۱۳۹۸/۰۷/۱۴

حيثيت وحقيقت مراسم سينه سزني در روز عاشورا:

مراسمي که اهل تشيع در روز دهم عاشوراء انجام ميدهد مطلقا حرام ، وغير شرعي ميباشد، زيرا:
1. در شريعت هيچ ثبوتي ندارد، نه در قرآن ونه هم در حديث صراحتا، دلالة ويا إشارة ثبوتي چنين مراسمي موجود است.
2. بعد از شهادت حسين رضي الله تعالي عنه هيچ يکي از صحابه کرام ويا بعد از آن تابعين وتبع تابعين وياعلماي مجتهدين چنين کاري را نکرده است، ونه هم از آنها تقريرا وسکوتا تأييد چنين عمل ثابت است.
3. با عقل سالم در حدود اصول شرعي منافات دارد، زيرا عقل سالم چنين کارها راهيچ وقت اجازه نميدهد، بخاطريکه اگر اينکار بخاطر مصيبت باشد پس مصيبت بيشتر از سه روز وجود ندارد، وهمچنين از اينهم مصيبت هاي بزرگي برمسلمانها آمده است چرا در وقت رسيدن آنروزها چنين اعمالي را انجام نميدهند؟ مثلا پيامبران بزرگي عليهم السلام، مانند  زکريا ويحيي عليهما السلام حتي در بعضي روايات آمده است که بني اسرائيل در يک روز70 پيامبر را شهيد کرده است، ولي هيچ کسي روز شهادت اين پيامبران را مصيبت نميگيرد درحاليکه مرتبه پيامبر از مرتبه حسين رضي الله تعالي عنه به مراتب بلند است، حتي روز شهادت پدرش حضرت علي رضي الله تعالي عنه که مرتبه اش از ايشان به مراتب زياد است با چنين مراسمي تجليل نميشود، پس چرا روز شهادت او بايد باچنين مراسمي غير شرعي تجليل گردد؟.
4.  در صحيح البخاري ميايد: عَنْ عَبْدِ اللهِ ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم قَالَ : لَيْسَ مِنَّا مَنْ ضَرَبَ الْخُدُودَ وَشَقَّ الْجُيُوبَ وَدَعَا بِدَعْوَى الْجَاهِلِيَّةِ.[ صحيح البخاري 1297].
ترجمه: ازعبدالله رضي الله عنه روايت است که رسول اکرم صلي الله عليه وسلم فرمود: از ما نيست کسي که(درمصيت) صورت (روي ) خود را بزند ولباسهاي خود را پاره کند وسخنان جاهليت را برزبان جاري کند.
معلوم است که اهل تشيع در روز عاشوراء چه کارها را انجام میدهند! صورت هاي خود را با دست وزنجير وکارد ميزنند، پس معلوم شد که اينها از کساني هستند که رسول اکرم صلي الله عليه وسلم درباره شان ميفرمايد: ازمانيست.
5. ام عطيه رضي الله تعالي عنها روايت ميکند که رسول اکرم صلي الله عليه وسلم مارا منع ميکرد از احداد برميت بيشتر از سه روز مگر بخاطر شوهر که چهار ماه وده روز است."احداد" يعني خود را غمزده گرفتن واز اسباب زينت وخوشحالي خود را بازداشتن. عَنْ أُمِّ عَطِيَّةَ قَالَتْ كُنَّا نُنْهَى أَنْ نُحِدَّ عَلَى مَيِّتٍ فَوْقَ ثَلاَثٍ إِلاَّ عَلَى زَوْجٍ أَرْبَعَةَ أَشْهُرٍ وَعَشْرًا.[ صحيح البخاري 5341]
اما سيدنا حسين رضي الله عنه درسال 61 هجري به شهادت رسيده است که از آن وقت تا امروز1380 سال ميشود، آيا تا اين حد مسلمان بايد از اصول شريعت ناخبر باشد؟.

شروع سينه زني:
وقتيکه مردم کوفه / کسانيکه خود را پيرو وشيعيان حضرت حسين رضي الله تعالي عنه ميناميدند، با اوخيانت کردند، بيعت شان را با اوشکستاندند، او را در مقابل عبيدالله بن زياد ياري نکردند، بلکه بعض شان مانند شمربن ذي الجوشن وسنان بن أنس نخعي وکساني ديگر...... که از شيعيان وطرفداران حضرت علي رضي الله تعالي عنه بودند، برخلاف امام حسين رضي الله تعالي عنه عبيدالله بن زياد را ياري کرده، اورا برضد امام حسين رضي الله عنه تحريک کردند، تا اينکه خودشان در شهادت وي مباشرتا شرکت داشتند.
بعد از آنها اولاد شان بخاطر اظهار توبه وکفاره از گناهي که در مقابل امام حسين رضي الله تعالي عنه مرتکب شده بودند شروع کردند به همين مراسمي امروزي که در روز شهادت آن حضرت رضي الله تعالي عنه سينه هاي خود را ميزدند وکارهاي ديگري را انجام ميدادند، مانند اهل تشيع امروزي. واين کار براي شان به ارث ميماند تااينکه جزء شعائر مذهبي شان ميگردد.
درتاريخ " مدينة دمشق " ميايد:
أما أهل الکوفة فإنهم خذلوه ولذالک تجدهم يضربون صدورهم ويفعلون مايفعلون ، کل هذا لکفير تلک الخطيئة التي إرتکبهآ أباؤهم کما يقولون.[ تاريخ دمشق جلد 1 صفحه 137]
يعني اهل کوفه امام حسين رضي الله عنه را خوار کردند بهمين خاطر است که آنها را مي بيني سينه هاي خود را ميزنند، وآنچه ميکنند انجام ميدهند، اين همه بخاطر کفاره از آن خطای که پدران شان مرتکبش شده اند چنانچه خودشان همين را ميگويند.
پس همه مسلمانان بايد خبر باشند که چنانچه انجام دادن اين مراسم حرامست شرکت کردن درآن، کمک کردن با آنان دراين مراسم، رفتن به ديدن اين مراسم وتأييد نمودن اين مراسم همه شان حرام است. بايد جدا از آن خود ودوستانش را باز دارند.
مولوی نورالحق مظهری

هیچ نظری موجود نیست: