۱۴۰۲/۰۸/۳۰

د غزې په جګړه کي مسلمانانو ته د یهودو پيغورونه:

پر غزې باندي د يهودانو د بريد نژدې دي چي 50 ورځي پوره سي، په دې پنځوسو ورځو کي اسرائيلي يهودانو ډېري سختي بمبارۍ کړي چي په ترڅ کي يې په لسهاوو زره مسلمانان شهيدان کړي، په لسهاوو زره يې ټپيان کړي، په لکونو مسلمانان يې بې کوره کړي او د غزې ښار يې د خاورو سره خوري کړی؛ په مقابل کي يې د فلسطيني مجاهدينو مقاومت تر دې دمه د الله تعالی په نصرت ډېر ښه روان دی چي تر اوسه يې په سلهاوو اسرائيلي ټانکونه له مينځه وړي او ډېری يهودان يې وژلي دي خو پر اسلامي نړۍ لا هم چوپتيا حاکمه ده!
يواځي په يمن کي حوثيانو او په لبنان کي حزب الله د اسرائيلو لوري ته يو څو توغندي وار کړي دي نوره اسلامي نړۍ لاس تر زني په ننداره ورته ناسته ده.
د ترکيې ولس مشر يو څو لاپي وويشتلې، د ايران حکومت هم يو څو بغاري ووهلې او په ځينو اسلامي هيوادونو کي يو څه لاريونونه وسوه نوره خبره د اسرائيلو او فلسطيني مسلمانانو تر مينځ پرېښودل سوه.
دا چي اسلامي نړۍ د فلسطين په وړاندي کوم مسئوليت لري هر څوک په پوهيږي او د هر اسلامي هيواد نظام او ولس په خبر دی خو خبره د ضعف الايمان، بې غيرتۍ او غفلت ده؛ که ددې وړاندي مسلمانانو دېته ورته پېښو کي د خپلو مسلمانانو وړونو ننګه کړېوای نن به اسرائيلو د امريکا په ملاتړ په غزه کي نسل وژنه او صليبي جګړه نه کولای، که دوې لسيزي مخکي اسلامي نړۍ پر افغانستان او عراق ننګه کړېوای او د امريکا په وړاندي درېدلې وای نن به ټولي کفري نړۍ په داسي جرئت د مظلومو فلسطينيانو پر ضد د غاصبو اسرائيلو مرسته نه کولای، که عربي هيوادونو د امريکا له لوري د اسرائيلو د پلازميني په صفت د بيت المقدس پېژندنه په غيرت رد کړې وای او خپلي مالي او ديپلوماتيکي اړيکي يې د امريکا او اسرائيلو سره پرې کړي وای او که ترکيې، اردن، لبنان او نورو اسلامي هيوادونو هغه وخت د اسرائيلو سفيران د خپلو هيوادونو څخه  شړلي وای نن به اسرائيلو داسي تېره ښکر نه کولای!
څومره چي اسلامي نړۍ بې غيرته کيږي او چي څومره د اسلامي هيوادونو واکمنان د کفارو لپاره د غلامۍ تناوونه خپلي غاړي ته ور اچوي په هماغه کچه کفار جرئت پيدا کوي او پر مسلمانانو خپلو تېريو او بريدونو ته دوام ورکوي.
نن په عموم کي کفارو او بيا په خاصه توګه يهودانو دومره جرئت پيدا کړی دی چي پر ډېرو اسلامي هيوادونو خپل سياست او دبدبه په زوره تپي، د هغوی څخه په زوره تېل او پيسې اخلي او په خپله ګټه يې په زوره مځکه او فضاء په خپل واک کي اخلي چي د دې لپاره ډېري ښکاره بېلګي پر افغانستان او عراق د امريکا بريد وو او اوس پر غزې د اسرائيلو بريد دی؛ پر افغانستان او عراق د بريد لپاره ډېرو په نامه اسلامي هيوادونو خپله مځکه او فضاء د امريکايانو په اختيار کي ورکړه او اوس د فلسطين ډېرو ګاونډيو هيوادونو خپله مځکه او فضاء د امريکا په اخيتار کي ورکړېده ترڅو د دوی له لاري اسرائيلو ته مرسته ورسوي.
د اسلامي هيوادونو د بې غيرتۍ له کبله اسرائيلو دومره جرئت پيدا کړی دی چي نن په ټولنيزو رسنيو کي مسلمانانو ته پېغورونه ورکوي: ځيني يې مسلمانانو ته په خطاب کي وايي: موږ اوس د منځني ختيځ مشران يو او هيڅ داسي څوک نه وينو چي زموږ مخي ته دي ودريږي، ځيني يې عربو مسلمانانو ته په خطاب کي وايي: تاسي څو ميليونه ياست او موږ څو ميليونه يو ستاسي ډېري پيسې او ډېر بشري ځواک چېري دی؟، ځيني يې د غزې د ورانۍ انځورونه نشر کوي او د پوسخنده ورسره ليکي: مسلمانان بريالي دي، ځيني يې په غزه کي د منسوخ تورات د وېش او لوستلو ويډيوګاني نشر کوي چي ګويا موږ يهودان داسي بريالي يو او ځيني يې په خپل يهوديت افتخار کوي او حماس ته د داعش، خوارجو او تروريستيانو خطاب کوي.
په هر حال؛ نن اسلامي نړۍ لوی خوځښت او انقلاب ته اړتيا لري تر څو په ټولو اسلامي هيوادونو کي د افغانستان غوندي اسلامي نظام حاکم سي او مسلمانان خپل پخواني زور او برم ته بيرته را وګرځي کنه نو دغه بې غيرته ولس مشران، لومړي وزيران او باچاهان به مسلمانان نور هم د هلاکت او بربادۍ کندي ته ور ټېل وهي او د ځانونو غوندي اسلامي امت به ټوله د کفري نړۍ په غلامۍ کي را حصار کړي.
دا چي د هر اسلامي هيواد حکومت د هماغه هيواد د خلګو څخه جوړ دی ځکه نو د هر اسلامي هيواد خلګ په خپل هيواد کي د اسلامي نظام د پلي کولو مسئوليت لري او دا د هر مسلمان دنده ده چي لومړی په خپل هيواد کي په هر ډول چي کيږي اسلامي نظام حاکم کړي وروسته بيا په نړۍ کي د مسلمانانو تر مينځ يووالي او اتفاق ته کار وکړي.
که مسلمانان پر اسلام او اسلامي نظام سره راټول نسي او په خپلو هيوادونو کي سيکولاريزم او عياشۍ ته د پای ټکي کښې نږدي دا وخت يې نښه چي الله مکړه تر دې به لا د سخت او ستونزمن حالت سره مخامخ کيږي.
مولوي نورالحق مظهري

د حجاب په اړه د شبهاتو جوابونه:(لومړی شبهه)

ژباړه او تحقيق: مولوي نورالحق مظهري.
منبع: المنبر ويب پاڼه.
ځيني هغه مستشرقين چي بې حجابۍ او د ښځو مخ لڅوني ته دعوت ورکوي او هغه خلګ چي په عامو ځايونوکي په لڅ مخ او مزينوکالو باندي د ښځو د حضور غوښتونکي دي وايي :حجاب سختي ده خو دين آساني ده؛ د دوی هدف دا دی چي اسلام خو آسانه دين دی خو حجاب پر ښځو باندي سخت تماميږي، همدا راز د ښځي لپاره په حجاب باندي ګرځېدل زموږ په زمانه کي ډېرمشکل کار دی نو مصلحت دا دی چي ښځه بايد حجاب ونکړي.
جواب: ديني تعليمات او شرعي مكلفيتونه ټوله آسانه دي هيڅه سختي پكښې نسته؛ الله تعالی فرمايي: يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلاَ يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ.[ البقرة:185]
ژباړه: الله پاک ستاسو لپاره د آسانۍ اراده لري نه د سختۍ.
همدا راز الله جل جلاله فرمايي:
وَمَا جَعَلَ عَلَيْكمْ فِى الدّينِ مِنْ حَرَجٍ.[ الحج:78]
ژباړه: الله پاک ستاسو په دين کي هيڅ قسم سختي پر تاسو نده ايښې.
 همدا راز الله جل جلاله فرمايي:
لاَ تُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلاَّ وُسْعَهَا.[ البقرة:232]
ژباړه: هيڅ نفس دده تر توان لوړ نه مکلف کيږي.
دغه ټوله آيتونه په دې باندي تصريح كوي چي په شرعي احكامو او مسائلو كي آسانۍ او تخفيف ته حتمي اوضروري پاملرنه سوېده.
حضرت ابوهريرة رضي الله عنه د رسول الله صلی الله عليه وسلم څخه روايت كوي چي هغه وفرمايل:إن هذا الدين يسر، ولن يشاد الدين أحد إلا غلبه، فسدّدوا وقاربوا وأبشروا.[ صحيح البخاري 39]
ژباړه: يقينا چي دغه دين آساني ده هيچا پر ځان سخت ندی نيولی مګر دا چي دين ورباندي غالبه سوی دی نو ميانه روي وکړئ، ځانونه دين ته نژدې کړئ(يعني چي کوم کار پوره نسی کولای بيا هغه ته نژدې يې وکړئ) او زيری ورکړئ(يعني څوك چي عمل يې لږ وي خو دوامداره وي هغه ته زيری وركړئ ترڅو نا اميده نسي).
ابوموسی اشعري رضي الله عنه فرمايي: رسول الله صلی الله عليه وسلم چي به كله د ځينو كارونو لپاره صحابه يو ځای ته لېږل نو به يې ورته وفرمايل:بشروا ولا تنفروا، ويسروا ولا تعسروا.[ صحيح مسلم4622]
ژباړه: خلګو ته زيری ورکړئ او مه يې متنفر کوئ او آساني وکړی سختي مکوئ.
نو شارع چي الله پاك دی هيڅ كله  د مكلفينو د ځورولو اراده نه كوي او نه هم دوی په هغه شي باندي مكلف كوي كوم چي دوی يې طاقت او توان ونلري. 
نو بناءً هر هغه شی چي د الله پاك لخوا پر بندګانو باندي د تكليف په صفت وضع سوی وي هغه ارو مرو د دوی په قدرت او طاقت كي راځي.
حجاب د مصلحت خلاف نه دی:
راځو دې خبري ته چي دوی وايي په حجاب كي اوس مصلحت نسته نو بايد حجاب ونكړل سي.
موږ بايد په دې خبره باندي خپل سر خلاص كړو چي كله موږ مسلمانان د مصلحت نوم اخلو نو هدف مو ورڅخه شرعي مصلحت دی نه هغه چي نور بيګانه خلګ ورته په خپل فكر مصلحت وايي، او د شرعي مصلحت لپاره لاندي قوانين او ضوابط سته چي بايد مراعات كړل سي.
أ – مصلحت بايد په شرعي مقاصدو كي داخل وي ‌چي هغه ددين، نفس، عقل، نسل او مال ساتنه ده، هر هغه شی چي د دغو پنځو شيانو ساتنه كوي هغه ته شرعا مصلحت ويل كېدلای سي او هر هغه شی چي د دغه پنځو شيانو او يا د ځينو ساتنه نسي كولای هغه مصلحت نه بلكي فساد دی؛ او دا معلومه خبره ده چي حجاب هغه شی دی چي دغه پنځه واړه په پوره توګه ساتي او بې حجابي دغه پنځه واړه له مينځه وړي.
ب – مصلحت بايد د صحيح نقل سره په ټكرکي نه وي؛ نو بايد د قرآن او حديث سره په ټكر كي نه وي ځكه چي د شرعي مقاصدو پېژندل هغه وخت پوره كېدلای سي او د منلو وړ وي چي استناد او حواله يې شرعي تفصيلي دلائلو او احكامو ته وسي، او دلائل هغه وخت د اعتبار وړ وي چي د قرآن او سنت څخه اخيستل سوي وي.
مصلحت چي كله د قرآن او سنت سره په ټكر كي وي نو د دې څخه داسي لازميږي چي مدعٰي دي د دليل  سره په ټكر كي وي او دا باطله خبره ده. 
همدا راز مصلحت چي كله د قرآن او سنت سره په ټكر كي وي هغه ته ناوړه او فاسده رأيه ويل كيږي، او فاسده رأيه هيڅ قابل د قبول نده.
ج – همدا راز مصلحت بايد د اجماع سره د امت او شرعي قياس سره په ټكر كي نه وي كه په ټكر كي وي هغه ته مصلحت نسي ويل كېدلای او بايد مصلحت حساب نكړل سي.
د – مصلحت بايد داسي وي چي په هغه باندي تر ده  لوی او غټ مصلحت له مينځه ولاړ نسي كه ولاړ سي نو بيا هغه مصلحت ته هيڅ اعتبار نسته.
که موږ  د حجاب ليري کېدل مصلحت وبولو نو هغه داسي مصلحت دی چي د پورته اصولو سره په ټکر کي دی او چي د پورته اصولو سره په ټکر کي وي هغه نه مصلحت دی او نه هم ورته مصلحت ويل کېدلای سي.
او دا قاعده چي "المشقّة تجلب التيسير" يعني سختي د آسانۍ تقاضا كوي، معنا يې دا ده چي د مكلف لپاره هغه مشقت او سختي چي ځيني اوقات يې په تنفيذ كي د شرعي احكامو ويني په يوه نه بله طريقه د تخفيف او آسانۍ شرعي سبب كېدلای سي.
خو د دې قاعدې څخه بايد په داسي طريقه استنباط ونسي چي هغه د قرآن، سنت، اجماع او قياس سره په تناقض كي وي، ‌او يا هم د مصلحت تېر اصول له مينځه پكښې ځي، او يا هم تر هغه لوی مصلحت ورباندي خرابيږي.
ځيني هغه مصلحتونه دي چي په قرآن او سنت كي د هغو حكم صراحتا راغلی دی لكه: عبادات، سوداګاني او عقدونه په دغه قسم مصلحتونو كي الله پاك تنها د عزيمت پر بيانولو باندي اكتفاء نده كړې بلكي د هر حكم سره يې د اسانۍ جنبه او اړخ هم بيان كړی دی.
مثلا لمونځ؛ الله پاك فرض كړی دی د هغه لپاره يې اركان او أحكام هم ايښي دي، خو په بغل كي يې ورسره د آسانۍ احكام هم ايښي دي لكه لمونځ کول په ناسته او يا إشاره سره.
همدا راز د روژې د فرضيت تر څنګ الله پاك اساني او رخصت هم ايښی دی؛ لكه په سفر او ناروغۍ كي يې نه نيول. همدا راز په لمانځه كي الله پاك پاكي د بدن، ځای او كالو فرض كړېده خو تر څنګ يې دا آساني هم ايښې ده چي هر هغه نجاست چي ليري كول يې سخت وي معاف دی.
حجاب هم الله پاك پر ښځي باندي واجب كړی دی نارينه يې هم بېګانه ښځي ته د كتلو څخه منع كړی دی، بيا يې ښځي ته د دې رخصت وركړی دی چي د علاج، شاهدۍ او يا هم د محارمو سره د ملاقات په وخت كي خپل مخ لڅ كړي.
نو په هغي آسانۍ كي چي الله پاك د خپلو احكامو د عزيمت تر څنګ ايښې ده د مصلحتونو د ضوابطو او قوانينو سره يې هيڅ ټكر او ضديت نه راځي.
او دا خبره هم د كولو وړ ده چي هغه تخفيف چي د هغه په باره كي نص راغلی دی پر هغه باندي ډېروالی او زيادت هم نه دی روا؛ مثلا داسي نسي ويل كېدلای چي د جنګ د سختۍ له كبله دي د لښكر څخه د لمانځه كول ساقط سي او يا دي داسي وويل سي چي د اوس په وخت كي د ربا څخه د ځان ساتني د سختۍ له كبله دي هغه روا كړل سي. 
او يا دي هم داسي وويل سي چي په ځينوځاينوكي د حجاب د مراعات كولو د سختۍ له كبله دي ښځي ته بې حجابي روا كړل سي په دې دعوی چي دا خو ټولنيزه اړتيا ده. 
ځکه چي يو خو د اړتيا خبره يې غلطه ده، بل د الله پاك فرمان دی چي فرمايي: 
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا.[ الاحزاب 59]
ژباړه: ای پیغمبره! خپلو ميرمنو او لوڼو ته او د مسلمانانو ښځو ته ووايه چي خپل پړوني پر ځانونو باندي راتاو کړي دا به دې ته ډېره نژدې وي چي دوی و نه پېژندل سي نو دوی ته آزار نه رسول کيږي او الله تعالی بخښونکی او مهربان ذات دی.

۱۴۰۲/۰۸/۲۰

غزه لا هم په اور کي سوځي:

تر يوې مياشتي ډېر وخت وسو چي غاصبو يهودي اسرائيلو د غزې پر مسلمانانو خپل ظالمانه بريدونه پيل کړي چي په ترڅ کي يې په زرهاوو مظلوم فلسطينيان شهيدان، ټپيان او بې کوره سوي او د غزې ښکلی ښار د خاورو سره خاوري سوی خو اسلامي نړۍ لا هم په ننداره ورته ناسته ده.
د فلسطين ګاونډي هيوادونه لکه مصر او اردن د فلسطينيانو پر ځای د اسرائيلو سره مرسته کوي او امريکايان ددوی له لاري اسرائيليانو ته نظامي مرستي رسوي، د سوريې او لبنان واکمنان د خپل ضعف له وجهي يا د امريکا له ويري د فلسطينيانو سره مرستي کولو ته زړه نه ښه کوي.
نور ځواکمن اسلامي هيوادونه لکه ترکيه، سعودي، مالیزيا، اندونيزيا او ايران هسي د درواغو لاپي ولي او يا هم د بې غیرتۍ په سکوت چوپ دي.
او د قوي فوځ او اټومي وسلو درلودونکي اسلامي هيواد پاکستان بيا د مظلومو مهاجرينو افغانانو په ځورولو او ربړولو مصروف دی او نور اسلامي هيوادونه هم ددې نه دي چي د غزې په ملاتړ دي کوم کار وکړي.
يو افغانستان دی چي د ټولو مسلمانانو سره د مرستي رښتيني روحيه او هر اړخيزه خواخوږي لري خو له بده مرغه چي هغوی بيا نه امکانات لري او نه هم د غزې سره پوله لري.
د قيامت په ورځ به الله تعالی ارومرو د هغه اسلامي هيوادونو د واکمنانو څخه پوښتنه کوي چي د غزې سره مرسته کولای سي خو د خپلو شخصي ګټو او يا يې د امريکا له ويري نه ورسره کوي.
مسلمانانو وړونو او خويندو!
که مو د خپلو فلسطيني وړونو سره نظامي، مالي او بشري مرسته نسي کولای دعا خو ورته کولای سی؛ دعاګاني ورته وکړئ ځکه دعا د مظلوم مسلمان داسي وسله ده چي د ډېرو لويو ستونزو مخه په نيول کېدلای سي په حديث کي راځي: لايردالقضاء إلا الدعاء. يعني قضاء بېله دعا بل شی يې نسي ردولای نو که تاسي د خپلو فلسطيني مجاهدينو وړونو لپاره دعا وکړی ارومرو يې الله تعالی درڅخه قبلوي او ان شاء الله ددې اميد سته چي بلکي دا زموږ لپاره د مسئوليت رفع کول او آداء کول هم سي.
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۸/۰۷

العالم الإسلامي يرتكب جريمة بعد جريمة:

إذا تعرض مسلم لهجوم من الكفار في المشرق، فالواجب على المسلمين في المغرب أن يساعدوا ذلك المسلم.
و لكن إرتكب العالم الإسلامي جريمة كبيرة عندما هاجم العالم الكافر علی أفغانستان والعراق قبل عقدين من الزمن بقيادة الامريكان، فكان الواجب بعد دول الجوار على جميع المسلمين مساعدة مسلمي أفغانستان والعراق، ولكن في ذلك الوقت جبنوا و وهنوا جيران أفغانستان والعراق وجميع المسلمين عموماً و تركوا إخوانهم المسلمين للكفار حتى أن بعض المنافقين ساعد الأمريكان ضدهم و قدموا جوهم و أراضيهم لعبور الأمريكان طائراتهم و اسلحتهم و دباباتهم و جيوشهم إلى العراق والأفغانستان.
واليوم يرتكب العالم الإسلامي جريمة كبيرة أخرى عندما هجم العالم الكافر على غزة بقيادة الأمريكان وإنجلترا وفرنسا وإسرائيل، ففي الخطوة الأولى كان الواحب هي مساعدة الدول الإسلامية المجاورة لفلسطين لإخوانهم الفلسطينيين ثم على جميع المسلمين في مشارق الأرض و مغاربها مساعدتهم ولكن جبنوا و كسلوا و وهنوا و عجزوا مرة أخرى ولم يساعدوا إلى الآن إخوانهم المجاهدين الفلسطينيين فسوف يحاسبهم الله على هذا في الدنيا بتذليلهم و تحقيرهم أكثر من هذا.
ومن المؤسف أن بعض ما يسمى بالدول الإسلامية لا تزال تقيم علاقات مع مغتصبي إسرائيل، وتعترف بهم كدول رسمية  وتعطي أجوائها و أراضيها للأميركيين واليهود ضد المجاهدين الفلسطينيين فلا يبعد أن يخزيهم الله بأكثر و أجل من هذا و يبليهم بلاء سيئا في الدنيا والآخرة.
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۸/۰۵

د کفارو په وړاندی د مسلمانانو د ناتوانۍ حالت:

ژباړه: ثوبان رضي الله عنه روايت کوي چي رسول الله صلي الله عليه وسلم وفرمايل: نژدې دي چي کفار به پر تاسي داسي سره راټول سي لکه خوړونکي چي پر کاسې سره راټوليږي، يو چا وويل: يا رسول الله په دې خاطر چي په دې وخت کي موږ لږ يو؟ رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل: تاسي په دې وخت کي ډېر ياست خو تاسي داسي سپک ياست لکه د سيل زګ او الله تعالی به ستاسي وېره  ستاسي د دښمن له زړونو څخه وباسي او ستاسي په زړونو کي به وهن واچوي؛ يو چا وويل يارسول الله وهن څشی دی؟ رسول الله صلی الله عليه وسلم ورته وفرمايل: د دنيا محبت او د مرګ څخه کرکه.
توضيح: يعني پر تاسي مسلمانانو به داسي وخت راسي چي د نړۍ کفار به ستاسي پر ضد اتحاد او اتفاق سره وکړي او ستاسي څخه به خپلواکي، عزت او سرلوړي واخلي صحابه وو پوښتنه وکړه: يارسول الله په دې وخت کي موږ لږ يو چي کفار زموږ سره داسي کوي؟ رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل: نه؛ تاسي لږ نه ياست بلکي ډېر ياست خو تاسي به دومره بې اعتباره او سپک ياست لکه د سيل د اوبو پر مخ زګ چي څومره سپک او بې اعتباره دي دا ځکه چي ستاسي د بې غيرتۍ او بې اتفاقۍ له کبله به ستاسي هيبت او وقار له مينځه ولاړ سي او د کفارو د زړونو څخه به ستاسي څخه وېره ووځي او ستاسي په زړونو کي به د دنيا سره محبت او د مرګ څخه کرکه ځای ونيسي.
که تاريخ ته وګورو د څو پېړيو څخه را پدې خوا اسلامي امت د همداسي ناوړه حالت سره مخامخ دی چي لويي بېلګي يې د اسلامي خلافتونو ړنګېدل، د کفارو لخوا د ډېرو اسلامي هيوادونو اشغال کېدل، د يهودو لخوا د فلسطين نيول او د مسلمانانو له لاسه د بيت المقدس ايستل، په 2001 م کال کي پر افغانستان او عراق باندي د امريکا په مشرۍ د کفري نړۍ را ټولېدل او اوس پر فلسطين باندي د امريکا، انگليس، فرانسې او اسرائيلو راټولېدل دي.
د مسلمانانو لپاره دا تر ټولو د بې عزتۍ خرابه زمانه ده ځکه کفار چي نن په نړۍ کي هر څه کوي هيڅ مسلمان يې مخي ته نسي درېدلای ځکه چي ډېری مسلمانان د دنيا په عيش او عشرت باندي مصروف دي د مسلمانانو سره خواخوږي خو لا هلته پسې پرېږده خپله مسلماني ورڅخه هېره د ه چي په مسلمانانو کي بې ديني او د فاسدو حاکمانو راتلل يې ډېره بده نتيجه ده.
يهود چي په ټولي نړۍ کي قاطع اقليت دی نن داسي حالت ته رسېدلي دي چي هيڅ اسلامي هيواد يې په وړاندي د درېدلو جرأت نسي کولای يهودان چي يو وخت په فلسطين کي تر 5% لږ وه او 2% مځکه يې په لاس کي وه نن يې ټول فلسطين اشغال کړی او نژدې دی چي د فلسطين80% نفوس ته ځانونه ورسوي دا ځکه چي په فلسطين کي د اسرائيلو د حکومت د جوړېدلو وروسته د نړۍ د مختلفو هيوادونو څخه يهودان فلسطين ته راکډه سوه او په مقابل کي يې د فلسطين اصلي عرب اوسېدونکي اجباري کوچ کولو ته مجبوره سوه چي نن همدغه يهود ټولي اسلامي نړۍ ته لوی سرخوږی جوړ سوی دی.
که مسلمانان را ويښ نسي، تر خپل مينځ اتحاد او اتفاق ونکړي او پر خپل دين اسلام باندي منګولي ټينګي و نه نيسي ممکن تر دې لا ډېر د اسرائيلو او امريکايانو لخوا و ځوريږي.
عَنْ ثَوْبَانَ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- يُوشِكُ الأُمَمُ أَنْ تَدَاعَى عَلَيْكُمْ كَمَا تَدَاعَى الأَكَلَةُ إِلَى قَصْعَتِهَا. فَقَالَ قَائِلٌ وَمِنْ قِلَّةٍ نَحْنُ يَوْمَئِذٍ قَالَ: بَلْ أَنْتُمْ يَوْمَئِذٍ كَثِيرٌ وَلَكِنَّكُمْ غُثَاءٌ كَغُثَاءِ السَّيْلِ وَلَيَنْزِعَنَّ اللَّهُ مِنْ صُدُورِ عَدُوِّكُمُ الْمَهَابَةَ مِنْكُمْ وَلَيَقْذِفَنَّ اللَّهُ فِى قُلُوبِكُمُ الْوَهَنَ. فَقَالَ قَائِلٌ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَمَا الْوَهَنُ قَالَ: حُبُّ الدُّنْيَا وَكَرَاهِيَةُ الْمَوْتِ.[ سنن ابي داود4299]
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۸/۰۲

غزه په اور کي سوځي خو مسلمانان يې ننداره کوي:

پر فلسطيني مسلمانانو داسي حالت دی لکه آسمان چي ورباندي چپه سوی وي، اسرائيلي نيواکګر داسي ړندې او ډېري بمبارۍ ورباندي کوي چي د غزې ښار يې د فضاء څخه د لويو بالستيکي بمونو په استعمال پاک سوځولی او کنډواله کړی دی، خدای خبر چي زموږ څومره فلسطيني وړونه او خويندي به پکښې شهيدان سوي وي؟.
د نړيوالو بشر دوستي او د مسلمانانو ديني اخوت دې اندازې ته رسېدلی چي هيڅوک د غزې د مظلومانو سره د مرستي کولو هڅه نه کوي بلکي ددې پر عکس ډېری غربي او اروپايي هيوادونه د امريکا په مشرۍ د اسرائيلو سره مرسته کوي او زموږ ځيني اسلامي هيوادونه خو دومره بې غيرته دي چي د لاسرسۍ سره سره د اسرائيلو په وړاندي هيڅ تند عکس العمل نه ښکاره کوي.
ترکيه، مصر او سعودي هغه اسلامي هيوادونه دي چي لا هم د اسرائيلو سره اړيکي لري او پر حماس باندي د جنګ درولو ږغونه کوي په داسي حال کي چي د حماس په شمول ټولي جهادي ډلي د ځان دفاع کوي اصلي تېري ګر او متجاوزين يهودي اسرائليان دي چي ورځ تر بلي د مسلمانانو خاروي غصب کوي او خپل يهودان پکښې ميشتوي.
د امريکا، اسرائيلو او نورو غربي هيوادونو څخه وېره، د ايمان ضعف او عياشي هغه شيان دي چي په درلودلو يې نن د اسلامي هيوادونو څخه غيرت پورته سوی او د خپلو مسلمانانو وړونو سره يې د خواخوږۍ احساس مړ سوی کنه نو چي يواځي په اسلامي نړۍ کي غټ هيوادونه په اخلاص خپل ږغ پورته کړي او د اسرائيلو سره خپلي ټولي اړيکي پرې کړي ارومرو به اسرائيل پر فلسطينيانو خپل بريدونه بند او يا محدود کړي.
د فلسطين د اوسني حالت سره کټ مټ هغه حالت راته ياديږي چي په ۲۰۰۱ م کال کي نړيوال کفر د امريکا په رهبرۍ پر افغانستان داسي وحشي بريد وکړ او زموږ د اسلامي نظام د ړنکېدو سره يې شل کاله افغانان د جنګ په اور کي وسوځول، هغه وخت هم بې غيرته اسلامي هيوادونه داسي چوپ پاته وه بلکي ځينو منافقو هيوادونو خو خپل مځکه او فضاء امريکا ته په اختیار کي ورکړه.
نن د غزې پر مسلمانانو هم همداسي لوی ناورين دی، الله تعالی دي اسرائيليان هم داسي وشرموي لکه امريکايان چي يې په افغانستان کي وشرمول.
د غزې مسلمانانو! موږ مو په غم غمجن يو خو څه وکړو چي لاس مو نه درته رسيږي الله تعالی مو د غيب څخه نصرت وکړه.
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۷/۲۸

په تېرو زرو کلونو کي د ګڼو هيوادونو لخوا د يهودو شړل:

1080 ميلادي کال کي د فرانسې څخه وشړل سوه.
1098 ميلادي کال کي د تشيک جمهوريت څخه وشړل سوه.
1113 م کال کي د کييفان روس(ولاديمير مونوخ) څخه وشړل سوه.
1113 م کال کي ډېر يهوديان په ډله ايزه توګه په کييف کي ووژل سوه.
1147 م کال کي د فرانسې هيواد څخه وشړل سوه.
1171 م کال کي د ايټاليا هيواد څخه وشړل سوه.
1188 م کال کي د انجلترا څخه وشړل سوه.
1189 م کال کي د انجلترا څخه وشړل سوه.
1290 م کال کي د انجلترا څخه وشړل سوه.
1298 م کال کي د سويسرا څخه وشړل سوه چي 100 يهوديان يې اعدام کړه.
1306 م کال کي د فرانسې څخه وشړل سوه چي 3000 يهودان يې ژوندي په اور کي وسوځول.
1360 م کال کي د مجر څخه وشړل سوه.
1391 م کال کي اسپانيا هيواد څخه وشړل سوه چي 30000 زره اعدام کړه او 5000 زره يې ژوندي وسوځول.
1394 م کال کي د فرانسې هيواد څخه وشړل سوه.
1407 م کال کي د بولندا هيواد څخه وشړل سوه.
1492 م کال کي د اسپانيا هيواد څخه وشړل سوه او داسي قانون يې تصويب کړ چي د تل لپاره بيا يهوديان اسپانيا ته نسي راتللای.
1492 م کال کي د صقليه څخه وشړل سوه.
1495 م کال کي د ليتوانيا او کييف څخه وشړل سوه.
1496 م کال کي د پرتقال هيواد څخه وشړل سوه.
1510 م کال کي يو ځل بيا د انجلترا څخه وشړل سوه.
1516 م کي د پرتقال څخه وشړل سوه.
1516 م کي په صقليه کي داسي قانون تصويب سو چي يهودان يواځي په يهودي استوګنو کليو کي ژوند کولای سي بل ځای د ژوند کولو اجازه نه لري.
1541 م کال کي د نمسا څخه وشړل سوه.
1555 م کال کي د پرتقال هيواد څخه وشړل سوه.
1555 م کال کي په روما هيواد کي داسي قانون تصويب سو چي يهود يواځي په خپلو کليو کي ژوند کولاث سي بل ځای ته نسي تللای.
1567 م کال کي د ايټاليا هيواد څخه وشړل سوه.
1570 م کال کي د المانيا هيواد څخه وشړل سوه.
1580 م كال كي د نوفغور رود څخه وشړل سوه.
1592 م کال کي د فرانسې هيواد څخه وشړل سوه.
1616 م کال کي د سويسرا څخه وشړل سوه.
1629 م کال کي د اسپانيا او پرتقال څخه وشړل سوه.
1634 م کال کي د سويسرا څخه وشړل سوه.
1655 م کال کي د سويسرا څخه وشړل سوه.
1660 م کال کي د کييف څخه وشړل سوه.
1701 م کال کي په ډله ايز او پوره توګه د سويسرا څخه وشړل سوه.
1933 م کال کي د آلمان څخه په ډله ايز ډول و شړل سوه او په ډله ايز ډول و وژل سوه.
له بده مرغه چي په 1948 م کال کي د اسلامي خلافت د ړنګېدلو وروسته د انگلیس او امریکا په مرسته یهودو د فلسطین مځکي غصب کړې او د اسرائیل په نوم يې ځان ته هيواد جوړ کړ چی اوس یې په کفري او اسلامي هیوادونو کي تقریبا 165 هیوادونه په رسمیت پېژني.
د پورته نيټو څخه مخکي هم يهود په هره زمانه کي د ګڼو حاکمانو لخوا شړل سوي او رټل سوي لکه بخت النصر چي ډېری يې ووژل او د ښارونو څخه يې وشړل او لکه حضرت عمر رضي الله عنه چي د جزيرة العرب څخه وشړل دا ټول په دې خاطر چي يهودان ډېر مفتن او شرير انسانان دي او چي په کوم ځای کي دوی اوسيږي ارومرو هلته ډول ډول فتنې را پورته کوي او په ټولنه کي فساد خپروي.
ادولف هتلر چي د يهودانو په وژلو باندي ډېر مشهور دی د د يهودانو په باره کي وايي:
1 – يهود ټولنه ورانوي، دوی د انبياؤ قاتلين دي، د جرمنو کوونکي دي او داسي خائنان دي چي هيڅ ډول تعهد ته ژمن ندي.
2 – ما ټوله يهودان وژلای سوه خو ځيني مي ځکه پرېښودل تر څو تاسي پوه سی چي ما ولي دوی وژل؟.
3 – ما هيڅ غير اخلاقي کار ندی ليدلی او نه مي هم په ټولنه کي يو جرم ليدلی مګر دا چي يهود پکښې دخيل وه.
که تاريخونه مطالعه کړو دا به راته په ډاګه ثابته سي چي د يهودو په باره کي کومي خبري الهي کتابونو او نړيوالو پوهانو کړيدي ورځ تر بلي ټولي رښتيا کيږي او د يهودو خباثت نور هم په ډاګه کيږي.
خو له بده مرغه چي بيا هم ځيني اسلامي هيوادونه د هغوی سره ديپلوماتيکي او اقتصادي اړيکي ساتي لکه ډېری عربي هيوادونه، تاجکستان او ترکيه او ځينو خو بيخي په رسميت پېژندلي دي.
د اسرائيلو سره هر ډول روابط د اسلام او مسلمانانو سره ستر او نه بخښونکي جنايت دی او د الله تعالی او ټولو پيغمبرانو په وړاندي لوی خيانت دي.
ليکواله: احسان الفقيه
ژباړه او زيادت: مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۷/۲۷

مَنْ هُمْ إِسْرَائِيْلُ؟

۱- إسرائيل هي الجماعة اليهودية الملعونة في الكتب السماوية الأربعة.
۲- إسرائيل هم اليهود السابقون وهم شعب ماكر ومتغطرس وكذب.
۳- إسرائيل هم اليهود التعساء الذين استشهدوا 300 نبيا في يوم واحد؛ ولم يبالوا بقتلهم و لم يحزنوا حتى استشهدوهم في الصباح وبعد الظهر هم يقومون بالتجارة في الأسواق.
۴- إسرائيل هي طبيعة اليهود المنافقين الذين دبروا العديد من المؤامرات الخطيرة ضد الأنظمة الإسلامية منذ بداية الإسلام.
۵- إسرائيل هي اليهود الكفرة الذين يقتلون الأنبياء ويعبدون الطاغوت ويتمردون ويكذبون على الله ورسله ويفسدون في الأرض ولهم تاريخ طويل جداً في الفساد لأنه لم يوجد الزمان والمكان الذي لم يمارس فيه اليهود نفاقهم.
۶ - إسرائيل هم اليهود السفهاء الذين يتهمون موسى (عليه السلام) بالسوء والتهم الباطلة، وكانوا يقولون إنه يخفي عنا عورته كأن بها عيوبا و مساوئ.
۷- إسرائيل هم اليهود القساة الماكرون الذين لم يقبلوا كلام النبي ولم يتبعوا التوراة حتى رفع الله جبل الطور فوق رأوسهم وأجبرهم على قبول التوراة.
۸ - إسرائيل هم اليهود الكافرون الذين قالوا لموسى عليه السلام: لن نقبل قولك حتى نرى الله جهرة بأعيننا.
۹ - إسرائيل هم اليهود الضالون الذين كانوا يستهزئون بكلام موسى عليه السلام عند ما قال لهم: إن الله يأمركم أن تذبحوا بقرة.
۱۰ - إسرائيل هم اليهود المنحرفون الذين كانوا يحرفون التوراة ويعتبرون ما كتب بأيديهم كلام الله وجزءا من التوراة.
۱۱- إسرائيل هم اليهود الغبيون  وغير الواعيين الذين اتخذوا العجل إلها بعد ذهاب موسى عليه السلام لأخذ التورات.
۱۲- إسرائيل هم اليهود العنيدون الضالون الذين كانوا ينسبون الفقير والبخل إلى الله و قالوا: إن الله فقير و نحن أغنياء
۱۳ - إسرائيل هم اليهود الممسوخون الذين جعل الله منهم القردة والخنازير في عهد داود وعيسى عليهما السلام عند ما أنكروا الإيمان عنادا.
۱۴ - إسرائيل فجار اليهود وجبنائهم الذين قالوا لنبيهم: إذهب أنت وربك فقاتلا إنا ههنا قاعدون.
وعلى الرغم من أن إسرائيل جماعة مضللة وكافرة ومخادعة، فإن بعض الدول الإسلامية تقيم علاقات معها ولا تدين حربها القاسية ضد الفلسطينيين، ولا تدينها فقط، بل للأسف بعض الدول الإسلامية تساعدها ماليا و سياسيا أيضاً.
والويل لهؤلاء المسلمين الفجار! فالنصارى الذين يسمون عيسى عليه السلام إلهاً أو ابن الله قد تعاونوا مع اليهود ضد الإسلام، بينما اليهود يزعمون أنهم قتلوا عيسى عليه السلام بل يفتخرون به، أي: اليهود يزعمون أنهم قتلوا إله النصاری و مع ذالک قد اتحدهم النصارى على حربهم ضد المسلمین ولكن المسلمين أصبحوا متهورين ومتبلدي المشاعر لدرجة أنهم يتركون إخوانهم المسلمین الفلسطینین لليهود ولا يساعدونهم بأي شكل من الأشكال.
مولوي نور الحق مظهري

۱۴۰۲/۰۷/۲۶

اسرائيل څوک دي؟

۱ - اسرائيل هغه مفتنه يهودي ډله ده چي په څلورو آسماني کتابونو کي په لعنت سوېده.
۲ – اسرائيل هغه پخواني يهودان دي چي ډېر مکار، چمبازه او دروغجن خلګ دي.
۳ – اسرائيل هغه بدمرغه يهودان دي چي په يوه ورځ کي يې ۳۰۰ انبياء شهيدان کړه؛ داسي په بې غورۍ يې شهيدان کړه چي سهار يې دوی شهيدان کړه ماپښين يې په بازارونو کي سوداګاني کولې.
۴ – اسرائيل هغه منافق طبيعته يهودان دي چي د اسلام د پيل څخه يې د اسلامي نظامونو په وړاندي ډېري خطرناکي دسيسې جوړي کړي دي.
۵ – اسرائيل هغه کافر يهودان دي چي د انبياؤ په وژلو، د طاغوت په عبادت، د سرکښۍ او بغاوت په کولو، پر الله تعالی باندي د درواغ ويلو، پر الله تعالی او د هغه پر رسولانو په درواغ ويلو او په مځکه کي په فساد کولو کي خورا ډېره لويه تاريخي سابقه لري ځکه داسي وخت او داسي ځای ندی پاته سوی چي يهودو دي خپل شيطنت او منافقت نه وي پکښې کړی.
۶ – اسرائيل هغه کم عقله يهودان دي چي پر موسی عليه السلام يې ناوړه او بې ځايه تهمت لګوی چي زموږ څخه خپل عورت پټوي لکه چي کومه نيمګړتيا لري.
۷ – اسرائيل هغه سخت زړي او مکار يهودان دي چي د پيغمبر خبره يې نه منل او په تورات يې عمل نه کوی تر څو چي الله تعالی د طور غر ورباندي را پورته کړ او په زوره يې تورات په ومنی.
۸ – اسرائيل هغه بې دينه يهودان دي چي موسی عليه السلام ته يې ويل: تر هغه وخته موږ ستا خبره نه منو تر څو موږ  په خپلو سترګو خدای نه وي ليدلی.
۹ – اسرائيل هغه ګمراه يهودان دي چي د موسی عليه السلام خبرو ته به يې ټوکي او ټکالي ويل.
۱۰ – اسرائيل هغه منحرف يهودان دي چي په تورات کي به يې تحريف کوی او په خپل لاس ليکل سوي شيان به يې د تورات برخه ګڼل.
۱۱- اسرائيل هغه بې عقل او بې شعوره يهودان دي چي د موسی عليه السلام د تللو وروسته يې ګيلګی د ځان لپاره خدای ونيوی او عبادت يې ورته کوی.
۱۲ – اسرائيل هغه سرټمبه او بې لاري يهودان دي چي الله تعالی ته به يې د فقير او بخيل نسبتونه کول.
۱۳ – اسرائيل هغه مسخه سوي يهودان دي چي د داود او عيسی عليهما السلام په وخت کي الله تعالی بيزوګياني او سرکوزان ورڅخه جوړٍ کړه.
۱۴ – اسرائيل هغه بې غيرته يهودان دي چي خپل نبي ته يې ويل: ته او خپل رب ولاړ سئ د جباريانو سره وجنګېږئ موږ دلته کښېنو او جنګ نسو کولای.
سره ددې چي اسرائيل دغسي مفتنه، کافره او مکاره ډله ده بيا هم ځيني اسلامي هيوادونه اړيکي ورسره ساتي او د فلسطينيانو په وړاندي ددوی د ظالمانه جګړې غندنه نه کوي او نه تنها دا چي غندنه يې نه کوي بلکي له بده مرغه ځيني اسلامي هيوادونه يې سياسي او مالي مرسته هم کوي.
افسوس د داسي بې غيرته مسلمانانو پر حال! نصاراوو چي عيسی عليه السلام خدای او يا د خدای زوي بولي د اسلام پر ضد د يهودو سره لاس يو کړی دی په داسي حال کي چي يهود د عيسی عليه السلام د وژلو دعوه کوي بلکي په هغه باندي افتخار کوي يعني يهود د نصاراوو د خدای د وژلو دعوه کوي خو بيا هم نصاراوو اتفاق ورسره کړی دی خو مسلمانان دومره بې غيرته او بې احساسه سوي دي چي خپل مسلمانان وړونه يې يهودانو ته پرې ايښي او هيڅ ډول مرسته يې نه کوي.
مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۷/۲۲

زلزله د تاريخ په پاڼو کي:

که تاريخ ته وګورو په دنيا کي ډېري عجيبي زلزلې رامينځ ته سوي دي او ډېر انسانان يې وژلي دي چي د ډېري پخوانۍ زمانې څخه موږ څو بېلګي ليکو:
۱ – په ۲۰ کال کي د هجرت د حضرت عمر رضي الله عنه په زمانه کي زلزله وسوه.
۲ – په ۹۴ کال کي د هجرت ۴۰ ورځي زلزله وه چي په ډېر تلفات يې واړول او د انطاکيې ښار مکمل ورسره ويجاړ سو.
3 – په ۲۲۴ کال کي د هجرت په فرغانه ښار کي زلزله وسوه چي ۱۵۰۰۰ کسان پکښې ووژل سوه.
۴ – په ۲۲۵ کال کي د هجرت په اهواز ښار کي ۱۶ ورځي پرله پسې زلزله وه، غرونه سره وجنګېدل او خلګ سيندونو او بيړيو ته وتښتېدل.
۵ – په ۲۳۳ کال کي د هجرت په دمشق کي داسي زلزله وسوه چي کورونه را نسکور سوه او ډېر انسان ورسره ووژل سوه او د غوطه په نامه يوه قريه ورانه سوه چي بېله يوه نفره نور ټول اوسېدونکي يې ووژل سوه او په همدې کال په انطاکيه کي زلزله سوه چي ۲۰۰۰۰ کسان پکښې ووژل سوه.
۶ – په ۴۲ کال کي د هجرت په ری، جرجان، طبرستان، نيشابور، اصفهان، قم او کاشان ښارونو کي په يو ځل زلزله وسوه؛ همداسي په دامغان ښار کي زلزله وسوه چي ۲۵۰۰۰ انسانان يې ووژل، غرونه سره پرې سوه، سره نژدې سوه او په آسمان او مځکه کي ډېر وېروونکي ږغونه اورېدل کېدل.
۷ – په ۲۴۵ کال کي د هجرت په انطاکيه کي زلزله وسوه چي ۱۵۰۰ کورونه يې ونړول او د کلاګانو څخه يې تر ۹۰ ډېر برجونه چپه کړل، د کورونو د سوريو څخه خلګو ډېر وېروونکي ږغونه اورېدل او د تنيس پر خلګو ډېره سخته چيغه وسوه چي ډېر خلګ ورسره ووژل سوه او بسته غر پر خلګو را وښويېدی.
۸ – په ۸۸ کال کي د هجرت په دنبل ښار کي د شپې زلزله وسوه چي کله سهار سو په استثناء د ډېر لږ ځای نور ټول ښار وران سوی وو چي د همدې ښار د نړېدلو کورونو څخه يې ۱۰۰۰۵۰ انسانان را وايستل.
۹ - په ۳۴ کال کي د هجرت په تبريز کي زلزله وسوه د ښار کلا او حصار يې ونړوی او تر ورانيو لاندي ۵۰۰۰۰ انسانان ووژل سوه.
۱۰ – په ۴۴۴ کال کي د هجرت په اذربايجان ښار کي داسي عجيبه زلزله وسوه چي دېوالونه سره پرې سوه او د هغه وخت د يوه سړي په وينا چي زه په تاغ کي ناست وم د کور دېوال داسي وچاودی چي آسمان تر ښکاره سو بيرته دېوال سره ورغی.
۱۱ – په ۴۶۰ کال کي د هجرت په فلسطين کي زلزله وسوه چي ۱۵۰۰۰ نفره ووژل او د بيت المقدس څخه يوه ډبره وچاودل بيرته خپله سره ورغله او روغه سوه او سيند ټوله وچ سو او د ساخ په نوم قيتمي بوټی پکښې شين سو، خلګ ورغله چي هغه بوټي را ټول کړي سیند ورباندي راغی او ډېری خلګ يې غرق کړه.
۱۲ – په ۶۲ کال کي د هجرت د ينبع او مصر تر مينځ د زلزلې له کبله د ايله ښار په پوره توګه په مځکه خسف سو.
۱۳ – په ۷۱ کال کي د هجرت د شام په يوه برخه کي زلزله وسوه چي د رهاء په ښار کي ۱۳ برجونه ونړېدل او د سميساط ښار په مځکه کي خسف سو.
۱۴ – په ۱۱ کال کي د هجرت په بغداد کي داسي زلزله وسوه چي دېوالونه به دې خوا او هغي خوا ته په حرکت تلل.
۱۵ – په ۵۳۳ کال کي د هجرت د ايران په جنزه ښار کي زلزله وسوه او ۲۳۰۰۰۰ نفره يې ووژل.
۱۶ – په ۵۳۶ کال کي په پورته ښار کي زلزله وسوه چي د ټوله ښار پر ځای توري اوبه راپورته سوې او ټول ښار يې غرق کړ.
۱۷ – په ۵۵۲  کال کي د شام په ۱۳ ښارونو کي په يو ځل ډېري سختي زلزلې وسوې چي په ځينو کي يې ټول اوسېدونکي ووژل او په ځينو کي يې ځيني ووژل.
منبع: ايضاح المقال فی اسباب الزلزال
ژباړونکی: مولوي نورالحق مظهري

۱۴۰۲/۰۷/۱۹

زلزله او د هغې څخه عبرت:

دا چي په جيولوژيکي لحاظ زلزله څنګه کيږي موږ کار نه په لرو خو چي اصلي سبب د زلزلې څشی دی او ولي زلزله کيږي په ځينو احاديثو کي يې يادونه سوېده خو دا نده اړينه چي بايد ټول هغه ګناهونه سوي وي کوم چي په احاديثو کي راغلي دي بلکي د امتحان او عذاب د نزول لپاره همدغه کفايت کوي چي ځيني خلګ مرتکب د ګناه سي او د الله تعالی خښم او قهر را پورته سي.
په عموم کي زلزله د الله له لوري عذاب دی چي د ځينو مخالفتونو او ګناهونو له کبله يې الله تعالی خپلو ځينو مخلوقاتو ته ورکوي خو د مسلمانانو لپاره رحمت هم کېدلای سي ځکه ممکن د دغه عذاب وروسته مسلمانان ځانونو ته متوجه سي او د ګناهونو څخه توبه وباسي او يا ممکن د ځينو مسلمانانو لپاره مرګ خير وي نو ځکه يې د زلزلې په سبب په نصيب سو.
پر هر حال مسلمان پدې باندي مکلف دی چي ټول هغه ګناهونه پسې پريږدي چي له کبله يې الله تعالی خوابدی کيږي او انسان يې په کولو باندي د عذاب مستحق ګرځي نو زموږ لپاره هم لازمه ده چي د هرات ولايت پر زلزلې د غمګينۍ او د اړو انسانانو سره د مرستي تر څنګ ددې پېښي څخه عبرت هم واخلو، د ځانه سره حساب وکړو او ټوله هغه ګناهونه پسې پريږدو چي د داسي طبيعي آفتونو لامل جوړيږي.

په شريعت کې د زلزلې د پېښېدلو وجوهات:
۱ - ژباړه: ابوهريره رضي الله عنه څخه روايت کوي چي رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل:کله چې غنيمت دولت وشمېرل سي، امانت غنيمت وګڼل سي، زکات ورکول تاوان وبلل سي، د علم زده کړه بېله دين څخه د بل شي لپاره کيږي (د دنيوي مال او عهدې لپاره وي)،سړی د خپلي ښځي اطاعت کوي، مور يې پسې پرې ايښې وي، ملګری ځان ته را نژدې کوي او پلار د ځانه څخه ليري کوي، په جوماتونوکې آوازونه پورته سي، د قبيلې مشر کوم فاسد سړی غوره سي، د قوم ملک، مشر او زعيم تر ټولو رذيل شخص سي، د يو چا قدر او عزت د هغه له وېري کيږي، ډمياني ښځي، د موسيقۍ او لهو لعب الات را څرګند سي، شراب وڅښل سي، د دې امت وروستني په اولنيو باندې لعنت ووايي، نو دوی دي د سره باد، زلزلې، په مځکه کي خسف کېدلو، مسخ کېدلو، د آسمان څخه په ډبرو او آفتونو د ويشتلو او نورو د قيامت د نښو انتطار وکړي؛ چې داسې به پر له پسې راځي لکه په يوه تار کې پييل سوي ملغلري چي تار يې وشليږي او پر له پسې يو په بل پسې راتوييږي.[سنن ترمذي ۲۳۷۲]

۲ - ژباړه :د انس بن مالک رضي الله عنه څخه روايت دی چي زه او يو بل کس ام المؤمنين حضرت عايشه رضي الله عنها ته ورغلو، نو هغه بل سړي د حضرت عايشې رضي الله عنها څخه وپوښتل: ای د مومنانو مور! د زلزلې په باب راته حديث بيان کړه! هغې ورته وفرمايل کله چي خلک زنا مباح وګڼي، شراب وڅښي او د موسيقۍ الات وږغوي، نو الله جل جلاله ته په آسمان کي خښم او غيرت ور سي، نو ځمکي ته ووايي چې پر دغه خلکو زلزله وکړه؛ که دا خلک توبه وباسي او دا ګناه پريږدي د هلاکت څخه به خلاص سي که نه نو ورباندي وبه يې نړوي. 
دې سړي پوښتنه ورڅخه وکړه: ای ام المؤمنين! آيا دا زلزله عذاب دی دوی ته؟ هغې ورته وويل چې نه، بلکې مومنانو ته رحمت او کافرانو ته عذاب او عقوبت دی.[العقوبات ۱۷]

۳ - په ځینو روایاتو کي راځي چي د سود خوړلو له کبله هم انسانان د دې مستحق ګرځي چي الله تعالی دي زلزله ورباندي وکړي.

۴ - ژباړه: د ر سول الله صلی الله علیه وسلم په زمانه کي مځکی زلزله وکړه، رسول الله صلی الله علیه وسلم خپل لاس ورباندي کښېښودی او و یې ویل: آرامه سه تر اوسه ستا وخت ندی راغلی! بیا یې خپلو ملګرو ته مخ کړ او ورته و یې ویل: ستاسي رب ستاسي څخه توبه غواړي نو توبه وباسئ.
وروسته بیا د حضرت عمر رضي الله عنه په وخت کي زلزله وسوه حضرت عمر رضي الله عنه خلګو ته وویل: ای خلګو دغه زلزله نده راغلې مګر د هغه شي څخه چي تاسي کړی دی، زما دي په هغه ذات قسم وي که بیا راغله زه به ستاسي سره په هغه کي ګرسره سکونت ونکړم.[العقوبات۱۸]

پورته احاديثو ته په نظرکولو سره دې نتيجې ته رسيږو چي که چيري هر قوم غواړي الله تعالی يې د داسي آفتونو او مصيبتونو څخه وژغوري نو بايد لاندي نکاتو ته پوره پاملرنه وکړي.
۱. په غنيمت او امانت کي دي خيانت نه کوي.
۲. زکات ورکول دي ځان ته تاوان نه بولي.
۳. د الله د دين څخه بغير د بل مقصد لپاره دي تحصيل د علم نه کوي.
۴. ځانونه دي د ښځو تابع نه جوړوي.
۵. خپل مور او پلار دي نه آزاروي.
۶. تر مور او پلار دي د نورو ملګرو سره تړاو نه ډېروي.
۷. په مساجدو کي دې بې ځايه ږغونه او آوازونه نه پورته کوي.
۸. فاسد او ګمراه خلګ دي د ځانونو لپاره مشران نه ګرځوي.
۹. د ويري څخه دي د چا عزت نه کوي.
۱۰. د موسيقي، شرابو او مسکراتو څخه دي ځانونه ليري وساتي.
۱۱. پر پخوانيو اسلافو او علماو دي بد نه وايي.
۱۲. زنا دي روا نه بولي او عملا دي هم نه کوي.
۱۳. سود دي نه خوري.
۱۴. صدقه دي وکړي او توبه کول دي نه ځنډوي.
۱۵. د ګناه څخه دي په پوره توګه لاس واخلي.
مولوي نورالحق مظهري