عَنْ عَائِشَةَ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، قَالَتْ: كَانَ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وسلم يَصُومُ حَتَّى نَقُولَ لاَ يُفْطِرُ وَيُفْطِرُ حَتَّى نَقُولَ لاَ يَصُومُ فَمَا رَأَيْتُ رَسُولَ اللهِ صلى الله عليه وسلم اسْتَكْمَلَ صِيَامَ شَهْرٍ إِلاَّ رَمَضَانَ وَمَا رَأَيْتُهُ أَكْثَرَ صِيَامًا مِنْهُ فِي شَعْبَانَ.[صحيح البخاري 1969]
ژباړه: عائشه رضي الله عنها فرمايي: رسول الله صلی الله عليه وسلم به دومره روژه نيول چي موږ به فکر کوی ګرسره روژه نه خوري او ځيني وختونه يې بيا داسي روژه نه نيول چي موږ به فکر کوی ګرسره روژه نه نيسي، ما رسول الله صلی الله عليه وسلم ندی ليدلی چي بې روژې مياشتي يې د بلي مياشتي روژه پوره نيولې وي او ما دی ندی ليدلي چي تر شعبان مياشتي يې په بلي مياشتي کي ډېري روژې نيولي وي.
يعني رسول الله صلی الله عليه وسلم د شعبان په مياشتي کي ډېري روژې نيولې.
د شعبان د پنځلسمي شپې او ورځي فضيلت:
عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى الله عَليْهِ وسَلَّمَ: إِذَا كَانَتْ لَيْلَةُ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ، فَقُومُوا لَيْلَهَا وَصُومُوا نَهَارَهَا، فَإِنَّ اللَّهَ يَنْزِلُ فِيهَا لِغُرُوبِ الشَّمْسِ إِلَى سَمَاءِ الدُّنْيَا، فَيَقُولُ: أَلاَ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ لِي فَأَغْفِرَ لَهُ, أَلاَ مُسْتَرْزِقٌ فَأَرْزُقَهُ, أَلاَ مُبْتَلًى فَأُعَافِيَهُ, أَلاَ كَذَا أَلاَ كَذَا، حَتَّى يَطْلُعَ الْفَجْرُ.[سنن ابن ماجة1388]
ژباړه: د حضرت علي بن ابي طالب رضي الله عنه څخه روايت دی چي رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل: کله چي د برات د مياشتي نيمايي راسي نو په شپه کي يې په عبادت باندي ودرېږئ او د ورځي يې روژه ونيسئ، ځکه چي الله پاک پدې شپه کي د لمر لوېدلو سره سم آسمان ته د دنيا(بلاکيفه) راشوه کيږي او خپلو بندګانو ته داسي آواز کوي: آيا په تاسو کي د بخښني غوښتونکی سته چي زه بخښه ورته وکړم؟ آيا په تاسو کي د رزق غوښتونکی سته چي رزق ورته ورکړم؟ آيا په تاسو کي ناروغ سته چي زه ورته روغتيا ورکړم؟ او آيا څوک سته چي کوم شی وغواړي او زه يې ورکړم؟ تر څو چي صبح دمېږي.
فقهاء کرامو هم د برات د پنځلسمي شپې عبادت کول مستحب کڼلی دی لکه په بحرالرائق کتاب کي چي راځي: ومن المندوبات إحياء ليالي العشر من رمضان وليلتي العيدين وليالي عشر ذي الحجة وليلة النصف من شعبان. [بحرالرائق 2/56] يعني د مستحباتو څخه د رمضان د لسو آخري شپو روڼول دي، د دوو اخترونو شپې دي، د ذوالحجې لس شپې دي او د شعبان د نيمايي يعني پنځلسمه شپه ده.
دېته ورته عبارات په نورو فقهي کتابونو کي هم راغلي دي.
البته پدې شپه کي چي څومره عبادت کيږي انسان يې بايد په انفرادي ډول په خپل کور کي وکړي په جومات کي ددې شپې د روڼ کولو لپاره راټولېدل کوم شرعي ثبوت نلري.
خلاصه دا چي د برات میاشتي او د هغې میاشتي د پنځلسمي شپې او ورځي فضیلت په احادیثو باندي ثابت دی همدا راز فقهاء کرامو یې هم په فضیلت باندي قول کړی دی خو دا باید په یاد ولرو چي د پنځلسمي شپې لپاره کوم خاص عبادت يا خاص ورد شتون نلري هر مشروع عبادت چی انسان په کومه کچه باندي کوي کولای یې سي، همدا راز په پنځلسمه ورځ د برات په احادیثو کي تنها د روژې ثبوت سته نور خاص عبادت یا خیرات ددې ورځي لپاره شتون نلری.
مولوي نورالحق مظهري
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر