ژباړه: د ابراهيم بن عبدالله بن مسعود څخه روايت دی چې هغه وفرمايل: څوک چې شتمن او سرمايه دار ته ځان ټيټ کړي(عاجزي وکړي) او د هغه د تعظيم لپاره او په خاطر د طمعي د هغي ګټي چې د شمتن لخوا راځي ځان عاجز کړي نو د عزت دوه درېيمه برخه او نيم د دين به يې له منځه لاړ شي.
يعني څوک چې د مال لاس ته راوړلو يا ګټي حاصلولو لپاره د شتمن انسان تعظيم کوي او ځان يې مخي ته عاجز نيسي په سبب به يې د انسان دوه پر درېيمه برخه يعني ډېري عزت او وقار او نيمه برخه د دين له منځه لاړ شي؛ چې په دې کار سره به د انسان عزت او ديانت دواړه کم شي.
عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عَبْدِ اللهِ بْنِ مَسْعُودٍ، قَالَ: وَمَنْ خَضَعَ لَغَنِيٍّ وَوَضَعَ لَهُ نَفْسَهَ إِعْظَامًا لَهُ، وَطَمَعًا فِيمَا قِبَلَهُ ذَهَبَ ثُلُثَا مُرُوءَتِهِ، وَشَطْرُ دِينِهِ.[شعب الايمان 7882]
مولوي نورالحق مظهري
۱۴۰۴/۰۴/۱۴
۱۴۰۴/۰۴/۱۳
په محرم الحرام مياشت کې څه وکړو؟
په دې مياشتې کې هيڅ ځانګړی مصيبت يا ځانګړې خوشحالي نشته تنها په شريعت کې دومره ثابت دي چې د دې مياشتي د نهمي او لسمي ورځې روژه ثواب لري او که د چا څخه د نهمي ورځې روژه پاتي شي بيا دې د لسمي او يوولسمي ورځې روژه ونيسي.
دا مياشت لکه د ځانګړي خوشحالۍ مراسم چې نه لري، د ځانګړي مصيبت او غم مراسم هم نه لري نو ځکه دا مياشت بايد د نورو مياشتو په څېر عادي وګڼل شي او چې کوم کارونه په نورو مياشتو کې روا دي په دې مياشتي کې هم روا دي.
په دې مياشت کې لکه د مصيبت مراسم جوړول چې ګناه ده د مصيبت مراسمو ته ورتلل هم ګناه ده ځکه نو بايد موږ د ډېر احتياط څخه کار واخلو او په داسي مراسمو کې ګډون ونکړو.
دا شرعي مسئله ده چې هر شی بېله الله د بل چا لپاره نذر شي يا د بل چا پر نوم ذبح شي د هغه شي خوړل نه دی روا ځکه نو په دې مياشت کې چې کوم خلک د بندګانو په نوم ذبح يا نذر کوي بيا يې د خيرات په نوم پر خلکو وېشي د داسي خوړو خوړل شرعا نه دی روا موږ بايد ځان ورڅخه وساتو.
مولوي نورالحق مظهري
دا مياشت لکه د ځانګړي خوشحالۍ مراسم چې نه لري، د ځانګړي مصيبت او غم مراسم هم نه لري نو ځکه دا مياشت بايد د نورو مياشتو په څېر عادي وګڼل شي او چې کوم کارونه په نورو مياشتو کې روا دي په دې مياشتي کې هم روا دي.
په دې مياشت کې لکه د مصيبت مراسم جوړول چې ګناه ده د مصيبت مراسمو ته ورتلل هم ګناه ده ځکه نو بايد موږ د ډېر احتياط څخه کار واخلو او په داسي مراسمو کې ګډون ونکړو.
دا شرعي مسئله ده چې هر شی بېله الله د بل چا لپاره نذر شي يا د بل چا پر نوم ذبح شي د هغه شي خوړل نه دی روا ځکه نو په دې مياشت کې چې کوم خلک د بندګانو په نوم ذبح يا نذر کوي بيا يې د خيرات په نوم پر خلکو وېشي د داسي خوړو خوړل شرعا نه دی روا موږ بايد ځان ورڅخه وساتو.
مولوي نورالحق مظهري
د ديپلوماتيکي پرمختګ پيل:
په جهان کې د نظامونو تر منځ هميشه اړیکي پر رسمي پېژندلو ولاړي وي، د کومو هيوادونو تر منځ چې سیاسي رسميت وي د هغوی تر منځ اړیکي هم پراخي او هراړخيزي وي او چې رسميت نه وي هلته بيا اړیکي هم محدودي او مقيدي وي.
د روسيې هيواد لخوا د اسلامي امارت په رسميت پېژندل يو ستر سياسي بريالیتوب دی، الله تعالی دي وکړي چې زموږ هيواد ته ګټور تمام شي او د بشري اصولو او انساني ضوابطو پر اساس دواړه هيوادونه د يو بل سره ښه تعامل او تودې اړيکي وپالي.
د روسيې دا اقدام نورو هيوادونه ته دا پيغام ورکوي چې که نړيوال غواړي په افغانستان کې خپلي مشروعي ګټي خوندي کړي يا د افغانانو سره بشري خواخوږي وپالي نو يواځي يو غوراوی لري چې هغه د اسلامي امارت په رسميت پېژندل دي.
غوره خبره خو دا وه چې د رسميت پيل اسلامي هيوادونو بيا ګاونډي هيوادونو کړی وای خو اوس چې روسيې دغه غيرت وکړ هيله مند يو چې نور هغه هيوادونه چې ځانونه خپلواک بولي د روسيې پر پلونو پښې کښيږدي او داسي غيرتي اقدام وکړي.
د هيوادونو لپاره د افغانستان اسلامي امارت په رسميت پېژندل يوه آزموينه ده چې د دوی خپلواکي او استقلال په ډاګه کوي او انساني اصولو ته د دوی پر پابندۍ دلالت کوي.
مولوي نورالحق مظهري
۱۴۰۴/۰۴/۱۰
برکتناکه او بې برکته سودا:
ژباړه: حکيم بن حزام د رسول الله صلي الله عليه وسلم څخه روايت کوي چې هغه وفرمايل: پلورونکی او پېرېدونکی په اختيار باندي دي تر څو چې سره جلا شوي نه وي که دوی په خپلي سودا کې رښتيا وويل او د خپلي سودا عيب يې بيان کړ نو د دوی په سودا کې به برکت واچول شي او که يې درواغ وويل او د خپلي سودا عيب يې پټ کړ نو د سودا څخه به يې برکت پورته شي.
يعني کله چې دوه نفره سودا سره وکړي تر څو چې دوی په بدن باندي سره بېل شوي نه وي تر هغه وخته پوري دوی په خپلي سودا کې اختيار لري که يې صحيح کوي او که يې لغوه کوي خو چې کله بيا سره جلا شوه بيا نو سودا واجبه سوه لغوه کولای يې نه شي.
همداسي څوک چې په خپلي سودا کې رښتيا ووايي او عيب يې مشتري ته بيان کړي نو الله پاک به يې په سودا کې برکت کښيږدي خو که يې په سودا کي درواغ وويل او عيب يې د مشتري څخه پټ کړ نو د سودا څخه به يې برکت هم پورته شي.
عَنْ حَكِيمِ بْنِ حِزَامٍ عَنِ النَّبِىِّ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ: الْبَيِّعَانِ بِالْخِيَارِ مَا لَمْ يَتَفَرَّقَا فَإِنْ صَدَقَا وَبَيَّنَا بُورِكَ لَهُمَا فِى بَيْعِهِمَا وَإِنْ كَذَبَا وَكَتَمَا مُحِقَتْ بَرَكَةُ بَيْعِهِمَا.[صحيح مسلم 3937]
مولوي نورالحق مظهري
۱۴۰۴/۰۴/۰۸
حاجیانو صاحبانو ته پيغام:
ګرانو حجاجو کرامو د حج مبارک سفر او بيرته د راستنېدلو مبارکي درته وايم، الله تعالی مو تر سره کړي مناسک او عبادات په خپل دربار کې درڅخه قبول کړه.
تاسې ته معلومیږي له یوې خوا د مال بې ځایه مصرف د الله تعالی نه خوښيږي ځکه په حدیث شريف کې راځي: عَن أبي هُرَيرة قال: قال رَسُول اللهِ صَلَّى الله عَلَيه وَسَلَّم: لا يحب الله إضاعة المال.[مسندالبزار8463] ژباړه: د ابوهريره رضي الله څخه روايت دی چې رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل: الله تعالی د مال ضايع کول نه خوښوي، د بلي خوا د اميرالمؤمنين حفظه الله امر دی چې د حج په مراسمو کې بې ځايه لګښتونه مه کوئ. له همدې امله بايد کوښښ وکړئ چې د حج څخه ستاسي راتګ په ساده او عادي مراسمو کې تر سره شي او د بې ځايه لګښتونو څخه ځان وساتئ تر څو د الله تعالی د خوښي خلاف کار درڅخه و نه شي، د امیرالمؤمنین حفظه الله د فرمان بې اطاعتي و نه شي او د ناوړه کار رواج کوونکې درڅخه جوړ نه شي.
مولوي نورالحق مظهري
اشتراک در:
پستها (Atom)