۱۳۹۲/۰۳/۱۴

درنو اوقدرمنو لووستونکو او ملګرو لاندی کتابونه می پدی وروستیو کی لیکلی دی ، لومړئ کتاب په باره کی د ډیر ولور (مهر) دئ چی داخبره می پکی ثابته کړئ چی دډیر مهر ایښودل ښه کارندئ، او دویم کتاب هغه ځما اود یوغیر مقلد حذیفه مناظره ده چی مایی دلیکنی څخه یو کتاب جوړکړئ دئ.


خدای پاک دی وکړی چی ستاسو دقبول وړ وګرځی.

اول کتاب   دویم کتاب

۱۳۹۱/۱۰/۱۵

تکرار دجماعت په مسجدکی

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته


تکرار دجماعت په مسجدکی

مسجد به یا دلاری مسجد وی اویا دمحلی او کلی مسجد، د لاری په مسجد کی اتفاقا تکرار دجماعت روادئ، ځکه چی دهغه لپاره خو معین امام اومعین خلګ نوی معلوم هرڅوک چی پرلاره تیریږی په صورت کی د اجتماع دشرائطو کولای شی چی پکی جماعت وکړی.لکه چی په بحرالرائق کی راځی: وَهَذَا إذَا لَمْ يَكُنْ الْمَسْجِدُ عَلَى قَارِعَةِ الطَّرِيقِ ، فَإِنْ كَانَ كَذَلِكَ فَلَا بَأْسَ بِتَكْرَارِ الْجَمَاعَةِ فِيهِ بِأَذَانٍ وَإِقَامَةٍ لِأَنَّهُ لَيْسَ لَهُ أَهْلٌ مَعْلُومٌ فَكَانَتْ حُرْمَتُهُ أَخَفَّ {بحراالرائق باب صفة الإمامة فی الصلوة}.

ژباړه: او دغه هغه وقت چی مسجد پر سر دلاری نوی، کچیری پر سردلاری وی نو هیڅ پروا نلری چی په هغه کی دی جماعت دآذان او اقامت سره تکرار شی، ځکه دهغه لپاره خو معلوم اهل نوی، نو حرمت یی سپک دئ.

او همدا راز په بدائع الصنایع کی راځی: وَالدَّلِيلُ عَلَيْهِ أَنَّهُ لَا يُكْرَهُ فِي مَسَاجِدِ قَوَارِعِ الطُّرُقِ {بدائع الصنایع فصل فی بیان محل وجوب الأذان}.

ژباړه: او دلیل پردی باندی دادئ: چی یقینا تکرار دجماعت دلاری دسر په مساجدو کی مکروه ندئ.

خوکچیری مسجد دکلی او محلی وی نو پدی کی دفقهاؤ اختلاف دئ، امام شافعی رحمه الله یی مطلقا جایز بولی، امام ابوحنیفة رحمه الله وایی: که جماعت تر درو نفرو ډیر وو مکروه دئ، اوکه ډیر نوو نوبیا مکروه ندئ، او امام محمد رحمه الله وایی: کچیری دویم جماعت په طریقه سره ددعوت اوبلنی وی نو مکروه دئ، او که داسی نوی نو بیا مکروه ندئ، او امام ابویوسف رحمه الله وایی:دویم جماعت هغه وقت مکروه دئ، چی خلګ ډیروی، اوکه دوه یادری نفره وی نو په یو کنج کی دمسجد ودریږی لمونځ په جماعت باندی وکړی مکروه ندئ{تحفة الفقهاء} خو په بل روایت کی دامام ابویوسف رحمه الله دقول سره یی بل شرط هم ذکر کړئ دئ چی تغییر دهیئت ددویم جماعت دئ، دهیئت سره دلومړنی جماعت.

امام شافعی رحمه الله په لاندی حدیث باندی دلیل نیسی: عن أبي سعيد الخدري قال : دخل رجل المسجد و رسول الله صلى الله عليه و سلم قد صلى فقال رسول الله صلى الله عليه و سلم : ( ألا من يتصدق على هذا فليصل معه ) صحيح ابن حبان حديث2397 قال شعيب الأرنؤوط : إسناده صحيح.

ژباړه: دابی سعید خدری (رض) څخه روایت دئ، چی یوسړی مسجد راغئ، رسول اکرم (ص) لمونځ کړئ وو، نو رسول اکرم (ص) وفرمایل: آیا څوک سته چی پر دغه سړی باندی صدقه وکړی اولمونځ ورسره وکړی؟. بل ځای راځی چی ابوبکر صدیق ویل زه لمونځ ورسره کوم، یارسول الله! نو ابوبکر صدیق (رض) ورسره ودریدئ، لمونځ یی ورسره وکئ.

او کوم علماء چی یی مکروه بولی هغوی درسول اکرم (ص) په لاندی فعل باندی دلیل نیسی: رَوَى عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ أَبِي بَكْرٍ عَنْ أَبِيهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَرَجَ مِنْ بَيْتِهِ لِيُصْلِحَ بَيْنَ الْأَنْصَارِ لِتَشَاجُرٍ بَيْنَهُمْ فَرَجَعَ وَقَدْ صَلَّى فِي الْمَسْجِدِ بِجَمَاعَةٍ فَدَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي مَنْزِلِ بَعْضِ أَهْلِهِ فَجَمَعَ أَهْلَهُ فَصَلَّى بِهِمْ جَمَاعَةً ، .{بدائع الصنایع فصل فی محل وجوب الآذان}.

ژباړه: عبدالرحمن بن ابوبکر(رض) دخپل پلار څخه روایت کوی: چی رسول اکرم(ص) دکوره څخه ووتئ، ددی لپاره چی په مابین کی دانصارو صلح وکړی، په خاطر دهغه جنګجال چی ددوی په مینځ کی پیښ شوئ وو، نو رسول اکرم(ص) راغئ، پداسی حال کی چی لمونځ په جماعت باندی آداء شوئ وو، نورسول اکرم(ص) کورته دخپلی یوی کورنی داخل سو، دوی یی سره راټول کړه، نولمونځ یی په جماعت باندی ورسره آداء کی.

بیا ددی حدیث په ادامه کی پورته کتاب لیکی: وَلَوْ لَمْ يُكْرَهُ تَكْرَارُ الْجَمَاعَةِ فِي الْمَسْجِدِ لَمَا تَرَكَهَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَعَ عِلْمِهِ بِفَضْلِ الْجَمَاعَةِ فِي الْمَسْجِد.{بدائع الصنایع مخکنی حواله}

ژباړه: کچیری تکرار دجماعت په مسجد کی مکروه نوای، نو رسول اکرم(ص) به نوای پسی پری ایښئ، سره ددی چی دئ په فضیلت دجماعت هم خبر وو.

خوعلامه شامی رحمه الله په خپل مشهور ښکلی فقهی کتاب " رد المحتار" کی وروسته تر نقل کولو داختلاف مذکور داسی لیکی: وقدمنا في باب الأذان عن آخر شرح المنية عن أبي يوسف أنه إذا لم تكن الجماعة على الهيئة الأولى لا تكره وإلا تكره وهو الصحيح وبالعدول عن المحراب تختلف الهيئة كذا في البزازية انتهى.{رد الحتار مطلب فی تکرار الجماعة فی المسجد}.

ژباړه: او مونږ مخکی په باب کی دآذان ذکر کړه دآخرڅخه دشرح المنیة دابویوسف رحمه الله څخه چی کچیری دویم جماعت د اول جماعت پرهیئت اوشکل باندی نوی، نو مکروه ندئ، اوکه وو نوبیا مکروه دئ، او داغه قول هم صحیح دئ، او په اوښتلو باندی دمحراب څخه هیئت مختلف کیږی، داغسی په بزازیه هم راغلی دی،.

خلاصه دمسئلی داسی سوه، چی دلاری په مسجد کی خو مطلقا تکرار دجماعت مکروه ندئ، کڅه هم هر جماعت دځان لپاره آذان او اقامت وکړی، البته همزمان نه بلکه په مختلفو اوقاتو کی اوپرله پسی.

او دمحلی په مسجد کی چی داسی نوی چی دویم جماعت دی، سبب ددی سی چی خلګ دی بیا پردویم جماعت باندی اتکاء وکړی اول جماعت ته دی نه حاضریږی، یعنی چی هروقت په ډیرئ او بلنه باندی نوی، بلکه بغیر له دعوت، آذان اواقامت څخه، اټکلی وی او امام ددویم جماعت هم په محراب ولاړ نوی نو بیا جماعت مکروه ندئ، ځکه دداسی جماعت کول کوم حالی اویا تدریجی تاوان نلری که یی څوک وکړی کوم مشکل پدی کی نشته لکه چی په کتابونوکی یی نظر وهمدغه تاوان ته چی تقلیل دجماعت دئ حکم کړئ دئ. لکه چی په بدائع الصنایع کی راځی: وَلِأَنَّ التَّكْرَارَ يُؤَدِّي إلَى تَقْلِيلِ الْجَمَاعَةِ ؛ لِأَنَّ النَّاسَ إذَا عَلِمُوا أَنَّهُمْ تَفُوتُهُمْ الْجَمَاعَةُ فَيَسْتَعْجِلُونَ فَتَكْثُرُ الْجَمَاعَةُ ، وَإِذَا عَلِمُوا أَنَّهَا لَا تَفُوتُهُمْ يَتَأَخَّرُونَ فَتَقِلُّ الْجَمَاعَةُ ، وَتَقْلِيلُ الْجَمَاعَةِ مَكْرُوهٌ ، بِخِلَافِ الْمَسَاجِدِ الَّتِي عَلَى قَوَارِعِ الطُّرُقِ ؛ لِأَنَّهَا لَيْسَتْ لَهَا أَهْلٌ مَعْرُوفُونَ ، فَأَدَاءُ الْجَمَاعَةِ فِيهَا مَرَّةً بَعْدَ أُخْرَى لَا يُؤَدِّي إلَى تَقْلِيلِ الْجَمَاعَاتِ.{بدایئع الصنایع فصل فی بیان محل وجوب الآذان}

ژباړه: اوتکرار دجماعت پدی خاطر مکروه دئ، چی تکرار سبب ده لږوالی دجماعت کیږی ځکه خلګ چی پوه شی چه ددوی څخه جماعت فوت کیږی ژر راځی نوجماعت ډیریږی، اوکه پوه سی چی ددوی څخه جماعت نه فوت کیږی نوبیا وروسته راځی نوبیا جماعت لږیږی، او لږوالی دجماعت مکروه دئ، پخلاف د هغه مساجدو چی دلاری پر سرجوړوی، ځکه دهغوی لپاره معلوم اهل نوی، نوپدوی کی یوجماعت وروسته تربل جماعت سبب ده لږوالی دجماعت نکیږی.

نوپه مراعات کولو سره دپورتنی شرائطو دویم جماعت په مسجد کی مکروه ندئ. چی داخبره د شامی رحمه الله دلاندی قول څخه هم په صراحت سره معلومیږی: وفي آخر شرح المنية وعن أبي حنيفة لو كانت الجماعة أكثر من ثلاثة يكره التكرار وإلا فلا

وعن أبي يوسف إذا لم تكن على الهيئة الأولى لا تكره وإلا تكره وهو الصحيح وبالعدول عن المحراب تختلف الهيئة كذا في البزازية ا هـ

وفي التاترخانية عن الولوالجية وبه نأخذ.{ ردالمحتار}

ژباړه: په آخر کی دشرح المنیة راعلی دی: دامام ابوحنیفه رحمه الله څخه روایت دئ، چی کچیری جماعت تر درو نفرو ډیر وی نو مکروه دئ، او که ډیر نوی نوبیا مکروه ندئ، او دامام ابویوسف رحمه الله څخه روایت دئ، چی( دویم ) جماعت په اول هیئت نوی مکروه ندئ، او کچیری وو نوبیا مکروه دئ، او په اوښتلو دمحراب څخه هیئت مختلف کیږی، داغسی په بزازیه کی راغلی دی. او په تاترخانیه کی د ولولوالجیة څخه راغلی دی چی: پدغه قول باندی مونږ عمل کوو.

خوکڅوک ځان دمحل څخه دخلاف باسی نو بهتر دغه دئ، چی دکلی په مسجد کی دی، دویم ځل جماعت نکوی، کوښښ دی وکړی چی ځان لومړی او هغه سنت جماعت ته راورسوی، خوکه بالفرض یو وقت دیو عارض اوقاصر په خاطر جماعت ځنی پاتی شی، نوبیادی جماعت بیله مسجده بل ځای په خپل کور اویا په فارغه اطاق کی وکړی.

۱۳۹۱/۰۹/۲۲

شناخت گروههای جدید

دوستان وعزیزان گرامی امید است این کتاب جدید را دانلود کرده، ومطالعه نمایید ان شاء الله خیلی مفید است
زیرا دراین کتاب گروهای که جدیدا بنام اسلام تأسیس شده ولی دراصل اسلام را بدنام کرده ، معرفی وشناسایی شده است، وضمنا در مسائل مربوطه عقیده واقعی اهل سنت بیان شده است، امید مورد پسند تان گردد
از لینکهای ذیل قابل دریافت است.
اینجا را کلیک کیند.
یاهم اینجا را کلیک کنید

۱۳۹۱/۰۶/۳۰

راځی چی خپلی دندی وپیژنو!

درنواوقدرمنومسلمانانووړونو! السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته:


لکه چی تاسوپه جریان کی یاست چی دڅوورځورا پدی خوا په امریکاکی درسول اکرم صلی الله علیه واله وصحبه وسلم پرضد او سپکاوی کی پرجوړی شوی ویډیوباندی دنړی په هرکنج کی مسلمانانوخپل داعتراض اونیوکو ږغونه پورته کړه، زه نه تنهاداچی داسی مسلمانانوته دمزیدتوفیق غوښتنه دالله څخه کوم، چی الله دی توفیق ورکړی، چی ټوله دغسی لوی ابتکاروکړی لکه چی په لیبیاکی دلیبیامسلمانانووکړی او امریکایی کافران یی دجهنم شومه کړه، بلکه ټوله وړونوته بلنه ورکوم چی ددی کفارو په مقابل کی هغه پالیسی اوتګلاره انتخاب کړی کومه چی الله پاک راته په قرآن کی ښودلی ده، اوهمداراز دخپلو پلارونو اونیکه ګانوتاریخ ولولی چی هغوی د انګریزانو اوروسانوپه مقابل کی څرقم عکس العمل ښکاره کړی وو، اودهغوی څخه دداسی لویی وظیفی دسرته رسولو الهام اوزده کړه واخلی، خوداخبره هغه وقت مونږته دعمل په میدان کی په لاس راسی چی مونږ دکافرانو نسبت دځانه سره وپیژنو اوهمداراز دځان مسئولیت ددوی په مقابل کی ځان ته معلوم کړو چی زه غواړم ده همدغه دوو ټکوپه هکله یوڅه دقرآنه څخه ولیکم هیله ده چی وړونه تری ګټه واخلی. پاتی په لاندی لینک کی ولولی http://www.tolafghan.com/forum/viewtopic.php?t=9099

۱۳۹۱/۰۴/۱۹

سوالات که باعث هدایت جوانان شیعه شد.

سوالات که باعث هدایت جوانان شیعه شد.

(1) شما می گویید علّت پنهان شدن امام دوزادهم ‌تان در غار ترس از ستمگران است، پس وقتی این خطر با به قدرت رسیدن حکومت ‌های شیعه مانند عبیدیها و بویهیه و صفویها و اینک دولت فعلی ایران رفع شد چرا او ظهور نکرد؟!


و چرا الآن او بیرون نمى آید در صورتی که حکومت شیعی ایران می تواند او را حمایت کند؟! و میلیون ها شیعه شب و روز خود را فدای او مى نمایند و منتظر او هستند!!

(۲) پیامبر -صلى الله علیه وآله وسلم- وقتی از مکه به مدینه هجرت کرد ابوبکر را همراه با خودش برد و او را نجات داد، و از طرفی علی را در معرض خطر و نابودی قرار داد و از او خواست در جایش بخوابد … پس اگر علی امام و وصی و خلیفه منصوب از سوی خدا بوده است آیا چنین کسی در معرض مرگ قرار داده مى شود و جان ابوبکر که اگر بمیرد برای امامت ضرری نیست نجات داده مى شود ….. و سوال اینجاست که کدام یک سزاوارتر است که خاری به پایش نخورد و در معرض مرگ قرار نگیرد؟

و اگر بگویید که علی غیب می دانست، پس خوابیدن او بر بستر پیامبر چه فضیلت و شاهکار می ‌تواند باشد؟!

بقیه درلینک زیرببینید.
http://noorulhaq.blog.af/1391/03/16/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%ab-%d9%87%d8%af%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%b4%db%8c%d8%b9%d9%87-%d8%b4%d8%af-%d8%a8%d8%ae/

۱۳۹۱/۰۲/۰۲

اهمیت نقش الهی دراسلام درلینک زیرمطالعه کنید.
http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=160161854109961&id=100003484427858
جديد
دوستان بیننده! بخاطری اینکه تمام ویبلاگهای که بنده آنرا ایجاد نموده بوده توسط آخوندهای خبیث ایرانی فیلتر ویامسدود شده است، لهذا ازاینکه بنده لنکهای آنهارا دراین ویبلاگ خود جاداده بودم ، وشمارا بدیدن مطالب نشرشده به آنجا دعوت میکردم، وشماحالا موفق بدیدن آنها نمی شوید معذرت میخواهم.

شمامیتوانید بنده را باکلیک کردن برلینک زیر درفیسبوک بیابید

۱۳۹۱/۰۱/۱۵

معیارقبولی طاعات

معیارقبول طاعات


مثلیکه معلوم است که هرمسلمان کوشش میکند تاعبادات وطاعات زیادی را انجام بدهد، تاخداوند عزوجل ازاوخوشحال شده ورحمت خویش براونازل کند، ولی قبولی واعتبارطاعات وقتی برای انسان میسرونصیب می شود که انسان عقیده خود را اصلاح بکند، زیرا عقیده بمنزله شرط برای تمام فروعات اعم ازنماز، روزه، زکوة، حج وغیره ........ می باشد، ویقینا وقتیکه شرط نباشد مشروط وجود ندارد.

پس وقتی که باکسی عقیده خوب نباشد هیچ عمل او مورد قبول وپسند نیست، وتمام آن چیزیکه مؤمن به مسلمان است، مسلمان باید برآنها عقیده داشته باشد، که مشهورترین آنها عبارتنداز...
برای مطالعه ادامه مطلب برلینک ذیل کلیک کنید
اینجا کلیک کنید

۱۳۹۰/۱۲/۰۷

سوختاندن قرآن عظیم الشان بدست امریکائیان

بسم الله الرحمن الرحیم


آیاممکن است امریکاازاهانت به مقدسات اسلامی دست برداردشود؟

این سوالی است که شایدهرکس درجوابش چیزی بگوید، کسانیکه امریکایی ها وهمراهانشان را نمی شناسند، شایدجواب "بله" بدهد وکسانیکه....
برای مطالعه ادامه مطلب لینک زیر ارکلیک کنید
اینجاکلیک کنید

۱۳۹۰/۱۰/۱۵

محبت باخلفاي راشدين(رض)

محبت باخلفاي راشدين رضي الله تعالي عنهم


يقيني است كه رسول اكرم صلي الله عليه وسلم هرچيزي كه ميگويد ازخود نمي گويد بلكه ازطرف خداوند عزوجل به اوگفته مي شود مثليكه خداوند عزوجل درقرآن اين را يادآوري مي كند،و

مي فرمايد:

« وماينطق عن الهوي* ان هوالاوحي يوحي»

ترجمه: اوهرگزاز هوي وخواهش خويش چيزي نمي گويد ، نيست اين مگروحي است كه به مي شود.
ورسول اكرم صلي الله عليه وسلم درحديث ذيل محبت باچهاريارخود را يادآوري مي كند، ومي فرمايد:


« لا يَجْتَمِعُ حُبُّ هَؤُلاءِ الأَرْبَعَةِ إِلا فِي قَلْبِ مُؤْمِنٍ : أَبِي بَكْرٍ ، وَعُمَرَ

، وَعُثْمَانَ ، وَعَلِيٍّ »

ترجمه: جمع نمي شود محبت اين چهارنفرمگردردل مومن ، كه آنها عبارت اند از أبوبكر، عمر ، عثمان وعلي.
لطفاً ادامه مطلب را درلينكهاي زيرمطالعه كنيد
1.دراينجا
2.وياهم دراينجا

۱۳۹۰/۱۰/۰۵

ترقی مکاتب

ترقی مکاتب


امروزماشاهد هستیم که مکاتب زیادی باداشتن شاگردان زیادی اعم ازذکور واناث در مملکت ما( افغانستان) فعالیت دارند،ولی متأسفانه کیفیت درس درمکاتب خیلی پایین وضعیف است، شاگردان بسیارضعیف اند، حتی یک شاگرد صنف نهم نمیتواند نام خود را واضح ورشن بنویسد، حتی بعضی کسانیکه ازداوزدهم فارغ شده اند ، هنوز توان اینرا ندارد ، تایک مقاله را دریک موضوع بنویسد، وازاین هم غم انگیز، که بعضی کسانیکه ازدوازدهم در دارالمعلمین عالی فارغ شده است، هنوز هم هیچ تغییر علمی در استعداد آنها ظاهرنشده است، در تدریس وتفهیم ضعیف اند، خط واملاء خوبی ندارد، کتابهای که درطول چهارده سال درمکتب خوانده است نمیداند، ظرفیت کار را ندارد، کارها را رهبری کرده نمیتواند، پس باید تمام ماکوشش بکنیم تاعوامل این را دریابیم،نقط نقص که سبب این آفت جبران ناپذیرشده است،ازبین ببریم، واین کاروقتی ممکن است که نکات ذیل بطور جدی مراعات بشود.
بقیه را الینک ذیل مطالعه کنید
اینجارابرای ادامه مطلب کلیک کنید