنګ رياست په نوښت، نورو رياستونو په همکارۍ او په فراه ولايت کي د موجوده کتاب پلورنځيو په ګډون د لومړي ځل لپاره د دريو ورځو لپاره د کتابونو نندارتون جوړ سو.
په فراه ولايت کي د کتاب نندارتونونو جوړېدل په خپل ډول کي لومړی نيک اقدام دی چي د ځوانانو، محصلينو، زده کوونکو او د کتاب مينوالو ته جوړيږي.
که د کتاب ګټو او فوائدو ته پاملرنه وکړو دا به راته ثابته سي چي د کتاب نندارتون ډېري ګټي لري او جوړول يې د خپلي ټولني لپاره ډېر لوی خدمت دی.
د داسي نندارتونونو په ذريعه موږ خپلي ټولني او د علم مينوالو ته ښه خدمت کولای سو او د لاندي نتائجو هيله ورڅخه کيږي:
1 – د کتاب نندارتون د دې سبب جوړيږي د کتاب لوستلو او مطالعه کولو فرهنګ ترويج پيدا کړي چي په نتيجه کي محصلين، زده کوونکي او د کتاب مينوال د کتاب لوستلو او مطالعه کولو ته هڅول کيږي چي ګټه يې هر چا ته معلومه ده.
2 – د کتاب نندارتون له لاري ښه او ګټور کتابونه په ټولنه کي مشهور کيږي چي په رانيولو يې د علمي ودي تر څنګ ارومرو فرهنګونه او فکرونه اصلاح کيږي او مثبت انګېرنه د منفي انګېرني ځای نيسي.
3 – د کتاب نندارتون له لاري د کتابونو ارزښت عمومي کيږي، د تجارتي بازار برخه ګرځي او هر لوستونکی ممکن د مطالعې لپاره ځان ته د خوښي کتاب برابر کړي.
4 – د کتاب نندارتون که د ښه ترتيب او کنټرول سره پرانيستل سي د نورو ګټو تر څنګ کتاب پلورونکو او پېرېدونکو ته اقتصادي ګټه هم لري ځکه د پلورونکو ډېر کتابونه پلورل کيږي او پېرېدونکو ته په کمه بيه په لاس ورځي.
موږ ټوله بايد د داسي پرځای کارونو په ترسره کولو کي د يوبل سره مرسته او کومک وکړو ترڅو مو کتاب د ژوند برخه وګرځي او مطالعې ته تشويق سو او په علمي برخه کي د نيمګړتياوو د ورکولو ترڅنګ علمي ابتکارات هم وزېږوو.
د فراه ولايت د اطلاعات او فرهنګ رياست او نورو مربوطه رياستونو څخه مننه کوو چي تل يې د خپل ولس په فرهنګي او فکري برخو کي لاس نيوی کړی او هغوی ته يې مؤثري خپروني وړاندي کړي دي.
مولوي نورالحق مظهري

د عربي هيوادونو حاکمان او د اسرائيلو سياسي کمینونه:

په ايکس یا ټويټر کي يو يهودي د ايدي کوهين په نوم ليکي: هر عربي زعيم که پر خپل منصب د پاته کېدلو اراده لري بايد د اسرائيلو اطاعت وکړي او په اسرائيلو کي امنيت، استقرار او آبادۍ ته ژمن وسي کنه نو ډېر ژر به د منصب څخه ګوښه کيږي؛ نوموړی يهودي وايي: تر پنځوس ډېر کلونه کيږي چي بشار اسد او پلار يې زموږ د شمالي پولو ساتنه کوي.
که څه هم دا په مجازي نړۍ کي ظاهرا د يوه کس خبره ده خو که حقيقت ته سړی وګورو ددې خبري رښتیاوالی ورته ثابتیږي ځکه د غزې په موضوع کي د عربي هيوادونو د حاکمانو مرګونی سکوت، د اسرائيلو سره د ځينو عربي هيوادونو مرستي او حماس ته د ځينو ګوت څنډني ددې خبري لپاره ښکاره دلائل دي.
پر عربي هيوادونو د اسرائيلو دغه باداري او بابېړی د عربي هیوادونو د اختلافاتو او عیاشیو تر څنګ د امریکا او اسرائیلو سیاسي کمين ته د دوی د لوېدلو نتيجه ده چي اوس د امريکا بېله مشورې او د اسرائيلو بېله رضايته هيڅ کار نسي کولای.
موږ مسلمانان بايد تل ځانونه د کفارو او نورو دښمنانو د سياسي کمينونو څخه وساتو ځکه د نظامي کمين په نسبت د سیاسي کمين څخه وتل ډېر ګران دی.
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۱۰/۰۴

د حجاب اړوند د شبهاتو جوابونه:(اتمه شبهه)

د حجاب مخالفين وايي: د ښځو لخوا حجاب، د نارينه وو د جنسي طاقت هلاک کوونکی دی؛ دوی وايي: جنسي طاقت په انسان كي ډېر لوی او خطرناكه طاقت دی چي مهم والي ته يې په کتو هغه بايد هلاكت او نابودۍ ته پرې نه ښودل سي بلکي په هره طريقه چي وي بايد پوره كړل سي؛ د جنسي طاقت ډېر خپه كول او بندول په انسان كي د فكري انفجار لامل كيږي چي انسان دې ته مجبوركيږي چي پر ښځو باندي د خپل جنسي طاقت د پوره كولو لپاره حمله وكړي.‌ 
د حجاب مخالفين وايي: معلومه خبره ده چي حجاب د ښځي ښايست پټوي چي له امله يې ځوانان د جنسي شهوت د ډېر بندښت او نه پوره كېدلو له وجهي نژدۍ ده چي ليونيان سي او دېته اړ ايستل  سي چي پر ښځو باندي دي د خپل جنسي طاقت د ډېروالي له وجهي حمله وكړي او يا دي هم ددې سبب سي چي ځوانان دي د ښځو غصب كولو او تښتولو ته مخه كړي.
دوی وايي: ددې مشكل علاج دا دی چي ښځي حجاب ونكړي تر څو ځوانان وكولای سي دوی ته په كتلو سره خپل بند شهوت آزاد كړي تر څو يې سترګي مړې او طبيعت يې سوړ سي او د جنسي طاقت د ډېروالي له کبله د دوی د فكري  انفجار پېښي را كمي سي.
جواب: د دوی په جواب كي بايد وويل سي چي لومړی خو ستاسي دا خبره سل په سلو كي غلطه ده ځكه دكتلو او نظر په مطلقي آزادۍ كي چي انسان دي ددې حق ولري چي هر شي ته وګوري هغه كه بدوي او كه ښه وي‌ د انسان لپاره ډېري تباهۍ او بربادۍ دي؛ ددې تر څنګ چي د اسلامي او اخلاقي اصولو څخه پكې لويه سرغړونه ده د انسان پر مخ د اخلاقي فساد لويي دروازې را پرانيزي او د زنا، لواطت، جنسي انحرافاتو په شمول ټولنيز فسادونه او ډول ډول جرمونه ور څخه پيدا كيږي.  
سترګي چي كوم ځای د جنسي غوښتني پر بنسټ هدف وټاكي د همدغي غوښتني پر بنياد انسان ددې هڅه او كوښښ كوي چي په جنسي رابطې باندي هغه هدف ته ځان ورسوي چي په نتيجه كي انسان د يوه حيوان غوندي بې بندوباره او د نفس د ناوړه غوښتنو غلام جوړيږي چي بيا نو نور په انسان كي انساني شرافت اوكرامت نسي پاته كېدلای بلكي د يو مست بې بندوباره حيوان حيثيت غوره كوي چي بيا انسان د ځان لپاره د هيڅ قسم فضيلت او شرافت دعوه نسي كولای  نه هم د اشرف المخلوقات په صفت پر مځكه باندي د الله نماينده ګي كولای سي او نه هم په دنياكي د نورو مخلوقاتو د ژوند د سمون لپاره مثبت كارونه سرته رسولای سي.
څومره ښكلې، جامع او تجربه سوې خبره زموږ ګران پيغمبر صلی الله عليه وسلم  پدې هكله كړېده او فرمايلي يې دي: النظرة سهم من سهام إبليس مسمومة فمن تركها من خوف الله أثابه جل و عز إيمانا يجد حلاوته في قلبه.[ المستدرك علي الصحيحين7875]
يعني ناوړه كتل يوغشی دی د غشو څخه د شيطان، مسموم او زهرجن دی هر چا كه د الله له ويري پرېښودی الله پاك به داسي ايمان ورته وركړي چي خوند او لذت به يې په خپل زړه كي ومومي.
همدا راز په بل حديث كي فرمايي: 
العينان تزنيان واليدان تزنيان والفرج يصدق ذلك أو يكذبه.[ مسنداحمدبن حنبل8520]
ژباړه: سترګي زنا کوي لاسونه زنا کوي عورت يې تصديق او يا تکذيب کوي.
نو د هر اخلاقي فساد پيل د كتلو او نظركولو څخه كيږي نو لكه د اخلاقي فساد څخه چي هر څوك بايد ځان وساتي همداسي د كتلو او نظركولو څخه هم بايد ځان وساتي.
نو بېګانه ښځو ته كتل د ځوانانو حق نه بلكي د ځوانانو لپاره منع او حرام کار دی .
ستاسو بله خبره چي سل په سلوكي غلطه ده دا ده چي تاسو بېګانه ښځو ته كتل د جنسي شهوت پوره كېدل ګڼی؛ پداسي حال كي چي دكتلو په آزادۍ او بې بندوبارۍ باندي شهوت نسي پوره كېدلای بلكي شهوت را پورته كيږي او بيا نيمګړی پاتيږي چي دغه حالت يو قسم روحي او جسمي ناروغي د انسان لپاره پيدا كوي او انسان د روح او جسم په لحاظ په تزلزل، نا آرامۍ او وسوسې كي غورځوي چي انسان ته ډېر خطرناكه حالت دی.
هوكې قدرمنو لوستونکو!
زموږ ګران پيغمبر صلی الله عليه وسلم د ناوړه كتلو تاوان هغه وخت بيان كړی دی چي هغه وخت نه لابراتوار وو، نه اكسري وه نه التراساوند وو او نه هم نور تشخيصوي طبي اسباب چي دا خپله د اسلام پر حقانيت او د رسول الله صلی الله عليه وسلم پر صداقت او رښتینولۍ باندي د نورو دلائلو څخه يو دليل دی؛ رسول الله صلی الله عليه وسلم هغه وخت ناوړه او حرام كتلو ته زهرجنه او مسمومه غشي ويلې ده، هوكې زهرجنه اومسمومه غشي؛ كومه چي د انسان په بدن كي يې لګېدل د انسان لپاره د مرګ او يا هم مزمني ناروغۍ سبب جوړيږي؛ څوارلس سوه كاله وروسته د نړۍ پوهان او متخصص ډاكټران پدې باندي اعتراف كوي چي حرام كتل د انسان لپاره ډېر مضر دي.
داكتر(حسين الراشدي) چي د سعودي په هيواد كي په يو روغتون كي د هډوكو د جراحۍ متخصص دی پدې موضوع كي يې لويه مقاله ليكلې ده وايي: موږ داسي ويلای سو چي د بدن هيڅ داسي غړی او عضو نه پاتيږي چي هغه ته دي د حرام كتلو د زهرو څخه تاوان و نه رسيږي؛ ‌په ځينو اعضاؤ كي يې تأثير ډېر وي او په ځينو كي لږ وي‌ خو ټوله اعضاؤ ته د ناوړه كتلو د زهرو تأثير رسيږي آن تر دې چي ځيني ناوړه تأثيرات تر ديرشو كالو پوري د انسان په بدن كي پاتيږي. 
موږ به د هغو منفي تأثيراتو څخه چي د حرام كتلو له وجهي د انسان په بدن كي پيدا كيږي ځيني هغه مهم ذكر كړو چي انسان ورسره ډېر ګرفتاره كيږي.
1. د ناوړه كتلو له وجهي چي د انسان په وينه كي د جنسي هورمونونو فعاليت ډېريږي، حرارت د بدن او فشار يې لوړيږي له كبله يې په خولې، بغلونو او پښو كي بد بوی پيدا كيږي چي دغه بوی كله كله د لنډ مهال لپاره وي او كله كله تر ډېره وخته پوري پاتيږي آن تر دې پوري چي ځيني وخت ورسره نور خلګ هم په عذابيږي.
2. د ناوړه كتلو له وجهي چي په جنسي هورمونونوكي كوم تغيرات راځي له امله يې هغه پوستي منفذونه چي خوله او غوړ ورڅخه را وځي غټيږي په ځانګړي توګه د لاسو په ورغوو، لاندني برخي كي د پښو، دكونټو مينځ او تر بغلو لاندي د دغو برخو منفذونه ډېر غټيږي چي په نتيجه كي ورڅخه ميكروبي التهابات چي Sinus Pilonida  (ساينوس پايلونيدا) ورته وايي پيداكيږي، همدا راز په مخ كي ورڅخه ځيني اوقات داسي التهابونه پيداكيږي چي سبب ده ACNE ياځواني دانو د راختلوجوړیږی.
3. كوم خلګ چي حرام كتل ډېركوي او په دوی كي دغه جنسي هيجان ډېر را پورته كيږي او د جنسي هورمونونو فعاليت يې په وينه كي ډېريږی دغه كار يې يو د هغو اسبابو څخه جوړېدلای سي چي د هغو څخه د نيم سر درد او يا Migrain  نیمسری پيدا كيږي چي ډېره خطرناكه ناروغي ده.
4. د بد نظر او بد كتلو څخه انسان ته د بندونو درد پيدا كيږي په خاصه توګه د لويو بندونو لكه ځنګون، ورون، ملا او داسي نور.... چي د همدغه هورمونونو د ډېر فعاليت له وجهي انسان ورسره لاس او ګرېوان كيږي؛ شايد د دې لامل دا وي چي هغه مايعات چي په بندونوكي دي او بندونه د التهاب څخه ساتي هغه به وچيږي په دې خاطر دی چي په غربي نړۍ كي دغه ناروغي ډېره ده ځكه چي هلته ډېری خلګ د ورځي څو ځله د جنسي هورمونونو د لوړ فعاليت سره مخامخ كيږي. 
نوموړی ډاكتر وايي: پر جنابت باندي ويدېدل هم د بندونو د ناروغيو سبب كيږي ځكه چي هلته هم ياد مايعات وچيږي؛ پدې خاطر دی چي طريقه د رسول الله صلی الله عليه وسلم داسي وه چي يا به يې د جنابت وروسته غسل كوی او يا به يې هم اودس كوی پر جنابت باندي بېله غسله او يا اودسه نه ويدېدی.
5. بد نظر او كتل پر زړه باندي ناوړه تأثير ايږدي او مختلفي د زړه ناروغۍ ورڅخه پيدا كيږي.
6. بد نظر د انسان پر بولي سيستم باندي ډېره ناوړه اغېزه لري او مختلفي ناروغۍ ورڅخه پيدا كيږي لكه: د پروستات، مثانې او كليو التهاب چي له كبله يې مختلفي صحي ستونزي ور څخه را پيدا كيږي.
له همدې كبله چي بد نظر او كتل د انسان لپاره ډېر تاوانونه لري په اسلام كي د هغه څخه منع راغلې او انسان ته په هغه باندي د مبتلا كېدلو څخه د مخنيوي لاري چاري ښوول سويدي مثلا: شرعا سړی د دويم ځل كتلو څخه و هغي ښځي ته منع سوی دی چي لومړی ځل يې ورته په ناپامۍ كي او يا پدې ګمان چي شايد د ده شناخته وي كتلي وي ځكه امكان سته چي په دويم ځل كتلو باندي يې شهوت را پورته سي او پورته ناوړه حالت ورته عارض سي.
همدا راز ښځي ته د دې لارښوونه سوېده چي د كور څخه بهر دي خپل زينت نه ښكاره كوي او د نارينه وو پر ټولۍ دي پداسي حالت كي نه تيريږي چي عطر او خوشبويي يې وهلې وي ځكه د دې احتمال سته چي نارينه دي د دې د زينت د ليدلو له وجهي په ياد سوي آفت باندي مبتلا سي، ‌شهوت يې را پورته سي او په وينه كي يې د جنسي هورمونونو فعاليت ډېر سي چي په نتيجه كي په ناروغيو باندي اخته كيږي.
آن تر دې چي هغي ښځي ته چي قصدا خپل زينت بېګانه خلګو ته ښكاره كوي او د خوشبويي او عطرو سره پر بېګانه خلګو باندي تيريږي د زانيې نوم وركول سوی دی ځكه چي د دې څخه دغسي حالت ښكاره كېدل د دې سبب جوړيږي چي نارينه دي په زنا باندي اخته سي.
همدا راز په اسلام كي د بېګانه ښځو سره د خلوت او يوځای والي او د هغوی سره د اختلاط څخه د همدې هدف لپاره ممانعت راغلی دی او نارينه ته د دې اجازه نده وركول سوې چي بېګانه ښځو ته لاس وروړي او يا دي هم مصافحه ورسره وكړي.
همدا راز اسلام د انسان څخه د شهوت د را پورته كېدلو د تاوان د مخنيوي په حكمت داسي لاري چاري بيان كړيدي چي په عملي كولو يې د پورته تاوانونو څخه ساتل كېدلای سي.
مثلا: كله چي خاوند د خپلي ښځي څخه د مقاربت غوښتنه وكړي ښځه بايد د هغه غوښتني ته (كه كوم شرعي ممانعت نه وو)  غاړه كښيږدي ځكه چي پدې وخت كي د ښځي نافرماني پداسي حال كي چي خاوند يې اراده ولري او جنسي هورمونونو يې په وينه كي فعاليت پيل كړی وي د دې سبب كيږي چي خاوند دي د يادو ناروغيو سره مخ سي.
همدا راز كه يو سړی په ناڅاپي توګه د شهوت د را پورته كېدلو سره مخامخ كيږي ډېر ژر بايد د هغه څخه د په سمه طريقه د خلاصون هڅه وكړي مثلا په بې اختياره توګه د كور څخه بهر يوې ښځي ته ګوري او جنسي حركت ورته پيدا كيږي شرعا دا سړی كله چي خپل كورته راځي بايد د خپلي ميرمني سره همبستري وكړي تر څو جنسي حرارت يې كښيني او په يادو ناروغيو باندي د اخته كېدلو څخه وساتل سي.
او كه زمنيه ورته برابره نه وه بيا دي غسل وكړي او بدن دي پرېوي تر څو د بدن حرارت يې كښيني او په يادو ناروغيو باندي د اخته كېدلو څخه وژغورل سي.
او څوك چي مجرد وي د هغه لپاره دا لازمه ده چي د لومړي سره څخه د دې حالت د را پورته كېدلو څخه ځان وساتي هغه پداسي طريقه چي خپلي سترګي دي كنټرول كړي او د بد نظر او كتلو څخه دي ډډه وكړي او ځان دي داسي جوړ كړي چي هر كله يو ځل ور څخه كتل كيږي د دويم ځل كتلو څخه دي ځان وساتي. 
او بل مجرد سړی دي روژه ونيسي ځكه د روژې په نيولو باندي يې نفس ضعيفه كيږي او جنسي ميلان يې نه را پورته كيږي او هغه څوك چي د نكاح پركولو باندي توان ولري هغه خو دي نكاح وكړي تر څو په واسطه يې د جنسي انحراف څخه وساتل سي همدا راز اودس كول د جنسي حرارت په كمولو كي ډېره مرسته كوي په خاصه توګه په هغه حالت كي چي حرارت يې را پورته سوی وي.
د اوس په وخت كي چي بې حجابي ډېره سوېده او په هر ځای كي انسان د بد كتلو د زهرجنو غشو سره مخامخ كيږي علماء فرمايي ډېره ښه خبره دا ده چي كله د كار څخه او يا د بازار څخه كور ته راځي غسل وكړي تر څو چي بدن يې د زهرجنو كتلو د تاثيراتو څخه پاك سي.
د حجاب مخالفينو او د پورته شهبې واردوونکو ته بايد ووايو چي دا څومره تبعيض آميزه خبره ده چي تاسو واياست ښځي دي د نارينه وو لپاره حجاب نه كوي!؛ يعني د دې لپاره چي نارينه ورته وګوري او خوند ورباندي واخلي؛ دا څومره خطرناكه او غير معقوله خبره ده! ښځه تنها د دې لپاره نده پيدا سوې چي نارينه ورڅخه ګټه پورته كړي، ښځه د الله پاك مستقل مخلوق دی او الله پاك ورته ډېر حقوق وركړيدي، داسي نسي كېدلای چي نارينه بېلاري كيږي او د خپل نفس تابع ګرځي تاوان به يې ښځه وركوي؛ د خپلي ميرمني او مينځي څخه بغير انسان د بلي هيڅي ښځي څخه جنسي ګټه نسي پورته كولای؛ نو ښځه به ارومرو حجاب كوي كه نا اهله نارينه د جنسي جوش له كبله مري هم به ښځه خپل حجاب نه پسې پريږدي‌ ځكه نارينه ته دغه ستونزه په خپل لاس پېښه سوېده ولي هغه وقايوي كارونه نه كوي كوم چي اسلام ورته ښوولي دي؟ ولي داسي ناوړه كار ته لاس اچوي؟ آيا دی عقل نه لري؟ عاقل سړی هيڅ وخت ځان د جنسي فكر نه قرباني كوي او هيڅ كله بد كتلو ته زړه نه ښه كوي.
بله خبره چي د دغه خلګو د دې شبهي پر بطلان دلالت كوي دا ده چي كه د دوی خبره صحيح وای يعني د بې حجابۍ په سبب په ځوانانو كي جنسي پېښي كمېدلای او د ښځو ځورول وركېدلای نو په كفري او غربي هيوادونوكي به چي بې حجابې پكښې خپل اوج ته رسېدلېده دغسي پېښي نه كېدلای، د هغوی ځوانان او نارينه به په جنسي شهوت باندي ماړه سوي وای او هلته به د ښځو د ځوروني او غصب كولو مخه نيول سوې وای سره ددې چي هلته دا ټولي پېښي په ډېره لويه  پيمانه باندي كيږي.
 يو كتاب چي د "الجريمة في أمريكا" په نامه باندي ياديږي هغه كي راځي: په هرو شپږو دقيقو كي په امريكا كي  د جنسي ځوروني يوه  پېښه د قوت او سلاح په زور باندي را منځته كيږي په  1978ميلادي كال كي يولك  او اوه څلوېښت زره او درې سوه نه اتيا پېښي رامنځته سوي دي او دا شميره په  ،‌1987ميلادي كال كي دوه لكه  او اوه ويشت زره او اوه سوه او څلور شپېته پېښو ته ختلې ده.
نو !!! كه چيري د بې حجابۍ په راتللو كي خير وای او جنسي پېښي كمېدلای په غرب كي به كمي سوي وای هغه دی ورځ تر بلي لا پكښې ډېږي،‌ عجيب او غريب كارونه پكښې كيږي. 
بله خبره دا ده چي جنسي غريزه په نارينه او ښځه كي الله پاك د ډېرو حكمتونو پر بنياد پيدا كړېده چي يو حكمت يې د انساني نسل بقاء او دوام دی؛ د دې لپاره يې نده پيدا كړې چي دوی ورباندي ځان تباه او برباد كړي او د هغې په سببيت خپل انساني ارزښت تر پوښتني لاندي راوړي او دا معلومه خبره ده چي د بې حجابۍ په حالت كي او پداسي حالت كي چي ښځي دي نيم لوڅي وګرځي دغه غريزه په نارينه وو كي آرامه نسي پاته كېدلای او داسي پاروونكي حالت ته د يوه طبيعي حالت په سترګه نسي كتل كېدلای بلكي جنسي غريزه د داسي منظر په ليدلو باندي را پورته كيږي چي نتيجه به يې هغه وي كوم چي مخكي ذكر سوه؛ يعني د انسان د ظاهري او باطني ژوند تباهي او بربادي به يې پايله او نتيجه وي.
الله دي مو د داسي حالت څخه وساتي او الله دي زموږ ټولنه يوه سوچه اسلامي ټولنه وګرځوي تر څو ټولي ناخوالي زموږ د مينځ څخه وركي سي.
په آخره كي ددې خبري كول غواړم:كوم خلګ چي دغسي پوچه او بې بنياده خبره كوي چي د بې حجابۍ په خپرولو باندي جنسي پېښي كميږي او يا جنسي تنده ورباندي ماتيږي دوی به د هغو خلګو څخه وي چي ځانونه يې خصيان كړيوي او شهوت يې د بيخه څخه قطعه سوی وي نو دوی جنسي پارونه بيخي نه پېژني او يا به هم دوی په هغي ناروغۍ باندي اخته سوي وي چي په سبب يې د انسان جنسي ميلان بيخي له منځه ځي.
منبع: المنبر ويب پاڼه.
ژباړه او تحقيق: مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۱۰/۰۲

د مېږو په پوست کي شرمښان:

دا هم د مکاري دنيا عارضه او په دنيا کي د نااهلو انسانانو عادت دی چي بد خلګ ځانونه د ښو خلګو په جامه کي ښکاره کوي، ګمراه انسانان پر ځانونو ښه نومونه ايږدي او مفسدي ټولني د ځانونو لپاره ښه شعارونه غوره کوي؛ د دې جملې څخه په ملګرو ملتونو کي د "امنيت شورا" نوم دی چي د نړۍ يو څو لنډغر او بدمعاشان سره راټول سوي او دا نوم يې پر ځانونو باندي ايښی دی.
لومړی خپله د ملګرو ملتونو نوم د مسمی او مصداق سره برابر ندی ځکه چي په ملګرو ملتونو کي واک او د فيصلې حق يواځي د څو خونخوارو او ظالمو هيوادونو سره دی چي په نړۍ کي يې هره ناروا زړه وغواړي کوي يې او تل په ملګرو ملتونو کي د مظلوم څخه د دفاع پر ځای د ظالم پر لکۍ د تشويق او هڅوني تارونه تاويږي او دې ته هڅول کيږي چي نور هم خپلو ظلمونو ته دوام ورکړي.
د امنیت په نوم خو چي کومه شورا نومول سوېده د نړۍ په هيڅ ځای کي يې تر اوسه د امنيت لپاره هڅي ندي کړي ځکه د امنیت شورا دائمي غړي د نړۍ تر ټولو بدنام او وحشي هيوادونه دي چي په تاريخ کي د مظلومانو سره د ظلم خورا لويه سابقه لري.
د امنيت شورا دائمي غړي پنځه هيوادونه دي: امريکا، چين، فرانسه، روسيه او بريتانیا خو په دوی کي ټوله يې بيا د امريکا تر تأثیر لاندي دي ځکه کوم شی چي امريکا يې و نه غواړي دوی يې نسي کولای.
که د ملګرو ملتونو او بيا په ملګرو ملتونو کي د امنيت شورا سابقه و څېړو دا به راته ثابته سي چي دوی په نړۍ کي د ملتونو د دفاغ او امنيت لپاره ندي رامينځ ته سوي بلکي په نړۍ کي د نړيوال استکبار ودي، د څو محدودو ظالمو هيوادونو د قدرت غځېدني، د شرقي او غربي کفري بلاکونو بقاء، د کفري هيوادونو له لوري د مظلومو هيوادونو په خاصه توګه د اسلامي هيوادونو د استعمار او په نړۍ کي د ګډوډۍ لپاره رامينځ ته سوي دي چي د دې خبري د ثبوت لپاره په منځنۍ آسيا او منځني ختيځ کي د جګړو او ناآراميو پيدا کول دي او ډېره نژدې بېلګه يې د فلسطين موضوع ده چي همدغي د امنیت شورا اسرائيلو ته مشروعيت ورکړ، هغوی يې په وسلو سمبال کړه، د فلسطين مځکه يې په لاس ورکړه، قدس يې د اسرائيلو لپاره د پلازميني په صفت وپېژاندی او دا دی اوس په غزې کي د مظلومو فلسطينيانو پر ضد د غاصبو اسرائيلو مرسته کوي.
دا څنګه د امنيت شورا ده؟ امريکايانو او ملګرو يې د دوی په حضور کي او د دوی په ښکاره يا پټ تأييد پر افغانستان او عراق بريد وکړ، په سوريه، سومالیا، برما، قفقاز او آيغور کي يې د مسلمانانو نسلونه ووژل، په عربي هيوادونو کي يې د جګړې اور بل کړ او نن يې د غزې پر ورانولو عملي اجماع کړېده!!!
دا امنيت شورا نده بلکي په نړۍ کي د ناامنۍ او بدمعاشۍ مافيا ده، د وحشیانو او لنډغرو بانډ دی او د شرمښونانو او لښخورانو رمه ده.
په دوی باندي هيڅ باور کول ندی په کار او دوی ته بايد هيڅ با احساسه انسان خوشبين نه وي؛ د دوی د شر څخه د ځان ساتني لپاره که مدارات ورسره کيږي کومه خبره نسته پکښې خو دوی ته د یو مينځګڼي او سوله غوښتونکي شورا په سترګه کتل زما په ګمان ناپوهي، غفلت او سرټمبګي ده چي سبب يې د تاريخ څخه ناخبري او ښه او بد نه سره پېژندل دي.
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۱۰/۰۱

خپل امير او نورو مشرانو ته دعا وکړئ!

ژباړه: فضيل بن عياض رحمه الله فرمايلي دي: که زما لپاره قبلېدونکې دعا وي نو زه به هغه د باچا لپاره وکړم، چا ورته وويل: ددې خبري تشريح وکړه! هغه ورته وويل: که زه يواځي ځان ته دعا وکړم هغه تر ما نه تېريږي خو که باچا ته دعا وکړم نو دی اصلاح سي دده د اصلاح سره خلګ او ښارونه اصلاح کيږي؛ ځکه نو موږ پدې باندي امر سوي يو چي باچاهانو ته د اصلاح او ښېګڼيي دعا وکړو او موږ دوی ته په ښېرا کولو باندي نه يو امر سوي کڅه هم دوی ظلم وکړي ځکه د دوی د ظلم تاوان يواځي دوی ته رسيږي خو د صلاح ګټه يې دوی او ټولو مسلمانانو ته رسيږي.
مسلمان باچا او مسلمانو مشرانو ته دعا ډېره مهمه ده ځکه نو فضيل بن عياض رحمه الله يې خپل ځان ته تر دعا کولو مهمه بولي دليل يې دا ويلی دی چي ځان ته د دعا کول يوه شخصي ګټه لري خو باچا يا په نظام کي بل مشر ته دعا کول ډېري ګټي لري؛ مثلا د مشر اصلاح خپل هغه ته هم ګټه لري او دده تر واکمنۍ لاندي نورو شيانو ته هم ګټه لري همداسي پر کارونو  د مشر توانمندي خپله هغه ته هم ګټه لري او دده تر واکمنۍ لاندي نور انسانانو او شيانو ته هم ګټه لري.
موږ ټولو ته لازمه ده چي د اميرالمؤمنين حفظه الله څخه بيا په نظام کي تر کښت رتبه مأمور پوري ټولو مشرانو ته د هدايت، توفيق، استقامت، زراکت، ويښتوب، تقوی، للهيت او صبر دعا وکړو تر څو الله تعالی د دوی شخصي ژوند هم سم کړي او د دوی په ذريعه د ولس ژوند هم سم کړي.
يقول الفضيل بن عياض: لو كان لي دعوة مستجابة ما جعلتها إلا في السلطان قيل له: يا أبا علي فسر لنا هذا؟ قال: إذا جعلتها في نفسي لم تعدني, وإذا جعلتها في السلطان صلح فصلح بصلاحه العباد والبلاد, فأمرنا أن ندعو لهم بالصلاح ولم نؤمر أن ندعو عليهم, وإن جاروا وظلموا لأن جورهم وظلمهم على أنفسهم وصلاحهم لأنفسهم وللمسلمين.[شرح السنة۱۰۷]
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۹/۲۹

د اسلامي نظام لويه ځانګړتيا:

د نورو لويو ځانګړتياوو تر څنګ د اسلامي نظام يوه لويه ځانګړتيا دا ده چي په اسلامي نظام کي د علماؤ ارزښت خوندي دی او هغوی ته په درنه سترګه کتل کيږي لکه نن چي الحمدلله زموږ په اسلامي نظام کي د عاليقدر اميرالمؤمنين حفظه الله په رهبرۍ علماؤ ته ځانګړی پام او خاصه توجه سوېده چي لويه بېلګه يې د ټولو علماؤ د علمي اسنادو ارزيابي ده چي وړه دوره به د ليسانس، لويه دوره به د ماسټرۍ او تخصص به د دکتورا په سويه ارزيابي کيږي البته د يو خاص ترتيب او ځانګړي شفافي آزمويني له لاري.
که د ټولي نړۍ ټول تاريخ ته وګور دا به راته ثابته سي چي په خپل ډول کي دا د علماؤ لپاره تر ټولو لوی او عظيم خدمت دی چي زموږ په زمانه کي يې په نورو هيوادونو کي کوچنۍ بېلګه هم نسته.
که دا له يوې خوا د علماؤ لپاره ارزښت دی له بلي خوا د دين، هيواد او هيوادوالو لپاره لوی خدمت هم دی ځکه چي د علم او علماؤ وده په اصل کي د هيواد او هيوادوالو وده ده او چي په کوم هيواد کي د علماؤ عزت خوندي وي هلته به ارومرو د نظام او رعيت تر مينځ د همږغۍ او يووالي فضاء حاکمه وي چي نتيجه به يې د هر ډول فسادونو، منکراتو، مخالفتونو او بدمرغيو ختمېدل وي؛ ان شاء الله.
يو ملګري د اميرالمؤمنين حفظه الله د خولې څخه قيصه کوله چي زه به کوښښ کوم چي د هر هيوادوال کور ته علم د ننه کړم؛ چي تر دې دمه علمي بهير ته پاملرنه د همدې خبري تصديق کوي. الله تعالی دي زموږ ټول هيواد د هر ډول علم او پوهي په رڼا باندي وځلوي او زموږ  مسئولينو ته دي الله تعالی توفيق ورکړي چي خپلو هيوادوالو نور هم د زده کړي او تربيې آسانتياوي برابري کړي.
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۹/۲۵

مسلمانه وروره تا ته وایم!

مسلمانه وروره! کفار او دښمنان ستا هيڅ ډول پرمختګ نسي زغملای ځکه نو د هري ممکني لاري څخه ستا د پرمختګ او بريا مخه نيسي.
مسلمانه وروره! ستا دښمنان که تا ضعيف او ناتوان وويني ممکن ښکاره زور درسره وکړي او خپلي غوښتني په تا ومني او که دي قوي او غښتلی وويني ممکن ښکاره زور درسره ونکړي خو د چم، فريب او دوکې له لاري ستا د برياليتوب مخه نيسي.
مسلمانه وروره! تېر تاريخ ټوله درسونه او عبرتونه دي؛ ته وګوره چي د رسول الله صلی الله عليه وسلم د زمانې څخه بيا تر اوسه پوري د رښتينو مسلمانانو دښمنانو د دوی د ترقۍ د مخنيوي لپاره څه ورسره کړي دي؟
مسلمانه وروره! هغه دښمن چي ستا سره نسي مخامخ کېدلای او يا نه غواړي ستا سره مخامخ سي هغه د پردې تر شا او په پټه ستا تخريب او ورانۍ ته پلانونه جوړوي او کوښښ کوي چي د لاندي لارو څخه ستا پر ضد ځان خپلي موخي ته ورسوي او يا لږ تر لږه ستا د پرمختګ مخه ونيسي:
۱ – کوښښ کوي چي ستا په صف کي بې اتفاقي پيدا کړي، ستا او بل مسلمان ورور تر مينځ ستونزي رامينځ ته کړي او د کار خلګ درڅخه ليري يا خوابدي کړي.
۲ – کوښښ کوي چي ستا نفوذ، آبرو او حيثيت له مينځه يوسي تر څو د نورو خلګو باور درباندي کم کړي او په ټولنه کي ستا د همکارۍ او پلوۍ څخه خلګ را وګرځوي.
۳ – عقيدوي دښمن دي د عقيدې، مذهبي دښمن دي د مذهب، سياسي دښمن دي د نظام، فکري دښمن دي د تګلاري او عُقدوي دښمن دي د خدمت او شهرت بدنامي کوي او د ګڼو لارو څخه ستا د پرمختګ مخه نيسي.
۴ – دښمن نه تنها دا چي ستا لپاره خير نه غواړي بلکي ستا په غم او مصيبت باندي خوشحاله کيږي ځکه نو هيڅ وخت آرام نه کښېني له همدې امله کوښښ کوي چي فرصتونه ستا له لاسه وباسي، په لايعني شيانو دي مصروف کړي، د خپلو نفوذي کسانو له لاري غلطي مشورې درکړي، مصلحتونه او نفرتونه درڅخه ګډوډ کړي، ستا د نيمګړتياوو څخه ستا پام بلي خوا ته واړوي او ذهنيتونه ستا پر ضد تخريش کړي نو ډېر ځيرک وسه او د ښه او بد په درک کي د خپل عقل، هوښيارانو او تجربو څخه کار واخله.
۵ – قدرت، مال او ښځي هغه لويي فتنې دي چي د تاريخ په اوږدو کي يې ډېر غټ خلګ د هلاکت او بربادۍ کندي ته ټېل وهلي دي ممکن دښمن يې د کمين په صفت وکاروي او که ستا فکري عشق ورسره وي او د تکبر، غرور او غفلت په ناروغۍ اخته وسې دښمن به دي د قدرت ټول صلاحيت، د مال عمده ګټه او د کار اصلي پايله  ځان ته راکش کړي او په خپل اختيار خو په غير شعوري ډول به د دښمن خادم جوړ سې؛ او که دي فکري تړون او عملي مينه د قدرت، مال او نورو مفاسدو سره نه وه دښمن به ارومرو کوښښ وکړي چي د تخريب لپاره تا پوري وتړي او ستا په ذريعه ځان خپلي موخي ته ورسوي ځکه نو ډېر هوښيار وسه او په هر کار کي د تدبير او پوره پلټني څخه کار واخله.
۶ – دښمن لکه په فزيکي لحاظ  چي ستا لپاره تل دفاعي حالت غواړي په نورو برخو کي هم دغه توازن ته ډېر اعتبار ورکوي او په فکر، عقل، درک، ساينس، اقتصاد، تعليم او روحيه کي ستا لپاره بريا نه غواړي؛ خو ته بايد د دښمن داسي فکرونه او مکرونه د عملي کولو څخه مخکي شنډ کړې او نه تنها دا چي  د دفاع حالت څخه ځان وباسې بلکي پر دښمن د بريد حالت ته ځان ورسوې.
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۹/۲۳

د حجاب په اړه د شبهاتو جوابونه:(اوومه شبهه)

د حجاب او ستر دښمنانو د حجاب پر نه مهموالي باندي دا دليل نيولی دی چي په پخوا كي په مختلفو طبقاتو كي ډېري ښه ښځي تيري سويدي چي لڅ مخ ګرځېدلې او حجاب يې نه كوی، همدا راز د نارينه وو سره د اختلاط او ګډ كار څخه يې هم ځان نه ساتی.
دوی د خپل دې دليل لپاره د تاريخ او تراجمو پر ځينو كتابونو باندي حوالې وركوي او په ډېري عميقي پلټني سره د خپل طبيعت موافق خپله هغه مهمه وركه او د دوی په فكر خپله لا دركه ملغلره پيدا كوي چي په نمونې ګرځولو سره يې نوري مسلماني ښځي د ګمراهۍ او بې حجابۍ لوري ته بيايي. 
دوی د بيلګي لپاره د ځينو هغو ښځو نومونه اخلي كوم چي د را نقل سوو اخبارو پر بنسټ دوی د نارينه وو مخته خپل مخونه لڅول او د نارينه وو سره يې د دوی په وينا په ادبي او علمي محفلونو او سیمينارونو كي بېله كوم محدوديته ګډون كوی.
ځواب: د دغه خلګو په جواب كي بايد وويل سي چي:تر دې به تېر سو چي ستاسي له خوا کېدونکي قيصې څومره رښتیا او پر واقعيت بناء دي! که يې فرض کړو چي تاسي داسي قيصې ليدلي یا مو اورېدلي دی نو درته وايو: كوم دلائل چي پر هغو باندي شرعي احكام بناء كيږي ‌هغه قرآن، ‌سنت، ‌اجماع او قياس دي د بلي مرجع څخه لكه تاريخ چي هر شی اخيستل كيږي بايد د دغو څلورو سره پرتله كړل سي كه يې د دغو څلورو سره ټكر نه درلودی هغه قبول دی او كه يې ټكر درلودی بيا هغه قبول نه بلكي رد دی. 
نو بناءً د تاريخ په كتابونو كي چي كوم شيان ذكر كيږي هغه بايد د دغو څلورو اصولو سره مقايسه او پرتله كړل سي، كه ورسره موافق وه بايد ومنل سي او كه مخالف وه بايد رد كړل سي تنها د تاريخ كتاب دديني احكامو مرجع نسي جوړېدلای او نه هم يواځي پر تاريخ باندي باور كېدلای سي.
او بيا د تاريخ كتابونه هم څو ډوله دي سم او خراب دواړه پكښې سته،‌ هر مؤرخ د خپلو معلوماتو سره سم پيښي او واقعات پكښې ليكلي وي، ‌ځيني مؤرخين چي رښتيني مسلمانان تېر سويدي د تاريخ په ليكلو كي يې هم پوره دقت كړی وي او هغه شيان يې ليكلي وي چي د ده په پلټني سره د هغو صحت او رښتيا والی ثابت سوی وي. 
او هغه مؤرخين چي يا مسلمانان نه وه او يا هم په اصطلاح نيمچه مسلمانان وه هغوی په خپلو تاريخونو كي لوند او وچ، ښه او بد ټوله ليكلي وي؛ نو مخكي تر دې چي د دوی خبره دي ومنل سي او بيا دي د دوی د خبري په حواله نوري خبري وسي بايد د دوی په خبرو كي چاڼ وسي، ښه خبري يې را واخيستل سي او بدي خبري يې پرېښودل سي؛ بېله تحقيقه د تاريخ خبره هيڅ وخت قوي او موثقه نسي كېدلای او نه هم ورباندي باور كېدلای سي.
اسلامي احكام د اعتبار له وجهي د همدغو څلورو منابعو څخه اخيستل كيږي د دغو څخه بغير د تاريخ څخه او يا هم د اشخاصو او افرادو د اعمالو او تصرفاتو څخه نه اخيستل كيږي بلكي په اتفاق سره د مسلمانانو د ټولو افرادو تصرفات د صحت او بطلان له مخي په اسلامي ميزان او ترازو باندي تلل كيږي نه داسي چي اسلامي احكام دي د افرادو په تصرفاتو باندي وتلل سي. 
مشهوره خبره ده چي حق په خلګو نه پېژندل كيږي بلكي خلګ په حق باندي پېژندل كيږي چي كله حق وپيژنې اهل حق خپله پيژنې.
بله خبره چي د بې حجابۍ دعوتګرانو ته بايد وسي دا ده چي تاسو د خپل عمل لپاره په تاريخ كي يوه يوه ښځه پيدا كوی چي ستاسو د فكر سره سمه وي بيا په هغې باندي د خپلي مدعی د ثبوت لپاره دليل نيسی پداسي حال كي چي په هغه وخت كي محجبې او مستوري ښځي په سلهاو وې؛ دا څومره لويه نيمګړتيا او بې انصافي ده چي د سلهاوو ښځو په حجاب باندي دليل نه نيسی بلكي په يوې يا دوو باندي دليل نيسی!
امام غزالي رحمه الله په احياء علوم الدين كي وايي: په مسلمانانوكي تل داسي وه چي نارينه وو به مخونه لڅول او ښځو به خپل مخونه پټول او په لڅو مخونو به د كور څخه بهر ته نه وتلې.
او ابن ارسلان رحمه الله په عون المعبود كي ويلي دي: مسلمانانو پر دې خبره اتفاق كړی دی چي ښځي دي په لڅو مخونو د كورو څخه نه وځي.
ښه چي كله د ټولو مسلمانانو دغه عادت او اصطلاح وه او په دوی كي دغه يو لوی اتفاقي امر وو چي ښځي بايد حجاب وكړي، او د تاريخ په اوږدو كي هم مسلمانانو ښځو حجاب كوی نو ښكاره خبره ده چي په هغه وخت كي هم د كومي ښځي څخه چي بې حجابي را نقل سوې وي هغه د دې انحراف او ناپوهي وه او اسلامي اصولو څخه يې سرغړونه وه هيڅكله د داسي ښځي په عمل باندي دليل نسي نيول كېدلای.
او بيا ولي په اسلام كي د مباركو او پتمنو ښځو په عمل باندي دليل نه نيول كيږي؟ چي د رسول الله صلی الله عليه وسلم ازواج مطهرات وه، مباركي صحابياتي وې چي د هغوی ژوند د نورو مسلمانو ښځو لپاره يوه نمونه او سمبول دی او هغوی په پوره توګه حجاب كوی او حجاب ته يې د يوه شرعي اصل او قانون په سترګه كتل.
دلته به يوه لنډه واقعه د صفيه بنت حيي رضي الله عنها بيان كړم كومه چي امام بخاري رحمه الله په خپل صحيح كي د انس بن مالك رضي الله په سند باندي راوړېده.
انس بن مالك رضي الله عنه فرمايي: موږ د رسول الله صلی الله عليه وسلم سره د عسفان د عزوې څخه د مديني پر لوري را روان وو،‌ رسول الله صلی الله عليه وسلم خپل شا ته پر اوښي باندي ام المؤمنين صفيه بنت حيي سوره كړېوه چي يو دم يې اوښه غوځاره سوه او دوی دواړه د اوښ څخه ولوېدل، ابوطلحه رضي الله عنه چي كله دوی وليدل ډېر ژر يې ځان د خپلي سورلۍ څخه را وغورځوی او چيغي يې كړې يَا رَسُوْلَ اللهِ جَعَلَنِيَ اللهُ فِدَاءَكَ، الله دي مي تر تا قربان كړي يارسول الله! رسول الله صلی الله عليه وسلم ورته وويل: عَلَيْكَ بِالْمَرْأَةِ يعني ښځه پټه كړه وايي ده په خپلو كالو باندي خپل مخ پټ كړ، نژدې سو او پر حضرت صفيه بنت حيي رضي الله عنها باندي يې پړونی راكش كړ يعني سر او مخ يې ورته پټ كړه، اُوښه يې ورته سمه كړه او دوی دواړه بيرته پر سواره سوه.
پداسي حساسو او اضطراري حالاتو كي هم رسول الله صلی الله عليه وسلم حجاب ته پاملرنه كول او د دې څخه له ورايه معلوميږي چي مخكي هم حضرت صفيه رضي الله عنها په حجاب كي وه.
مولوي نورالحق مظهري
https://chat.whatsapp.com/JYUzaGcwWR642f1eJi3lvn

۱۴۰۲/۰۹/۲۰

د حجاب اړوند د شبهاتو جوابونه:(شپږمه شبهه)

د حجاب دښمنان ددې قاعدې څخه چي ځينو فقهاؤ ايښې ده: تُبَدَّلُ الأَحْكَامُ بِتَبَدُّلِ الزَّمَانِ. او يا: اَلعَادَةُ مُحَكِّمَةٌ. د خپلي فاسدي مدعی لپاره دليل نيسي ‌او وايي: احكام خو د زمانې په تغيير سره تغيير كوي او د خلګو عادت په مسائلو كي فيصله کوونکی دی‌ نو يو وخت چي حجاب وو هغه جدا زمانه وه او حجاب د هغه وخت د خلګو پر عادت باندي بناء وو اوس خو جدا او بله زمانه ده او عادت د خلګو هم تغيير كړی دی نوحجاب هم د هغې زمانې او هغه عادت سره ولاړی او ختم سو نور يې د وجوب او مهم والي خبره نده پاتي.
جواب:ددې خلګو په جواب كي بايد وويل سي: چي دغه قواعد پر ظاهر او ښكاره باندي مطلقا ندي بناء، ‌ځكه كه داسي سي نو ټوله شرعي احكام به د خلګو د عاداتو او اصطلاحاتو تابع وګرځي او چي په خلګو كي هر قسم عادتونه او اصطلاګاني پيدا كيږي؛ كه بدي وي او كه ښه نو شرعي احكام به د هغو تابع سي او دا خبره هيڅ مسلمان نه كوي او نه هم كېدلای سي ځكه اصطلاح او عرف هيڅ وخت پر شريعت باندي حاكم كېدلای نسي بلكي د دې پر عكس شريعت بايد پر اصطلاح او عرف باندي حاكم وي؛ نو د دغو قاعدو څخه هغه چا ته چي ورته قبولي دي غرض او هدف دا دی چي كوم شيان د خلګو عادات او اصطلاح جوړ سي هغه كي به لاندي څو حالات وي:
1. يا به داسي وي چي د خلګو هغه عادت او اصطلاح په خپله شرعي حكم وي؛ هغه داسي چي شريعت د دوی لپاره موجود كړی وي او يا به داسي وي چي هغه عادت په دوی كي موجود وو كله چي شريعت راغلی دی هغه عادت يې پر خپل حال باندي پرې ايښی دی، هغه ته يې دعوت وركړی او نور يې هم ټينګ كړی دی لكه د لمانځه لپاره د نجاست او بې اودستيا څخه ځان پاك ساتل‌ همدا راز په لمانځه كي د عورت پټول‌ او لكه د بېګانه خلګو څخه د ښځو حجاب كول او لكه قصاص، حدود او داسي نور مسائل؛ ‌دا ټوله هغه احكام دي چي د مسلمانانو عادات هم بلل كيږي او په نفس وخت كي شرعي احكام هم دي چي كول يې اړين دی او ثواب لري او نه كول يې منع دی او عذاب لري. 
اوس نو فرق نه لري كه هغه احكام مخكي تر اسلام د خلګو عادت وو لكه: حكم د قسامې، ‌ديت او پر بيت الله باندي طواف كول او كه يې عادت نه وو بلكي د اسلام په راتګ سره د هغو پيدايښت سوی وي لكه احكام د اوداسه، ‌لمانځه، زكات او داسي نور.
دغه قسم عادات او اصطلاګاني  هيڅ قسم تغيير او تبديل نه قبلوي، هر څومره چي په زمانې كي تغيير راسي دوی به پر خپل حال باندي پاته وي، ځكه چي دوی خو شرعي احكام دي په هغو شرعي دلائلو ثابت دي كوم چي تر قيامته به پر خپل ثبوت باندي پاته وي،‌ او دغه قسم عادات په پورته قواعدو كي ندي داخل.
يعني دغه قسم عادات او شرعي احكام په بدلېدلو او تېرېدلو سره د زمانې تغيير نه كوي او نه هم هغو كي د خلګو د عاداتو او اصطلاګانو پر بنسټ حكم كيږي‌ بلكي تر قيامته پوري يې هغه حكم وي كوم چي د رسول الله صلی الله عليه وسلم د زمانې څخه بيا تر اوسه پوري يې لري.
2. او يا به د خلګو عادات او اصطلاګاني داسي وي چي خپله به شرعي حكم نه وي بلكي شرعي حكم به په هغو پوري تعلق نيولی وي؛ يعني شرعي حكم پر هغو باندي بناء كيږي داسي چي كه هغه عرف وي نو شرعي حكم به هم ورسره وي او كه نه وي نو شرعي حكم به هم ورسره نه وي.
لكه د خلګو په خبرو كي تعبيرونه، خطابونه او ژبني ادبيات‌ چي هره ټولنه په هر وخت كي ځان ته ځانګړي تعبيرونه، خطابونه او ادبيات لري ‌چي په هغه وخت كي ورباندي شرعي احكام مرتب كيږي؛ ‌لكه زموږ فقهاء چي وايي: د طلاقونو ډولونه، نذرونه او قسمونه د خلګو پر عرف او اصطلاح باندي بناء دي هدف يې دغه دی چي هره ټولنه ځان ته خاص الفاظ لري چي د خاصو مقاصدو لپاره كاريږي، كه يوه خبره په يوې ټولني كي د طلاق لفظ وي په بلي ټولني كي به شايد نه وي، همدا راز كه په يوې ټولني كي يو لفظ د نذر وي شايد په بلي ټولني كي بيا دغه لفظ د نذر لپاره نه وي نو چي په كومي ټولني كي د هر شي لپاره وي حكم به يې هم د هماغه شي لپاره وي او كه نه وي نو بيا حكم به يې هم د هماغه شي لپاره نه وي او دېته ورته نور مسایل.
همدا راز هغه كارونه چي هره ټولنه يې په خپلو كاري او عملي آدابو كي درانه او يا سپك بولي د هغو د دروند والي او سپك والي حكم په عرف او اصطلاح پوري اړه لري؛ همدا راز د بلوغ، ‌حيض او نفاس ځيني مسائل چي د خلګو تر عاداتو پوري تعلق لري هغه د دوی تر عادت او اصطلاح پوري ارتباط لري.
دغه دويم قسم عادات خپله شرعي احكام نه دي بلكي شرعي احكام په دوی پوري تعلق نيسي؛ مثلا بلوغ چي يو د هغه شيانو څخه دی چي شرعي احكام تر هغه پوري تعلق نيسي خپله شرعي حكم نه دی او بناء پر عاداتو د خلګو تغيير كوي په دې خاطر دی چي د هغه د معلومېدلو لپاره ځيني نښي او علامې ايښودل سويدي چي په مختلفو عمرونوكي په انسانانو كي ښكاره كيږي او په ليدلو يې انسان ته بالغ ويل كيږي. همدا رازپه مدې كي يې د كلنو په اعتبار اختلاف دی چي په حنفي او شافعي فقه كي بناء پر راجح قول 15 كاله دی چي د عبدالله ابن عمر رضي الله عنه رأيه هم همدغه ده او په مالكي مذهب كي 18 كاله دی لكه د عبدالله ابن عباس رضي الله عنه رأيه چي هم همدغه ده.
 او په بلوغ پوري  ډيری شرعي احكام تعلق نيسي‌ لكه د عباداتو وجوب، د تعبيراتو اعتبار او داسي نور، نو كله چي يو څوك بلوغ ته ورسيږي دی اهل د مكلفيت سو نو ټول هغه شيان ورباندي لازميږي كوم چي پر نورو بالغينو باندي د دوی د بلوغ په سبب لازميږي.
خلاصه د خبري دا ده چي د عادت پر بنسټ حكم كېدل او يا هم د زمانې په تېرېدلو باندي د حكم بدلېدل په هغه شيانو كي كيږي چي هغه خپله شرعي احكام نه وي خو حجاب خپله شرعي حكم دی او په صريح نص باندي ثابت دی او په نص باندي ثابت شيان هيڅ وخت او په هيڅه زمانه كي تغيير او تبديل نه قبلوي.
نو په پورته قاعدو باندي د دغو خلګو استدلال سل په سلوكي فاسد دی مسلمانان بايد هيڅ پاملرنه ورته ونكړي.
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۹/۱۹

د غزې مسلمانان لا هم په وينو کي لامبي:

اسرائيل علني جنايت کوي او امريکا یې علني ملاتړ کوي، د ملګرو ملتونو په امنيت شورا کي د ټولو غړو پر خلاف امريکا په غزه کي د اوربند مخالفت کوي او پر غزې د اسرائيلو د بريدونو پر دوام ټينګار کوي.
کوم دي هغه د بشر حقوق؟ کوم دي هغه بشرپالنه او انسان ساتنه؟ ممکن اوس هم په نړۍ کي داسي سرټمبه انسانان شتون ولري چي د دوی سره د بشر په نامه دروغجن شعارونه بدرګه کوي او مسلمانانو ته د ترهګرو نسبت کوي!
د امريکا او امریکا پلوو انسانانو څخه خو هيڅ ګيله نسته ځکه دوی په نړۍ کي د ظلم، خونخوارۍ، بربريت، وحشت او انسان وژني ريکارډ مات کړی دی او بېله ځانه د نورو انسانانو بربادي او تباهي د دوی طبيعت او لومړنی هدف دی ګيله مو د هغو اسلامي هيوادونو څخه ده چي لا هم د غفلت او ټمبلۍ په خوب کي ويده دي او يا هم د خپلو غربي بادارانو لپاره د غزې پر حالت چوپ پاته دي.
د بې غیرتيو په تاريخ کي داسي بې غيرته انسانان ممکن تر اوسه نه وي پيدا سوي چي مسلمانان وړونه او خويندي يې د غاصبو اسرائیلو لخوا د امريکا په مستقيمه مرسته او ملاتړ په وينو لامبول کيږي خو دوی لا هم د امريکا او اسرائيلو سره ديپلوماتيکي، سياسي او تجاري اړيکي ساتي او د خپلو مسلمانانو وړونو او خويندو د خلاصون لپاره هيڅ ممکن کار ته لاس نه اچوي.
يا الله د مسلمانانو په نامه ستا بنده ګان د غزې د مسلمانانو د خلاصون او ملاتړ څخه عاجز دي يا الله ته يې د غيب څخه مرسته وکړې او ته يې د اسرائيلو په وړاندي بريالي او کامياب کړې.
مولوي نورالحق مظهري

شهرت طلبي او د هغې سزا:

ژباړۀ: رسو الله صلی الله علیه وسلم وفرمايل: هر څوک چي خپل نوم خلګو ته واوروي الله تعالی به يې د قيامت په ورځ نوم په خلګو واوروي او څوک چي ځان خلګو ته ښکاره کړي الله تعالی به يې د قيامت په ورځ خلګو ته ښکاره کړي.
توضيح: يعني څوک چي په خلګو کي د ځان مشهوره کول غواړي او خپل ږغ او نوم د شهرت لپاره په خلګو کي نشر کوي نو الله تعالی به د قيامت په ورځ دی رسوا کړي او د ده نوم به د قيامت په ورځ خلګو ته واوروي تر څو ټول خلګ پدې باندي پوه سي چي دغه سړی په دنيا کي شهرت طلب وو او څوک چي په دنيا کي خپل ځان او خپل اعمال په خلګو کي ښکاره کوي او د ريا لپاره کارونه کوي الله تعالی به يې د قيامت په ورځ خلګو ته ښکاره کړي او ټولو ته به دده ريا کاري معلومه سي.
د دې حديث په توضيح کي علامه خطابي رحمه الله ليکلي:من عمل عملًا على غير إخلاص وإنما يريد أن يراه الناس ويسمعوه جوزي على ذلك بأن يشهره الله ويفضحه ويظهر ما كان يبطنه. أهـ. 
يعني څوک چي بېله اخلاصه يو کار وکړي، د ده مقصد او اراده دا وي چي خلګ يې وويني او واوري نو الله تعالی به پر دې کار باندي د ته داسي جزاء ورکړي چي په آخرت کي به يې مشهوره او رسوا کړي او ټوله هغه شيان چي ده د خلګو څخه پټول هغه به ښکاره کړي.
قَالَ النَّبِيُّ صى الله عليه وسلم : مَنْ سَمَّعَ سَمَّعَ اللَّهُ بِهِ ، وَمَنْ يُرَائِي يُرَائِي اللَّهُ بِهِ.[صحیح البخاری ۶۴۹۹]
الله پاک دي مو د شهرت طلبۍ او رياکارۍ څخه وساتي.
مولوي نورالحق مظهري